Összeállt a Pepsi a Schneider Electric-kel

forrás: Prím Online, 2022. április 14. 09:55

Hiába szeretne egyre több kis- és középvállalkozás megújuló forrásból származó energiát vásárolni a piacon, sokszor már az első lépésnél elbuknak. Egyes szervezetek nem elég nagyok ahhoz, hogy önállóan intézzék a beszerzést, vagy oktatásra, útmutatásra lenne szükségük a megújulóenergia-ügyletek sajátos mechanizmusairól. A PepsiCo és a Schneider Electric által elindított pep+ REnew program célja, hogy a teljes élelmiszeriparban és italgyártásban megoldja ezeket a problémákat. A Schneider Electric a megújuló energia piacának vezető globális tanácsadója.

Komoly előrelépést jelenthet a fenntarthatóbb élelmiszeripar és italgyártás felé a PepsiCo és a Schneider Electric új kezdeményezése, melynek révén könnyebben juthatnak megújuló energiához a világ egyik legismertebb üdítőitalgyártójának partnerei. A pep+ REnew program keretében az első, zöldenergia beszerzésére alakuló vásárlói csoportok még idén létrejöhetnek. A Schneider Electric több mint 150 közüzemi szintű ún. PPA-vásárlásban segítette már vállalati ügyfeleit, összesen több mint 11 000 megawattnyi szél- és napenergia beszerzésében támogatva azokat. 

 

A PepsiCo már korábban bejelentette, hogy 2040-re szeretné elérni a nettó zéró-kibocsátást. Ezt a célkitűzést támogatja a most induló, a Schneider Electric-kel közös pep+ REnew elnevezésű program azáltal, hogy növeli a teljes iparág megújuló energia felhasználását. 

 

A pep+ REnew programnak két konkrét célja van: a PepsiCo beszállító partnereinek tájékoztatása a megújuló energiával kapcsolatos választási lehetőségeikről, valamint a szektor megújuló energiára való átállásának felgyorsítása. Ezt összesített elektromos energia-vásárlási megállapodások (PPA) és más megújuló energia beszerzési lehetőségek révén tervezi elérni.  

 

 

"A pep+ REnew program elindítása közvetlenül támogatja ambiciózus célunkat, hogy 2040-re - egy évtizeddel korábban, mint ahogy azt a Párizsi Megállapodás előírja - elérjük a nettó zéró kibocsátást az egész értékláncunkban" – mondta Jim Andrew, a PepsiCo fenntarthatósági igazgatója. "A nettó zéró kibocsátás csak bátor klímavédelmi lépések segítségével valósulhat meg. A pep+ REnew révén arra fogjuk ösztönözni partnereinket, hogy megújuló energia beszerzésével csökkentsék kibocsátásukat, ezzel is segítve minket saját céljaink elérésében." 

 

A program részeként az első megújuló energia vásárló csoportot 2022. végére tervezi véglegesíteni a PepsiCo, hogy közös PPA szerződésüket elindíthassák. 

 

"A PepsiCoval kötött partneri kapcsolatunk célja, hogy világszerte növeljük az elektromos hálózatok megújuló energia felvételi lehetőségét. Ezt pedig csak úgy érhetjük el, ha a lehető legtöbb vállalkozás számára teremtjük meg a megújuló energiához való könnyebb hozzáférés lehetőségét" – mondta Steve Wilhite, a Schneider Electric fenntarthatósági üzletágának elnöke. "Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy egy nettó zéró széndioxid kibocsátású gazdaság és egy mindenki számára fenntarthatóbb jövő felé haladhassunk." 

 

A pep+ REnew programot a Schneider NEO Network támogatja, amely egy globális együttműködési platform és közösség. Schneider NEO Network célja, hogy felgyorsítsa a megújuló villamos energiával kapcsolatos döntéshozatalt és a dekarbonizációt.

 

A PepsiCo termékeit naponta több mint egymilliárdszor fogyasztják a vásárlók a világ több mint 200 országában. A vállalat a tavalyi évben több mint 79 milliárd dollár nettó árbevételt ért el és tizenöt régiója – köztük az Egyesült Államok illetve Mexikó, a vállalat első és második legnagyobb piaca – már átállt a megújuló elektromos-energia használatára. A társaság célja, hogy 2030-ra teljes mértékben megújuló energiát használjon közvetlen tevékenységeiben. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14