Az ABB Robotics bemutatta a visszanyert tengeri műanyagot felhasználó kiskereskedelem jövőjét
A kiskereskedelem jövőjébe egy izgalmas 3D nyomtatási bemutatón keresztül nyerhettek bepillantást az érdeklődők egy ABB robot segítségével London egyik legjelentősebb áruházában, a Selfridgesben, az Oxford Streeten. A bemutatót áprilisban, egy kirakatban tekinthették meg a vásárlók, ahol láthatták azokat a különféle személyre szabott dizájntárgyakat, melyek egy ABB robot segítségével 3D nyomtatással készültek Parley Ocean Plastic-ból, azaz a Parley globális tisztítóhálózatából összegyűjtött tengeri műanyaghulladékból.
A 3D nyomtatási bemutató a Selfridges SUPERMARKET koncepció része, amely elgondolkodtatja a fogyasztókat arról, vajon hogyan készülnek az általuk vásárolt áruk, és ez milyen hatást gyakorol a környezetre.
„Bár a széleskörű választék nagyszerű a fogyasztók szempontjából, ennek árát a környezet fizeti meg, mivel a termékeket és a csomagolást gyakran úgy dobják ki, hogy nem gondolnak arra, hogy hová kerülnek, vagy hogy újrahasznosítják-e ezeket” – mondja Marc Segura, az ABB robotikai divíziójának elnöke. „Azzal, hogy az óceánokból származó műanyagot újra felhasználjuk a formatervezett tárgyak nyomtatásához, segítünk rávilágítani a robotok fontos szerepére a fenntartható gyártási folyamatok létrehozásában, amelyek központi szerepet játszanak egy körforgásos gazdaságban.”
A Parley for the Oceans környezetvédelmi szervezettel és globális hálózattal, valamint a Nagami innovatív dizájnmárkával együttműködve a bemutatón az ABB RobotStudio szimulációs szoftvere és egy IRB 6700 robot különféle bútorokat, háztartási eszközöket és egyéb tárgyakat hozott létre a Parley Ocean Plastic műanyagból, nyomtatásos technikával. A robot a Nagami egyedi műanyag extruderével nyomtatta ki a tárgyakat, amelyeket a vásárlók egy képernyőn választhattak ki és készíthettek el megrendelésük alapján, a helyszínen.
„A Parley Ocean Plastic-ot azért fejlesztettük ki, hogy a tengeri műanyagszennyezésre, valamint óceánjaink pusztulására reagálva változást idézzünk elő” – mondja Cyrill Gutsch, a Parley alapítója és vezérigazgatója. „Két iparági vezető céggel, az ABB-vel és a Nagamival együttműködve mostantól a világon bárhol igény szerint nyomtathatunk, hogy a problémát megoldássá alakítsuk. Azon túlmenően, hogy a Selfridge Áruházhoz hasonló kiskereskedelmi helyszíneken történő nyomtatás hatalmas hulladékcsökkentési potenciált jelent, szeretnénk ezt a technológiát arra is használni, hogy a helyi közösségek világszerte üzleti lehetőségekké és hasznos tárgyakká változtathassák a helyi műanyagszennyezést. Az óceánokért, az éghajlatért és az életért.”
A kiskereskedelmi élmény robotizált átalakítása
A bemutató nemcsak az ökoinnováció jelentőségét hangsúlyozza, hanem segít rávilágítani a robotos automatizálásban rejlő szélesebb körű lehetőségekre is, amelyek segítik a kiskereskedőket abban, hogy vásárlókat vonzzanak üzleteikbe. A robotokat már most is egyre nagyobb számban alkalmazzák a készlet- és szállítási menedzsmentben, valamint az üzleten belüli szolgáltatások esetében is, és a Coherent Market Insights* kutatószervezet becslése szerint számuk 2028-ra várhatóan 30 százalékkal növekszik majd a kiskereskedelemi szektorban.
„A robotokat egyre inkább arra használják, hogy a vásárlókat visszacsalogassák a bevásárlóutcára” – mondja Segura. „Úgy véljük, hogy a jövőbeni felhasználásukat három fő trend határozza majd meg: a mikroteljesítés, melynek során a robotokat az üzletekben alkalmazzák, hogy elvégezzék a rendelések teljesítését és kiszállítását; a személyre szabás, ahol a robot a vásárló egyedi igényei szerint készíti el az adott terméket, kiegészülve az automatikus személyre szabás lehetőségével, azaz a korábbi vásárlási szokásokra vonatkozó adatok alapján történő új lehetőségek ajánlásával; és a "kiskereskedelmi szórakoztatás", ahol a robotot egy interaktív kiállítás vagy bemutató részeként a vásárlók tájékoztatására vagy szórakoztatására használják.”
Az egyik példa erre az ABB robotdemója a német Solebox divatáru üzletében, Berlinben, amely a vásárlók által egy képernyőn kijelölt cipőket lehet kiválasztani. Ha a cipő nem kényelmes, esetleg a vásárló valami mást szeretne kipróbálni, a robot kiveszi a fiókból, és visszateszi a polcra. A kínai mobilkommunikációs vállalat, a Huawei, illetve az ABB által közösen kifejlesztett kiskereskedelmi kioszk segítségével az ügyfelek számos készüléket, például okostelefonokat és táblagépeket gyűjthetnek össze. A nagy forgalmú helyekre tervezett kioszk az ABB FlexBuffer rendszerét használja az online megrendelt vagy a helyszínen vásárolt eszközök kiválasztásához. A kiválasztott termékek egy gyűjtőfiókba kerülnek, ahonnan a vásárlók ezután elvihetik őket.
„A kiskereskedők számára izgalmas lehetőségeket tartogat a robotok alkalmazása az üzletekben a pult mögött, és a vásárlótérben egyaránt” – összegzi Marc Segura. „Azáltal, hogy a robotok az üzleten belül elvégzik a mikroteljesítési műveleteket, a személyzet felszabadul azok alól a feladatok alól, amelyek során emberekkel direkt módon kell foglalkozniuk, így több figyelmet fordíthatnak arra, hogy a vásárlóknak jobb, teljeskörűbb élményt nyújtsanak.”
„Amint azt a Selfridges Áruházban bemutatott installáció is mutatja, a robotok akár az üzlethelyiségekben is használhatók, ezzel lehetővé téve az áruk személyre szabott előállítását a fogyasztás helyén, ami a kiskereskedelmi élmény új dimenzióját teszi elérhető.”
Ez az új ügyfélszegmens tovább bővíti az ABB portfólióját szélesebb körű stratégiájának részeként, amely az új és nagy növekedési potenciállal rendelkező szegmensek – többek között a logisztika, az egészségügy és az építőipar – felé történő terjeszkedés felgyorsítására irányul.
_________________
* https://www.coherentmarketinsights.com/market-insight/retail-robots-market-4535
Kapcsolódó cikkek
- Mindent kézben tartunk
- Az ABB Robotics bemutatja a világ első, robotfestésű, műalkotásnak minősülő “art car” autóját
- Hogyan segítenek az AMR-ek minimalizálni a pazarlást és maximalizálni a hatékonyságot?
- Életmentő és kárfelmérő robotot tökéletesít a SZE mérnöke
- Az RPA felé nyit a Raben Group
- Cobotok és fenntarhatóság
- Az ABB és a Samsung közösen fejlesztenek holisztikus okosépület-technológiákat
- Ez az 5 technológiai fejlesztés áll az autonóm mobil robotok gyors térnyerése mögött
- Mobil robotmegoldások növelik a termelékenységet a dán KKV-nál
- Az ABB új, nagyméretű robotjai növelik a sebességet és a rugalmasságot az anyagmozgatásban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.