A vállalati fenntarthatóságban is segít a mesterséges intelligencia
Az Oracle és Pamela Rucker, a Harvard Professional Development intézet tanácsadója és oktatója által készített új tanulmány szerint az emberek világszerte gyorsabb eredményeket szeretnének látni a fenntarthatóság és a társadalmi erőfeszítések terén, és azt várják a vállalkozásoktól, hogy jó példával járjanak elöl. A 15 ország több mint 11 000 fogyasztójának és üzleti vezetőjének részvételével készült tanulmány szerint az emberek megelégelték, hogy a társadalom nem tesz előrelépést a környezetvédelmi és a társadalmi problémák kezelése terén, és úgy vélik, hogy a technológia segíthet a vállalkozásoknak sikerre vinni azt, amiben az emberek kudarcot vallottak.
Növekvő elvárás a fenntarthatósági és társadalmi erőfeszítések fokozására
Az elmúlt két év eseményei reflektorfénybe helyezték a fenntarthatóság és a társadalmi esélyegyenlőség kérdését, és a megkérdezettek világszerte hiányolják az az eredményeket ezeken a területeken:
• Az emberek 93 százaléka úgy véli, hogy a fenntarthatóság és a társadalmi érzékenység fontosabbak, mint valaha, és 80 százalékukat az elmúlt két év eseményei arra késztették, hogy változtassanak magatartásukon.
• A válaszadók 94 százaléka úgy véli, hogy a társadalom nem tett elég előrelépést. 42 százalék szerint az előrelépés hiánya annak tudható be, hogy az emberek túlságosan elfoglaltak más prioritásokkal, 39 százalék szerint ez annak az eredménye, hogy a rövid távú nyereséget sokan előtérbe helyezik a hosszú távú előnyökkel szemben, 37 százalék szerint pedig az emberek túl lusták vagy önzőek ahhoz, hogy segítsenek megmenteni a bolygót.
• 45 százalékuk úgy véli, hogy a vállalkozások nagyobb jelentőségű változást tudnak elérni a fenntarthatóság és a társadalmi problémák terén, mint az egyének vagy a kormányok önmagukban.
• 78 százalékuk csalódott és elege van abból, hogy a vállalkozások eddig nem tettek előrelépést, és 89 százalékuk úgy véli, hogy nem elég, ha a vállalkozások azt mondják, hogy prioritásként kezelik a környezetvédelmi és esélyegyenlőségi programokat – tetteket és bizonyítékokat szeretnének látni.
• 84 százalékuk úgy véli, hogy a vállalkozások nagyobb előrelépést érnének el a fenntarthatósági és társadalmi célok felé a mesterséges intelligencia segítségével, sőt 61 százalékuk szerint a mesterséges intelligencia ott is sikeres lesz, ahol az emberek kudarcot vallottak.
Az emberi előítéletesség hátráltatja a változásokat
Az üzleti vezetők tudják, hogy a fenntarthatósági és esélyegyenlőségi erőfeszítések kritikus fontosságúak a vállalati siker szempontjából, és még a mesterséges intelligenciában is jobban bíznak, mint az emberekben, ha a fenntarthatósági és társadalmi erőfeszítéseket kell irányítaniuk:
• 92 százalékuk úgy véli, hogy a környezeti és a társadalmi egyenlőségre irányuló programok kritikus fontosságúak vállalatuk sikere szempontjából. A vezetők a három legfontosabb előnyként a márka erősítését (40 százalék), a termelékenység növelését (39 százalék) és az új ügyfelek bevonzását (38 százalék) jelölték meg.
• Az üzleti vezetők 96 százaléka elismeri, hogy az emberi elfogultság és az érzelmek gyakran elvonják a figyelmet a végső céltól, és 89 százalékuk úgy véli, hogy azok a szervezetek lesznek hosszú távon sikeresek, amelyek a technológiát használják a fenntartható üzleti gyakorlatok előmozdítására.
• Az üzleti vezetők 93 százaléka bízna meg a mesterséges intelligenciában az ember helyett, ha fenntarthatósági és társadalmi döntéseket kellene hoznia. Úgy vélik, hogy a botok jobban képesek különböző típusú adatok hibátlan gyűjtésére (43 százalék); racionális, elfogulatlan döntések meghozatalára (42 százalék); és a jövőbeli eredmények előrejelzésére múltbeli teljesítmény alapján (41 százalék).
• Az üzleti vezetők úgy vélik, hogy emellett a fenntarthatósági és társadalmi kezdeményezések sikeréhez még mindig elengedhetetlenek az emberek, mert jobbak az érintettektől érkező visszajelzéseken alapuló változások végrehajtásában (48 százalék); mások oktatásában a döntésekhez szükséges információkról (46 százalék); és a kontextusba helyezett stratégiai döntések meghozatalában (42 százalék).
A fogyasztók megszakítják a kapcsolatot azokkal a vállalkozásokkal, amelyek nem tesznek lépéseket a fenntarthatóság és a társadalmi kezdeményezések terén
A vállalkozásoknak prioritásként kell kezelniük a fenntarthatósági és társadalmi kérdéseket, és újra kell gondolniuk, hogyan használják a technológiát a hatás elérésére – különben komoly következményekkel kell szembenézniük.
• Az emberek 94 százaléka legfőképp ezeken a területeken szeretne előrelépést látni: az emberek egészségesebb életmódjának kialakítása (50 százalék); a bolygó megmentése a jövő generációi számára (49 százalék); társadalmi egyenlőtlenségek csökkentése világszerte (46 százalék).
• Az emberek 70 százaléka hajlandó lenne felmondani a kapcsolatot egy olyan márkával, amely nem veszi komolyan a fenntarthatósági és társadalmi kezdeményezéseket, 69 százalékuk pedig még a jelenlegi vállalatát is elhagyná, hogy egy olyan márkánál dolgozzon, amely nagyobb hangsúlyt fektet ezekre az erőfeszítésekre.
• Ha a szervezetek világosan be tudják mutatni, hogy milyen előrelépéseket tesznek a környezetvédelmi és társadalmi kérdésekben, az emberek szívesebben fizetnének többet a termékeikért és szolgáltatásaikért (87 százalék); hajlandóbbak lennének befektetni az adott vállalatba (83 százalék); és szívesebben dolgoznának ilyen cégnél (83 százalék).
• Az üzleti vezetők megértik a fontosságot és a sürgősséget – 94 százalékuk úgy véli, hogy a fenntarthatósági és társadalmi mérőszámokat a hagyományos üzleti mérőszámok tájékoztatására kell használni, és 91 százalékuk növelni kívánja a fenntarthatóságba való befektetését.
"Az elmúlt két év eseményei a fenntarthatóságot és a társadalmi kezdeményezéseket a figyelem középpontjába állították, és az emberek valódi változásokat követelnek. Bár e kérdések megoldása kihívásokkal jár, a vállalkozásoknak óriási lehetőségük van arra, hogy a világot jobbá tegyék" – mondta Pamela Rucker, a Harvard szakmai fejlődésért felelős CIO-tanácsadója és oktatója. "Az eredmények azt mutatják, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel kötnek üzletet és dolgoznak olyan szervezetekkel, amelyek felelősségteljesen viselkednek a társadalommal és a környezettel szemben. Ez egy alkalmas pillanat. Miközben a gondolkodás fejlődött, a technológia is fejlődött, és kulcsszerepet játszhat a fejlődést hátráltató számos akadály leküzdésében."
"Soha nem volt még ilyen fontos, hogy a vállalkozások beruházzanak a fenntarthatósági és esélyegyenlőségi kezdeményezésekbe, mivel az emberek nem csak hallani akarnak róla – határozott cselekvésre vágynak, és nagyobb átláthatóságot és kézzelfogható eredményeket követelnek" – mondta Jürgen Lindner, az Oracle globális marketing SaaS részlegének vezető alelnöke és CMO-ja. "Az üzleti vezetők tisztában vannak ennek fontosságával, mégis gyakran abban a téves feltételezésben élnek, hogy vagy a nyereséget vagy a fenntarthatóságot kell előtérbe helyezniük. Pedig az igazság az, hogy ez nem egy zéróösszegű játszma. Ma már rendelkezésre állnak azok a technológiák, amelyekkel a szervezetek nemcsak a közösségeket és a környezetet támogathatják, hanem jelentős bevételnövekedést, költségmegtakarítást és egyéb, a végeredményre ható előnyöket is realizálhatnak."
Módszertan
A kutatás eredményei a Savanta, Inc. által 2022. február 25. és március 14. között 15 ország (Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Németország, Hollandia, Franciaország, Kína, India, Ausztrália, Japán, Szingapúr, Dél-Afrika, Egyesült Arab Emírségek, Szaúd-Arábia, Brazília és Mexikó) 11 005 globális válaszadója körében végzett felmérésen alapulnak. A felmérés a fogyasztók és az üzleti vezetők fenntarthatósági és társadalmi erőfeszítésekkel kapcsolatos attitűdjeit és viselkedését, valamint a mesterséges intelligencia (AI) és a robotok szerepét és elvárásait vizsgálta a környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) erőfeszítésekben.
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- Fenntarthatóság, társadalmi felelősségvállalás és tehetséggondozás – Ez a vállalatok jövőjének kulcsa
- Modern könyvelési megoldások mesterséges intelligencia alapú alkalmazásokkal
- Szárnyalt az üzletkötési kedv tavaly Közép- és Kelet-Európában
- Mesterséges intelligencia jogszerűtlen alkalmazását büntette a NAIH
- A Bridgestone bejelentette E8 kötelezettségvállalását 2030-ig
- Digitalizáció és fenntarthatóság a termelő vállalatok napirendjén
- Glami.hu: 2022-ben a mesterséges intelligencia az egyik leginkább megtérülő befektetés a divat webshopok számára
- Az Oracle bejelentette a Java 18-at
- Az Oracle leegyszerűsíti az adatkezelést
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.