Glami.hu: 2022-ben a mesterséges intelligencia az egyik leginkább megtérülő befektetés a divat webshopok számára
A GLAMI divatkereső partnereinek körében végzett kutatása szerint a hirdetési költségek emelkedése jelenti 2022 legnagyobb kihívását a divat e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások számára, ezért a versenyképesség érdekében a cégeknek növelniük kell az ügyfélhűségre szánt erőforrásokat. Az egyik legköltséghatékonyabb ilyen megoldás a hiperperszonalizált marketinget lehetővé tévő okos algoritmusok használata lehet.
2021 a gyors kilábalás és dinamikus növekedés éve volt a divat e-kereskedelemben
A Glami.hu friss iparági jelentése szerint a koronavírus-járvány kapcsán tapasztalt visszaesés után 2021-ben a vártnál is gyorsabb fellendülés volt tapasztalható a divatkereskedelemben. A magyar online divatpiac értéke 2021-ben 23%-kal nőtt 2020-hoz képest, és az online értékesítésből származó bevételek aránya a teljes divatkereskedelmen belül elérte 19,7%-ot.
A jelentés kiemeli, hogy a magyar divat webáruházak bevételeinek tavalyi növekedését nem a magasabb árak, a magasabb átlagos rendelési érték, vagy az online vásárlók számának jelentős növekedése tette lehetővé, hanem elsősorban a rendszeresen visszatérő vásárlóknak, illetve ismétlődő vásárlásoknak volt köszönhető.
"Az globális koronavírus-járvány időszaka leginkább arra ösztönözte az online divatkereskedelem szereplőit, hogy optimalizálják az üzleti folyamatokat és új marketingcsatornákat fedezzenek fel. Ugyanakkor elmélyítette az üzletek közötti egyenlőtlenségeket – míg a vezető márkák egy csoportja felülmúlta a járvány előtti teljesítményét, addig elég sok vállalkozás még mindig küzd az új piaci helyzethez való alkalmazkodással" – mondta el Barbora Vrbíková , a GLAMI magyarországi country menedzsere.
2022-ben sebességet válthat a személyre szabott marketing alkalmazása
A GLAMI várakozásai szerint a divatkereskedelemben a piaci környezet továbbra is összetett marad, és a webáruházaknak a korábbiak mellett (pl. gyártási és szállítási nehézségek) idén újabb próbatételekkel is szembe kell nézniük. A vállalat partnereinek körében végzett kutatása szerint 2022 legnagyobb kihívását a hirdetési költségek további emelkedése jelenti majd, így az elemzések szerint a webáruházaknak körülbelül 10-20%-kal többet kell költeniük marketingre és értékesítésre, hogy elérjék a jelenlegi megtérülési szintjüket.
"A divatkereskedelem területén a vásárlói elvárások hónapról-hónapra változnak és fejlődnek. A megfelelő adatok nyomon követése, a viselkedési és demográfiai ismeretek összegyűjtése segítik a vállalkozásokat a hatékony reklámozásban és döntéshozatalban. A versenyképesség növelése érdekében a cégeknek 2022-ben nagy hangsúlyt kell fektetniük az ügyfélelégedettségre és fejleszteniük kell ügyfélmegtartó képességüket. Ennek az egyik legegyszerűbb módja a hiperperszonalizáció, amely nem más mint a teljes ügyfélélmény testreszabása adatgyűjtés, mesterséges intelligencia és prediktív analitika segítségével" – teszi hozzá Barbora Vrbíková.
Ennek megfelelően a GLAMI ajánlása szerint a webáruházaknak továbbra is prioritásként kell kezelniük az egyedi ügyféladatokhoz való hozzáférés növelését, illetve a jelentés rámutat, hogy a vásárlók több mint fele szívesebben osztja meg személyes adatait valamilyen ellenszolgáltatásért. Néhány példa lehet erre többek között a személyre szóló kedvezmények felajánlása, vagy a további funkciókhoz és szolgáltatásokhoz való hozzáférés elérhetővé tétele.
Kapcsolódó cikkek
- A mesterséges intelligencia és az adattechnológia jelenti a médiaipar jövőjét
- Minden webshop képes lehet az aznapi házhozszállításra
- Glami.hu: jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát a livestream vásárlás
- Mesterséges intelligencia csiszolja tökéletesre a szoftvereket
- Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik
- Cyber AI: a gépi intelligenciával a kibertámadások ellen
- Megújult az Euronics webshopja
- Az online paradigmaváltás szinte észrevétlenül írja újra a szabályokat
- A dokumentumkezelésbe is betört a mesterséges intelligencia
- Az SAP felhőalapú rendszerét választotta a Boxy Logisztikai Zrt.
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.