Elvárás és versenyelőny a hatékony adat- és dokumentumkezelés
Adatbiztonság, GDPR, valós idejű adatelérés, rohamléptekben bővülő adatmennyiség: a digitalizáció előrehaladtával egyre meghatározóbb a megfelelő adat- és dokumentumkezelés, amely ráadásul mind összetettebbé és bonyolultabbá válik.
A digitalizáció rohamosan növeli a vállalkozások által generált és tárolt adatok és dokumentumok mennyiségét a vállalati rendszerekben. Utóbbiak teljesítményének fenntartásához és üzemeltetési költségeinek csökkentéséhez a szervezeteknek már nem elég aktívan kezelniük az információmennyiséget: tudatos és szisztematikus hozzáállásra van szükség, az alkalmazásadatok rendszeres archiválására és tisztítására, a kapcsolódó dokumentumok megfelelő tárolásának biztosítására.
„Az egyre nagyobb mértékű és átfogóbb digitalizáció miatt az adatok és dokumentumok kezelése egyre összetettebb és bonyolultabb, így még azoknak a vállalatoknak és szervezeteknek is fejtörést okoz, amelyekben előrehaladott a digitális technológiák alkalmazása” – mondta Holenda Balázs, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának szenior menedzsere. Ezt igazolta a pénzügyi szektornak adat- és dokumentumkezelési megoldásokat fejlesztő Serrala rendszeresen készített Future of Finance felmérésének legutóbbi kiadása is. Ennek – leginkább pénzügyi és treasury területeket irányító – válaszadói saját bevallásuk szerint a bonyolult és lassú kézi munkafolyamatokkal küzdenek a leggyakrabban, de a központosított információk hiánya is sokaknak okoz gondot.
Holenda Balázs szerint a megoldás a megfelelő adat- és dokumentumkezelésben van, amely növeli a működési megtakarításokat és a hatékonyságot, egyúttal csökkenti a kockázatokat. Az adatok és dokumentumok hatékony tárolásával kontrollálni lehet az operatív rendszerekben felhalmozódó mennyiséget. Az ilyen megoldások az adatvédelmi szabályozásokhoz, így a GDPR-hoz igazodva támogatják az információtárolást, valamint teszik lehetővé a szabályos adattörlést. „Egy megfelelő rendszer alacsonyabb költségeket, rugalmas, költséghatékony adat- és dokumentumtárolást biztosít, jobb rendszerteljesítményt és csökkentett adatlábnyomot eredményez, megoldja a mennyiségi és növekedési problémákat” – szögezte le a szakember. A könnyű adatkivonatolással biztosítani lehet a könyvvizsgálók számára a szükséges formátumokat, és az auditálás és releváns információk megtartása mellett ki lehet vezetni az elavult rendszereket.
Ebben lehet a vállalatok ideális segítőtársa a személyre szabható, magas felhasználói élményt kínáló S/4HANA, az SAP forradalmian új, valós idejű vállalatirányítási rendszere (ERP), amely felhőalapon és helyben telepíthető alkalmazásként (on-premise) is elérhető. Az SAP HANA platformra épülő megoldás a vállalati rendszerek teljes átalakulását ígéri: olyan elektronikus alapot teremt, amely azt a sebességet, egyszerűséget és integrációt nyújtja a vállalkozásoknak, amelyekkel képesek megfelelni a digitális gazdaság követelményeinek.
„Az SAP-t használó hazai cégek a Deloitte partnerségének köszönhetően számos, a felmérésben is szereplő problémát orvosolhatnak a Serrala fejlett technológiájával, az intelligens automatizálással és a személyre szabott tanácsadással” – tette hozzá Holenda Balázs, kiemelve, hogy a Serrala adat- és dokumentumkezelési megoldások könnyen áthelyezhetők az olyan új platformokra, amilyen az SAP S/4HANA. Utóbbi szinte bármilyen régi adatbázis migrálására alkalmazható azt biztosítandó, hogy az üzleti felhasználók a korábbi, historikus információkhoz is egyszerűen hozzáférhessenek.
És ha már adatigény: a Serrala legutóbbi Future of Finance felmérésének válaszadóinak valós idejű adatokra volna a leginkább szükségük a jövőre nézve. Christian Breiholz szerint – Serrala, Accounts Payable & Adat- és Dokumentumkezelés üzletág VP – ez azt jelzi, hogy a szervezetek már nem csupán a feldolgozási költségek csökkentésére vagy a manuális feladatok megszüntetésére kívánják alkalmazni a technológiát: versenyképességüket akarják javítani azzal, hogy nagyobb értéket teremtenek.
Kapcsolódó cikkek
- Napi szinten milliós nagyságrendben vesztenek adatot a magyar vállalkozások
- Megalapították a Gaia-X magyarországi kapcsolati pontját
- Egyre jobban terjed a viselhető technológia az egészségügyben
- Jönnek a targetálható TV-reklámok: célzottan, a nagyobb elérésért
- A virtuális valóság küszöbén – Üzleti lehetőségek a metaverzumban
- Még mindig nem használjuk fel hatékonyan az adatokat
- Alulértékelt, de nélkülözhetetlen: Wi-Fi 6
- Mesterséges intelligencia jogszerűtlen alkalmazását büntette a NAIH
- Eljött az iPaaS forradalom ideje
- Az Oracle leegyszerűsíti az adatkezelést
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.