Globális munkaügyi problémát oldhat meg egy magyar fejlesztésű találmány
Valaki szerint a fizetés, mások szerint a szakmai fejlődés lehetősége a legfontosabb tényező, ha a munkáról van szó. Bár mindenki számára mást jelent a tökéletes munkahely, annyi bizonyos, hogy a pozitív, konstruktív visszajelzésre az összes munkavállalónak szüksége van. Ezt az igényt elégíti ki a magyar fejlesztésű Praisio platformja, mely online megoldásként a prosperáló munkahelyi kultúra kialakításában segít, ahol a megerősítő visszajelzések magától értetődőnek számítanak.
A dicséretet sokszor adni és fogadni is nehéz, különösen igaz talán ez a munkahelyi környezetben, ahol gyakran a munkaadónak és munkáltatónak is problémát okoz megtalálni a megfelelő körülményeket, hogy kifejezésre juttassák véleményüket.
„Elismerni, megdicsérni valaki munkáját nem egyszerű: írj neki egy post it-et, vagy veregesd hátba? Mi van akkor, ha nem látod őt egy hétig? Valószínűleg mire legközelebb találkozol vele, kimegy a fejedből az egész. Pedig a visszajelzés lényege, hogy azonnal elismerjük a másik munkáját” – mondta Pintér Antal, a Praisio alapítója, mely fejlesztés éppen abban nyújt segítséget, hogy gyorsan és könnyen kollégánk vagy beosztottunk tudtára hozzuk, hogy elégedettek vagyunk a munkájával. Pozitív visszacsatolás nélkül lanyhulhat a munkavállalók munkakedve, teljesítményük rendszeres elismerése (vagy adott esetben a konstruktív kritika megfogalmazása) nélkülözhetetlen a motiválásukhoz. A Praisio nevű platformon arra is van lehetőség, hogy megkérjük felettesünket vagy kollégáinkat, hogy véleményezzék a teljesítményünket, így még teljesebb képet kaphatunk arról, mások hogyan gondolkodnak munkánkról.
A munkaerő megtartása globális probléma, amire a Praisio a válasz
A koronavírus óta megnőtt azoknak az alkalmazottaknak a száma, akik hibrid módszerben, részben irodából, többnyire azonban otthonról dolgoznak. Az ő esetükben, mivel a kollégáikkal többnyire csak online térben tudnak kapcsolatot tartani, még ajánlottabb a Praisio használata, hiszen így könnyebben tisztába kerülhetnek saját maguk és munkájuk értékével, teljesítményük minőségével. A világjárványtól függetlenül is igaz, hogy a munkavállalók kevés visszajelzést kapnak munkáltatójuktól, ezáltal csökken a motivációjuk, és sokan új munkahely után néznek. Egy cég csak akkor lehet sikeres és stabil, ha a fluktuáció minél minimálisabb szintre szorítják vissza, a munkaerő megtartásához pedig nem feltétlen az év végi bónusz, hanem a következetes és rendszeres visszajelzések is szükségesek. Pont erre kínál tökéletes megoldást a Praisio, mely használatával a munkavállalók azt érezhetik, hogy a vállalat értékes és megbecsült tagjai, lehetőségekkel a fejlődésre, szakmai előmenetelre.
A gyors siker jelzi, hogy nagy a szükség az online eszközre
A nemrég megszületett online eszköz kéthetes ingyenes tesztidőszakára már a megjelenése napján kétszáznegyvenhárom cég regisztrált, köztük olyan óriásmárkák, mint az Apple, a Nike, vagy Coca-Cola. A február elején, a Product Hunt nevű nemzetközi platformon bemutatkozó Praisio célja, hogy a munkatársak több és átgondolt minőségi visszajelzést kaphassanak a vezetőktől és egymástól is. A magyar fejlesztésű online eszköz segítségével a felhasználók néhány kattintással, mobilról vagy számítógépről, bármikor tudnak visszajelzést küldeni a munkatársaiknak. „A Praisio arra is lehetőséget ad, hogy üzenetünket a cég idővonalán is megjelenítsük, így az egész cég láthatja a pozitív teljesítményt és az érte begyűjtött elismerést”, tette hozzá Pintér Antal. A felületen zajló kommunikáció tengernyi értékes adatot kínál a vezetők és a HR számára: kiderül többek között, hogy kik a legelkötelezettebb munkatársak, és kik azok, akik „perifériára szorultak”, de az is lekövethető, hogy az egyes osztályok vagy munkatársak milyen munkaviszonyban állnak egymással.
Nagy lemaradást kell behoznunk
Bár már tizenöt éve felfedezték, hogy nagy szükség van a munkaadóknak a visszacsatolásra, idehaza csak nagyon kevesek lehetnek elégedettek ebből a szempontból. A pozitív kritikák, konstruktív észrevételek elengedhetetlen feltételei annak, hogy a munkaadó fejlődni, változtatni tudjon, a dicséretek új lendületet, motivációt adnak a munkának. Czinege Andor, szervezetfejlesztési szakértőtől megtudtuk, a legtöbb vezető (tévesen) úgy gondolja, az ő feladata a hibák korrigálása, ha pedig valami jól megy a maga útján, azt természetesnek veszi. A szakember szerint a másik nagy tévhit a vezetők fejében, hogy a dicsérettől a munkavállaló elbízza magát. Fontos a beosztottak haladását figyelemmel kísérni, és ehhez kapcsolni a visszajelzéseket. Ha a munkáltató nem így tesz, könnyen lehet, hogy negatív fókuszúvá válik a visszacsatolási rendszere.
Kapcsolódó cikkek
- A fizetés miatt váltanának a legtöbben munkahelyet
- Ettől az 5 dologtól jobban érezzük magunkat munka közben
- Hogyan (ne) posztoljunk a munkahelyünkről?
- 3+1 applikáció, ami segít elérni a munkahelyi célokat
- Hogyan lehet sikerre vinni egy bértárgyalást?
- K&H jövőkutatás: egy munkahely? inkább több!
- Betör a munkahelyekre a metaverzum, szintet lép az AI
- Így lehet építeni a nemek közötti különbségekre a munkahelyeken
- Kiváló munkakörülményekért nyert munkáltatói díjat az SAP Hungary
- Nőtt az igény a zöld munkahelyekre
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.