Túl a százezren az okoseszközzel fizetők száma a K&H-nál
Átléptek egy határt a K&H-sok: májusban már 100 ezer felett volt az okoseszközzel fizetők száma, ami majdnem háromszorosa az egy évvel korábbinak. A vásárlások száma ennek köszönhetően masszív emelkedést mutat, az Apple Pay-hez, Google Pay-hez, Xiaomi Pay-hez és Garmin Pay-hez köthető tranzakciók száma 18 százalékkal nőtt áprilishoz képest. Az Apple Pay- és Google Pay-forgalom pedig éves szinten 150, illetve 883 százalékkal nőtt. A K&H-sok az országos bővülést is felülmúlták, az első negyedévben 302 százalékkal több alkalommal 292 százalékkal nagyobb összeget költöttek, mint egy évvel korábban, ehhez képest a teljes piac 158 és 177 százalékkal bővül.
Tempós bővülés látható az okoseszközös fizetéseknél, mind a vásárlások számát, mind az összeget tekintve. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy idén májusban már több mint 100 ezer K&H-s ügyfél használta aktívan az okoseszközös fizetéseket, ami közel háromszorosa az egy évvel korábbinak – közölte a pénzintézet, amely a legnépszerűbb fizetési alternatívák, az Appe Pay-hez és a Google Pay-hez köthető forgalom alakulását ismerteti friss összeállításában.
883 százalékos többlet egy év alatt
Idén májusban a Google Pay-fizetések összege a K&H-nál meghaladta az 5,4 milliárd forintot, ami 883 százalékos növekedésnek felel meg éves szinten. A vásárlások száma pedig 921 százalékkal 956 ezerre emelkedett. „Figyelembe kell venni, hogy a Google Pay esetében még alacsonyak a bázisadatok, mivel a K&H a magyar piacon elsőként tavaly áprilisban vezette be ezt a megoldást, ezért még újdonság volt sokak számára akkor. Ezzel együtt is nagyon masszív növekedést láthatunk” – emelte ki Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője. Hozzátette: “Jól mutatja az okostelefonos fizetés térnyerését a Google Pay-nél hamarabb bevezetett Apple Pay-adatok alakulása is.” Idén májusban a K&H 11,1 milliárd forintos Apple Pay-forgalmat mért, ez 150 százalékos emelkedésnek felel meg az egy évvel korábbihoz képest. Azaz két és félszeresére nőtt a forgalom. A vásárlások száma pedig 156 százalékkal közel 1,7 millióra emelkedett.
302 százalékos és 292 százalékos többlet
A szakember azt is elmondta, az okoseszközös- tehát a mobiltelefonos, vagy okosórás – fizetések országos piacához képest is előnyben vannak a K&H-sok.
A teljes piacról egyelőre csak az első negyedévről vannak hivatalos adatok, amelyek szerint 168 százalékkal 47 millió fölé emelkedett a mobiltárcás fizetések száma éves szinten, ez ezekhez köthető forgalom pedig 177 százalékkal közel 291 milliárd forintra nőtt. Ehhez képest a K&H-nál az okoseszközös fizetések száma 302 százalékkal majdnem 5,5 millióra, az összeg pedig 292 százalékkal 35 milliárd forint fölé ugrott.
Közel 20 százalékos plusz mindössze egy hónap alatt
Árva András hozzátette: a két említett okoseszközös megoldás mellett ma már elérhető a pénzintézetnél a Garmin Pay- és a Xiaomi Pay-fizetés is, ám előbbit tavaly szeptemberben, utóbbit idén áprilisban vezette be a K&H, így még nincsenek éves összevetésű adatok. „Jól látszik ugyanakkor, hogy valamennyi okoseszközös megoldásnál jelentős a növekedés. Májusban 19 százalékkal nőtt a tranzakciók száma áprilishoz képest” – fogalmazott a szakember, aki szerint a jövőben folytatódhat az ütemes növekedés ezeknél a fizetési megoldásoknál.
Kapcsolódó cikkek
- Az IKEA bemutatja a DIRIGERA-t
- K&H: Az orosz-ukrán konfliktus egyelőre kevésbé befolyásolja a céges innovációt
- Magyarországon is elérhető a HUAWEI WATCH FIT 2 sportóra
- K&H: bankolás a felhők felett
- K&H: tízmilliárdos lépésekkel haladnak az ATM-ezők
- Így töltik az idei vakációt a gyerekek
- Spéci K&H belépővel lehet menni az e-játékosok seregszemléjére
- A klasszikusokat idézi a Huawei új, prémium okosórája
- K&H: Mennyit fogyaszt az autód? És a házad?
- K&H: kiugró növekedés az okoseszközös fizetésben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.