A hibrid felhő a digitális átalakulás kulcsa
A hibrid felhő bevezetéséhez stratégia szemlélettel közelítő szervezetek négyszer akkora valószínűséggel tudják gyorsan végrehajtani a digitális átalakulást (DX) – állapította meg a Fujitsu megbízásából készült, új kutatás.
A globális kutatást („A hibrid felhő bevezetésében élen járó vállalatok sikerének titka” – Unlocking the Secrets of the Hybrid Cloud Leaders) a Financial Times csoporthoz tartozó Longitude kutatóintézet végezte egy 300 tagú mintán*. A vizsgált vállalatok közül a holisztikus hibridfelhő-stratégiát követők (akiket a jelentés szerzői a „vezetők” kategóriába soroltak) arról számoltak be, hogy sikerült felgyorsítaniuk a digitális átalakulás ütemét. Ez éles ellentétben állt a „követők” kategóriájával, ahol a megkérdezettek mindössze 24%-a adott ilyen választ. A kutatás azt is megállapította, hogy a „vezetők” több mint kétszer akkora ellenálló képességet tanúsítottak a Covid-világjárvány során a munkaerővel kapcsolatban felmerülő kihívások kezelésében.
Napjainkban szinte minden szervezet használ bizonyos felhőalapú üzleti alkalmazásokat, és kihasználja a felhő skálázhatósági, alkalmazkodókészségbeli és költségelőnyeit. Bár kevesen vezetnek be valóban „cloud-only” stratégiát, a többség már érzi a meglévő alkalmazások és infrastruktúra mellett végrehajtott felhőberuházások – az úgynevezett „hibridfelhős” megközelítés – pozitív hatásait.
A működésbeli gyakorlat szempontjából a hibrid felhő bevezetésében élen járó vállalatok a követőkénél kétszer nagyobb valószínűséggel működnek együtt külső partnerrel a hibridfelhő-átalakulás megvalósításában, és több mint kétszer akkora valószínűséggel szervezik ki a hibrid felhő felügyeletét. Az ilyen cégek a Fujitsuhoz hasonló szakértő külső fél mélyreható szakértelmét is hajlandóak igénybe venni a felhőátalakulás során.
A Fujitsu a kutatás eredményeit felhasználva indította el új Cloud Managed Services holisztikus felhőfelügyeleti szolgáltatásait az ügyfelek digitális átalakulásának gyorsítására – elsőként a Microsoft Azure-höz, amelyet 2022 későbbi szakaszában az AWS és a VMware követ.
Kik járnak élen a hibrid felhő bevezetésében?
A kutatók négy fő tulajdonság alapján azonosítják a hibrid felhő bevezetésében élen járó vállalatokat:
• A vezetők összehangolják hibridfelhő-stratégiáikat a vállalatuk egészére kiterjedő átalakítási programokkal.
– Közel háromszor akkora valószínűséggel hangolják össze IT-stratégiájukat az üzleti átalakítási programokkal, és ezzel versenyelőnyhöz jutnak a hibrid infrastruktúrán keresztül.
• A vezetők fejlesztik a hibrid felhő felügyeletét a növekedés ösztönzése és a kockázat csökkentése érdekében.
– A vezetők 60%-kal magabiztosabbak abból a szempontból, hogy képesek kézben tartani a biztonságot, és 75%-kal a tekintetben, hogy kezelni tudják a megfelelést a hibrid környezet egészében.
• A vezetők felkészítik a tehetséges munkatársakat arra, hogy maximális értéket nyerjenek ki a következő generációs hibrid felhőből.
– A vezetők csoportjához tartozó cégek kevésbé aggódnak a tehetséges új munkatársak felvétele miatt – csupán 27% számolt be ilyen jellegű aggodalmakról, míg a követőknél 42% ez az arány.
• A vezetők zökkenőmentesen, nagy volumenben vezetik be az új technológiákat.
– A vezetők közel kétszer biztosabbak abban, hogy a hibrid infrastruktúra segítségével hasznosítani tudják az új technológiákat. A vezetők a követőknél kétszer magabiztosabbak abból a szempontból is, hogy az alkalmazások és a feladatok modernizálásával optimalizálni tudják a teljesítményt, és kétszer nagyobb valószínűséggel képesek arra, hogy az egyszer megépített alkalmazásokat több környezetben is bevezessék. A vezetők 50%-kal jobban bíznak infrastruktúrájuk skálázhatóságában.
Shunsuke Takagi, a Fujitsu igazgatója és globális hibrid IT-kínálatért felelős vezetője elmondta: „A Fujitsu megbízásából készített kutatásból nyilvánvaló, hogy a digitális átalakulásra készülő szervezeteknél holisztikus hibridfelhő-stratégiára van szükség. A vezetők egyértelmű ismertetőjegye, hogy készek a felhőfelügyelet kiszervezésére és a külső partnerrel való együttműködésre.
Ezért nagy örömmel jelentem be a Fujitsu Cloud Managed Services szolgáltatások globális bevezetését. A Microsoft Azure, AWS és VMware környezetekhez nyújtott holisztikus felhőfelügyeleti szolgáltatások felgyorsítják a digitális átalakulás ütemét. A szolgáltatásokat a Fujitsu globális szakértői nyújtják, akik az ügyfelekkel együttműködve gondoskodnak az átalakulás megvalósításához, valamint az ügyfelekkel és az állampolgárokkal való kapcsolatépítéshez szükséges agilitás, költséghatékonyság és reziliencia megteremtéséről.”
Ár és piaci bevezetés
A Fujitsu Cloud Managed Services szolgáltatásai már jelenleg is elérhetők a Microsoft Azure felhasználói számára. Az AWS-hez és a VMware-hez szánt szolgáltatások elindítása 2022 későbbi szakaszában várható. Az árak ügyfélspecifikáció szerint változnak. A lehetőségekkel és az árral kapcsolatban a meglévő ügyfeleknek ügyfélfelelősükhöz célszerű fordulniuk.
_________________
* A Longitude legalább 100-100 regionális válaszadót kérdezett ki az észak-amerikai, az EMEA és az APAC régiók mindegyikében. A megkérdezettek 10%-a felsővezetői pozíciót tölt be.
Kapcsolódó cikkek
- A Cisco új hibrid felhőinnovációkat jelentett be
- Megvalósul a V4-es digitális tudásközpont
- A túl optimista felsővezetők veszélyeztethetik a digitális átalakulást
- Fujitsu: A digitális átalakulás egyértelmű értéket teremt a pénzügyi piacon
- A változásban élenjárók fogják meghatározni a jövőt
- Cisco: ezek a tech-trendek határozzák meg az idei és az elkövetkező éveket
- Hibrid felhő előrejelzés 2021-re
- Digital Transformation Index: a digitális jövő megérkezett
- Tíz megoldás, amellyel a Dell Technologies korszerűsíti az informatikát
- A Fujitsu Qumulo megoldásával több petabájtnyi strukturálatlan adat kezelhető
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.