A Codecool programozóiskola ügyfélszolgálata is a Talk-a-Bot rendszerét használja
Március óta közel 1000 érdeklődő tette próbára Coolbotot, a Codecool Programozóiskola chatbotját. A magyar Talk-A-Bot által fejlesztett chatbot hamarosan a Codecool osztrák és román iskoláinál is tehermentesíti a helyi ügyfélszolgálatot, ami az elmúlt időben tapasztalt érdeklődési hullám miatt kifejezetten előnyös mind a cégnek, mind a tanfolyam iránt érdeklődőknek.
Jelenleg is több száz ember végzi tanulmányait online, vagy oktatótermi képzés keretében a Codecoolnál. Egy-egy erősebb hónapban a beiratkozók száma eléri a százat is. Ez azzal jár együtt, hogy naponta akár több tucatnyian is érdeklődnek a képzés részletei iránt, e-mailen, telefonon, a közösségi média oldalakon keresztül vagy akár személyesen is, például a külön erre a célra szervezett toborzási rendezvényeken, nyílt napokon.
Noha a Codecool honlapján minden képzésről a legfrissebb információ elérhető – és igyekeznek a legrészletesebben, személyes példákkal, kifejezetten ügyfélszempontú megközelítéssel összegezni a tudnivalókat – így is rengeteg plusz kérdése merül fel az érdeklődőknek.
„Egy karrierváltás elhatározása olyan elköteleződés, ahol érthető, hogy teljeskörű tájékoztatást várnak el a jelentkezők. Van, akit csak az emberi hang győz meg, más meg ódzkodik attól, hogy felhívjon minket, és inkább írásban szeretne látni minden peremfeltételt, és ha lehet, akkor rögtön, a kérdés felmerülése pillanatában” – mondja Boda József, a Codecool társalapító-ügyvezetője.
Ez azonban jelentős erőforrást köt le a szervezetnél, ezért határozta el a Codecool, hogy a diáktoborzást és tájékoztatást végző ügyfélszolgálat munkáját online chatbot beállításával tehermentesíti. A magyar Talk-A-Bot éppen ilyen rendszerek kialakítására és üzemeltetésére jött létre, mentalitásában is hasonlít az egykor hasonló startupként induló Codecoolhoz, így konstruktív légkörben, gyorsan zajlott a fejlesztés.
„A Coolbot nem csak azért fontos számunkra, mert csapatunkban számos, a Codecoolnál végzett munkatárs dolgozik, hanem mert saját fejlesztésű mesterséges intelligencia rendszerünket építettük a chatbotba, ami jelentősen növeli az eszköz hatékonyságát. Emellett a Codecool kiváló példa arra, hogy a chatbottechnológia mára nem csupán a nagyvállalatok számára jelent hatékony eszközt, hanem egy kkv által is gazdaságosan üzemeltethető” – mondta Deliága Ákos, a Talk-A-Bot alapító-ügyvezető igazgatója.
A Coolbotnak elnevezett chatmodul 15 témában és 50 altémában kínál naprakész információt a Codecool képzéseivel kapcsolatban, bekezdésekre tagoltan. A kívánt információhoz eljuthat az érdeklődő menüpontok és feleletválasztások útján is, de bátran megpróbálkozhat egyszerűbb kérdések közvetlen feltevésével is. Ilyenkor a rendszer kulcsszavak, vagy akár kész mondatok felismerése révén kínálja fel a legmegfelelőbb választ. Akár olyan kérdésekkel is lehet hozzá fordulni, hogy „Mennyit lehet ezzel keresni?”, vagy „Ki alkalmas programozónak?”
Persze egy társalkodónőt még nem helyettesít egy ilyen chatbot, de a Talk-A-Bot fejlesztői számos olyan kérdésre is frappáns válaszokkal készítették fel Coolbotot, amit a lelkes látogatók többnyire fel szoktak tenni. Érdemes tehát tenni egy próbát, megkérdezni tőle, hogy fiú-e vagy lány, mennyire tartja saját képességeit, illetve mi várható időjárás terén.
Természetesen a Coolbot igazi haszna nem a látogatók szórakoztatása, hanem naprakész, pontos, kielégítő mértékű információ nyújtása napszaktól és kampányidőszaktól függetlenül. „Az első néhány hónap után az ügyfélszolgálati funkciókat ellátó toborzási munkatársak átlagosan 15%-kal csökkenő terhelést tapasztaltak a Codecool egyéb információs csatornáin, miközben már 800 beszélgetés zajlott le a fáradhatatlan Coolbottal” – meséli Csepely Krisztina, a Codecool diáktoborzási és ügyfélszolgálati vezetője. “Az így felszabaduló munkaórákat a Codecool emberei a tanulmányaikat frissen megkezdők on-boardingjára, valamint az elméleti oktatás után a valódi vállalati fejlesztői környezetbe csöppenők támogatására fordíthatják.”
A Coolbot kialakításának sikerét az is igazolja, hogy az elmúlt hónapokban semmilyen nagy változtatást nem kellett eszközölni a működési mechanizmusban és a válaszokat kezelő algoritmusban. A szakmai szlengben „bottanítóknak” becézett fejlesztők tehát jó munkát végeztek, csupán a frissentartás, és néhány gyakoribb kérdés finomhangolása merült fel ügyféloldalról.
A Coolbot jelenlegi tudásával a jelentkezési felületig, az egyes kurzusok teljeskörű megismeréséig képes elnavigálni az érdeklődőt, és szükség esetén email útján köti össze élő emberrel. A Codecool tervei között szerepel, hogy ennél komolyabb, a tanulmányi szerződés megkötéséig terjedő feladatokat is Coolbotra bízzanak: például a belépő szintű angol nyelvi teszt, a logikai előszűrés, és a személyi azonosítás beiktatásával akár más felvételi procedúrák is integrálhatóak. Ezt megelőzően egyelőre a román és osztrák nyelvi mutációkat és a helyi képzési információk felvitelét tervezik. Az oktatás, a mentorálás és a munkaerőpiacon való sikeres elhelyezkedésben való támogatás azonban továbbra is a Codecool készséges munkatársainak feladata marad.
Kapcsolódó cikkek
- A Codecool végzősei mostantól eldönthetik, hogy hol szeretnének dolgozni
- Gyorsan és jó fizetéssel tudnak elhelyezkedni a bootcamp hallgatók
- Európa top 100 oktatástechnológiai cégei közé válogatták be a Codecool programozóiskolát
- Egyenes út az IT világába
- Bécsben nyit újabb programozóiskolát a Codecool
- Állásgaranciát vállal az online végzett kurzusra is a CODECOOL
- Eltűntek a belépési korlátok a programozóképzésből
- Vanda már chatelni is tud
- Újabb 7 millió eurós befektetést kap és tovább terjeszkedik a régióban a Codecool
- Kinőtte a határokat a Codecool
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.