A Google támogatásával ingyenes digitális program indul
Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE" elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.
A program második szakasza 2022 májusától júliusáig tart, és a program minden eseménye ingyenes lesz a résztvevők számára. Az esemény több szakaszból áll – idea hack, hackathon és elő-akcelerátor (az idea hack segít a résztvevőknek megalkotni elképzeléseiket, míg a hackathon egy 48 órás jelentősebb esemény, amely egy zsűri előtti prezentációval zárul. Az utolsó modul az elő-akcelerátor nyolc héten keresztül zajlik) –, amelyek segítenek a résztvevőknek a vállalkozói gondolkodásmód kialakításában, az üzleti alapismeretek elsajátításában, valamint a kortársak és mentorok hálózatának kiépítésében.
A JUMP for CEE első szakaszára 31 országból több mint 330-an jelentkeztek, végül 170 résztvevő vette ki a részét az eseményből a közép-kelet-európai és azon kívüli régióiból. A program során a mentorok és szakértők nemzetközi hálózata 17 csapat kialakításában segített, amelyek különböző iparágakban és ágazatokban, például az oktatás, a kiberbiztonság, a fizetés, az utazás, a mezőgazdaság, a sport és a mobilitás területén dolgoztak ki üzleti ötleteket. Egy kiemelkedő csapat befektetést kapott a Startup Wise Guys-tól, és meghívást kapott a rendszeres akcelerátor programjukba. Számos résztvevő a modul után az üzleti életben találja meg jövőjét.
„10 éves működésünk során óriási sikereket értünk el abban, hogy az ötletek megálmodóinak segítettünk abban, hogy az első gondolatok után virágzó vállalkozások jöjjenek létre. Most megragadjuk a lehetőséget, hogy nonprofit módon visszaadjunk a társadalomnak. Alapítványunk keretében olyan ambiciózus projektek megvalósítására törekszünk, amelyek segítenek a fenntartható helyi és nemzetközi startup ökoszisztémák kialakításában. Nagy örömmel látjuk, hogy a Google.org-gal való együttműködésünk már most minden várakozást felülmúl, váratlan közönségben is inspirációt vált ki, és ambiciózus vezetőket eredményez még a gazdaságilag kiszolgáltatott csoportokból is" – mondta Cristobal Alonso, a Startup Wise Guys globális vezérigazgatója.
A Jump for CEE résztvevőinek nem kell vállalkozással, sőt, még üzleti tervvel sem rendelkezniük a programra való jelentkezéhez. Bármely egyén vagy csapat jelentkezhet a közép-kelet-európai régióból, Litvániából, Lettországból, Észtországból, Lengyelországból, a Cseh Köztársaságból, Szlovákiából, Bulgáriából, Görögországból, Magyarországról, Romániából vagy máshonnan, akik magabiztos angol nyelvtudással és a digitális világ iránti érdeklődéssel rendelkeznek.
Kapcsolódó cikkek
- Oktatási program indul a magyar gyermekek online biztonságáért
- Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek
- Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!
- A Samsung bemutatja a One UI Watch platformot
- Google ellenes GVH-eljárás: szakértői vélemény
- Jelentősen megkönnyíti az alkalmazások HMS-rendszerre alakítását egy új megoldás
- A Xiaomi ünnepe: Mi Fan Festival 2021
- Valóban többet árt a Big Tech, mint használ?
- Tudnivalók Google Ads-hirdetésekről
- Információbiztonsági incidens a Google leállása
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.