Versenypályára és a sebesség szerelmeseinek szánt új Bridgestone gumiabroncs
A Bridgestone, a gumiabroncsok és a fenntartható mobilitási megoldások globális piacvezetője bejelentette az ikonikus Potenza termékcsalád legújabb darabjának, az ultranagy teljesítményű Bridgestone Potenza Race megjelenését. A versenypályák szerelmeseinek kifejlesztett semi-slick gumiabroncs közutakra is alkalmas, de a fókuszt a teljesítményre összpontosítja.
Több évtizedes innováció és szakértelem a motorsportok területén
A mára ikonikussá vált Potenza termékcsaládjának legújabb tagja a Bridgestone Forma-1-es versenyekkel való 1997 és 2010 közötti együttműködéséből született, a csapatok beszállítójaként hat egymást követő bajnoki címet is nyert a Ferrarival. A Potenza Race ezt az örökséget, valamint olyan szuperautók mint a Lamborghini Huracán STO, a SEAT Leon Cupra és a nemrégiben bemutatott Huracán STO Tecnica gyári első szerelései során szerzett tapasztalatokat foglalja magába.
Ultranagy teljesítményű, prémium abroncsok
A TÜV SÜD által végzett független tesztek alapján az abroncs – megelőzve versenytársait – a leggyorsabb köridőt és a legjobb fékezést nyújtja száraz útfelületen, mindezt kiemelkedően hosszú élettartammal. Ezt a kiemelkedő teljesítményt a futófelület mintázata, szerkezete és anyagkeveréke terén elért innováció teszi lehetővé.
Az Auto Bild nyári, sportautó gumitesztjén a szegmens fő versenytársaival szemben az új Bridgestone Potenza Race mindenkit felülmúlva aratott győzelmet a versenypályán. A bírák a "szinte tökéletes kezelhetőséget, a slick abroncsok szintjét megközelítő teljesítményt, a precíz kormányzást, a nagy oldalirányú erők létrehozására való képességet, a széles határokat és a kitartást" emelték ki az első helyezés okaként.
A Potenza Race fejlesztése a Bridgestone úttörő, virtuális abroncsfejlesztési technológiájának köszönhetően rövidebbé és fenntarthatóbbá vált. Ez a technológia teszi lehetővé a fejlesztés alatt álló abroncs digitális változatának létrehozását és tesztelését, valamint segít megjósolni még a prototípusok legyártása előtt a gumiabroncs teljesítményét különböző körülmények között. Fenntarthatósági szempontból ez a metódus 33%-os nyersanyag- és CO2-kibocsátás-megtakarítást eredményez, miközben 10 000 kilométert és 1,7 tonna CO2-t takarít meg a szabadtéri teszteléshez képest.
Az Európában kifejlesztett és gyártott új, Bridgestone Potenza Race a pályákon leggyakrabban használt sportkocsikat támogatva 13 népszerű méretben, 17” és 20” között kapható.
A bejelentés kapcsán Emilio Tiberio, a Bridgestone EMIA műveleti igazgatója és technológiai vezetője a következőket tette hozzá: „A Bridgestone Potenza Race a nagy teljesítmény terén szerzett több éves, sőt évtizedes tapasztalatunk csúcspontja, amelyet a motorsport szerelmeseinek elvárásai, észrevételei alapján alkottunk meg. Örömmel mutatjuk be az első olyan, félsima gumiabroncsunkat, amely páratlan teljesítményt kínál minden pályarajongónak."
A projekt összhangban van a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásával, amely tengelyként határozza meg a vállalat működését, miközben kiérdemli a jövő generációinak bizalmát. A Bridgestone E8 kötelezettségvállalása 8 értéket határoz meg (energia, ökológia, hatékonyság, bővítés, gazdaság, érzelem, könnyítés és erősítés), amelyeket a Bridgestone a fenntartható társadalom megvalósítása érdekében a munkavállalókkal, a társadalommal, a partner és az ügyfelekkel közösen fog megteremteni. Ez a projekt összhangban van az "érzelem” értékkel: elkötelezettség a lelkesedés fokozása felkeltése és az öröm terjesztése érdekében a mobilitás világában.
Kapcsolódó cikkek
- A Continental lett az „Év gumiabroncsgyártója” 2022-ben
- Hidrogénüzemű járművek gumiabroncsait fejleszti a Bridgestone
- Integrált gumiabroncs- és flottakezelési megoldást indít a Bridgestone
- Teljesítmény és esztétika egy abroncsban
- Év Gyára díjat nyert a Bridgestone Tatabánya
- A Bridgestone hiperhatékony gumiabroncsot fejleszt a Mercedes-Benz VISION EQXX számára
- PET-palack újrahasznosításával készít gumiabroncsot a Continental
- Áremelkedés várható a gumiabroncsok piacán
- A Bridgestone bejelentette E8 kötelezettségvállalását 2030-ig
- A Bridgestone egyedi abroncsokat fejleszt a Maserati új modelljére
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.