A nagyvállalatok kevesebb mint 0,5 százalékánál egyenlőek a nők és férfiak fizetései
Összesen 18 nagyvállalatnál valósult meg a nemek közötti egyenlőség a szervezet minden szintjén az Equileap friss tanulmánya szerint. A nemek közötti egyenlőséggel kapcsolatos adatokat és elemzéseket szolgáltató cég legújabb, globális rangsora alapján a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, a 20. legjobban teljesítő társaság ezen a területen.
Az Equileap összesen 19 szempont alapján vizsgálta a cégeket, hogy kiderítse, hol tartanak a nemek közötti egyenlőség megteremtésében. Az elemzés során 23 országból 3895 tőzsdei vállalat adatait vették figyelembe, amelyek összesen 102 millió munkavállalót foglalkoztatnak világszerte. Az eredmények azt mutatják, hogy bár történtek előrelépések a nemek közötti egyenlőtlenségek korrigálására, még rengeteg tennivaló akad.
A tanulmány során megvizsgált cégek igazgatótanácsaiban 26 százalék volt a nők aránya, míg a felsővezetők körében mindössze 18 százalék. A vezetői pozícióban lévők esetében valamivel kedvezőbb a helyzet, a menedzserek 25 százaléka hölgy a tanulmányban szereplő vállalkozásoknál, a teljes munkaerő esetében pedig 37 százalék az arányuk. Az Equileap tanulmánya szerint a vizsgált társaságok közül mindössze 18-nál valósult meg a teljes egyenlőség a nők és férfiak között az igazgatótanácsban, a cég operatív vezetésében és a beosztott alkalmazottak körében.
A fizetéseket elemezve sem sokkal kedvezőbb a helyzet, hiszen a vizsgált vállalkozások közül mindössze 19 esetében, vagyis a cégek mindössze fél százalékánál valósult meg a teljes egyenlőség. Kis mértékben javult a helyzet az előző évi tanulmányhoz képest a tekintetben, hogy a társaságok hajlandóak-e egyáltalán beszámolni a fizetések közötti különbségek mértékéről. 2021-ben a felmérésben szereplő vállalkozások 15, idén pedig 17 százaléka osztott meg ilyen jellegű információkat.
A nemek közötti egyenlőség biztosításában legjobban teljesítő 100 vállalatnál - ha kis mértékben is, de – javult a helyzet a múlt évhez képest. Az átlagos eredményük az összes vizsgált szempont alapján idén 66 százalékra emelkedett a tavalyi 64 százalékhoz képest. Az első helyen az ausztrál Mirvac végzett, az ingatlanfejlesztéssel foglalkozó társaság 79 százalékos eredményt ért el. A második a norvég DNB pénzügyi szolgáltató lett 74 százalékkal, míg a harmadik helyet a brit közműszolgáltató, a National Grid szerezte meg, szintén 74 százalékkal.
Az energiagazdálkodás és automatizálás digitális átalakításában vezető szerepet betöltő Schneider Electricet az Equileap friss rangsorában a 20. pozíciót szerezte meg 68 százalékos eredménnyel. A társaság idén márciusban alapító tagja lett a Global Parity Alliance nevű, iparágakon átívelő szervezetnek is, amelynek célja, hogy felgyorsítsa az előrelépést a sokszínűség, az egyenlőség és a befogadás (DEI – diversity, equality, inclusion) terén. A Schneider Electric-nél egyébként a vállalat végrehajtó bizottságában már 41 százalék a nők aránya, 2025-ös fenntarthatósági céljaik között pedig szerepel a nők arányának további növelése minden szinten, az újonnan felvettektől egészen a felsővezetőkig.
„A Schneider Electric magyarországi érdekeltségeinél is kiemelt figyelmet fordítunk a nemek közötti egyenlőségre. Míg másfél évvel ezelőtt 4 hazai gyárunk és a szigetszentmiklósi logisztikai központ vezetői kizárólag férfiak voltak, ma már a gyöngyösi üzemünket nő vezeti, és ott a közép- és felsővezetők mintegy fele is hölgy. Szigetszentmiklósi logisztikai központjukban ugyanebben a körben 40 százalék körül van a nők aránya” – nyilatkozta Ivanov Katalin, a Schneider Electric magyarországi HR igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában
- Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen
- Felgyorsulhat a környezetszennyező SF6 gáz kivezetése a piacról
- Az edge technológiák pörgethetik fel a digitális átállást
- A Schneider Electric lett a Jövő vállalata!
- Összeállt a Pepsi a Schneider Electric-kel
- Elképesztő hatékonyságnövekedést hoznak az új technológiák
- Bemutatkozott a jövő a Schneider Electric innovációs központjában
- E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe
- 3 dolog, amire érdemes figyelni Európában a jelenlegi energiaárak mellett
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.