K&H: tízmilliárdos lépésekkel haladnak az ATM-ezők
Bevált az ATM-ek fejlesztése: az automatás készpénzbefizetés nagyon népszerűvé vált az elmúlt évek során. Az idén négy hónap alatt a K&H-s automaták több mint 64 milliárd forintot fogadtak be, ami éves szinten 18 százalékos növekedést takar, 2019-hez viszonyítva pedig majdnem duplázásról van szó. Az ATM-es készpénzbefizetés felfutása azért is kedvező, mert mérsékli a készpénzhasználatot.
Évekkel ezelőtt újdonság volt, hogy az ATM-ek nem csak “kifelé”, hanem “befelé” is működnek. Az akkor új ATM-eket ugyanis készpénzbefizetésére is alkalmassá tette a társaság. A lépés bevált, ugyanis komoly növekedés látható az elmúlt éveket nézve – közölte a K&H.
Milliárdok, százezrek
Az idei év első négy hónapjában az országszerte elérhető 477 darab ATM-be összesen több mint 64 milliárd forintot fizettek be. Ez az egy évvel korábbi 54 milliárd forintos szinthez képest 18 százalékos növekedésnek felel meg. 2020 azonos időszakában 44 milliárdos összegről volt szó, 2019-ben pedig kevesebb mint 34 milliárdról, azaz három év alatt lényegében megduplázódott a négy hónap alatt befizetett összeg, egyben évente 10 milliárdokkal léptek feljebb az ATM-ek.
A teljes összeg növekedésével párhuzamosan a tranzakciók átlagértéke is emelkedett. 2019 első négy hónapjában 116 ezer forintra, 2020-ban 128 ezerre, majd 2021-ben 145 ezerre rúgott az átlag, idén pedig már több mint 158 ezer forint jutott egy automatás befizetésre a K&H-nál.
Segíti a készpénz elleni harcot
“Érthető, hogy tempós növekedés látható az ATM-es befizetéseknél: a készpénzbefizetés ugyanis az egyik legegyszerűbb banki ügylet, az automaták mindig elérhetőek, így nem kell a bankfiókok utódjának tekinthető ügyfélpontokat személyesen felkeresni emiatt. Így mindenkinek több ideje marad” – mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője.
A K&H szakértői szerint az ATM-es készpénzbefizetések felfutása áttételesen hozzájárul a készpénzhasználat visszaszorításához, ez pedig azért is kedvező, mert a készpénzállomány fenntartása jelentős kiadást jelent nemzetgazdasági szinten.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozási ötletek kerestetnek
- Spéci K&H belépővel lehet menni az e-játékosok seregszemléjére
- K&H: Mennyit fogyaszt az autód? És a házad?
- K&H: kiugró növekedés az okoseszközös fizetésben
- K&H: az okostelefon zsebrevágta a bankokat?
- K&H: újabb okosfizetés jön – itt a Xiaomi Pay
- K&H: bárkit megtalálhatnak, de lehet védekezni ellenük
- 3 milliós összdíjazással indul a K&H Egyetemi E-sport Kupa
- Nyugdíjba készül a papír, az üzemanyagból is jóval kevesebb elég
- Utalásokkal kapcsolatos kedvezményeket ad a K&H
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.