A Dachser üzembe helyezi első hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsiját
A Dachser zéró kibocsátású tehergépjárművei gyakorlati tesztjeit követően 2023-ban a logisztikai szolgáltató két hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) tehergépkocsit helyez üzembe Németországban.
A Dachser tervezetten jövőre helyez forgalomba egy 27 tonnás Hyundai Xcient típusú hidrogéncellás tehergépkocsit a németországi Magdeburgban. A zéró emissziós teherautót regionális szállítmányozásra, valamint a menetrend szerint induló éjszakai járatokra használják majd Berlinben. Egy másik hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsi, a 19 tonnás Enginius Bluepower pedig 2023 közepén kezdi meg szállítást Hamburg belvárosában.
A Dachser tervei szerint 2023 elején kezdi meg a Hyundai Xcient típusú hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsik üzembe helyezését Magdeburgban. A 27 tonna megengedett össztömegű és 18 raklaphelyet kínáló jármű hatótávolsága akár 400 kilométer is lehet, ami azt jelenti, hogy akár két műszakban is használható. A teherautót hivatásos férfi és női sofőrök vezetik majd, akik erre vonatkozó képzésben részesülnek. A FCEV (Full Cell Electric Vehicle – olyan jármű, amely hidrogénből nyer elektromos energiát) tehergépkocsikat nappal a Magdeburg környéki regionális disztribúciós feladatokban tesztelik, éjszaka pedig a Dachser Berlin-Schönefeld-i kirendeltség rendszerforgalmában. Éjszakai használat esetén a károsanyag-kibocsátásmentes tehergépjárművet tandem cserélhető pótkocsival üzemeltetik. Az új tehergépkocsik átadásához megfelelő hidrogén-utántöltő létesítmények állnak majd rendelkezésre a Dachser magdeburgi és berlini fiókja közelében.
“A Kempteni egyetemmel végzett tudományos munka részeként már kidolgoztuk a hidrogénnel üzemelő teherautókban rejlő jelentős potenciálokat a Dachser európai gyűjtőszállítmányozási hálózatára” – mondta el Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) "Az első hidrogén üzemanyagú tehergépkocsik üzembe helyezésével értékes gyakorlati tapasztalatokra tehetünk szert és már várjuk ennek további fejleményeit.”
A Dachser szerződéses partnere a magdeburgi H2 Delivery Truck Pool GmbH & Co. KG. a H2 Green Power & Logistics GmbH-hoz tartozik, amely 2021 végén a Hyundai Xcient FCEV teherautóval mutatta be a hidrogénüzemű haszonjárművek logisztikáját tizenegy német városon átívelő roadshow-ján.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyot nőtt a Dachser a délkelet-európai régióban
- A DHL hozta el hazánkba is a száguldó cirkuszt
- Budapestre érkezik a Dachser új selyemútja
- Folyamatos fejlődés útján a Trans-Sped
- Milliárdos adóbevételtől eshet el az államháztartás – súlyos a gépjárművezető-hiány
- Győrben nyitott új logisztikai központot a Raben
- A DHL Supply Chain 2022-ben ismét vezető besorolást kapott
- Növekvő energia ár – hogyan hat a logisztikai piacra?
- Felelősséggel lép a következő évtizedbe a Raben Group
- 5,4 billió dollárt is elérhetik idén a globális e-kereskedelemből származó bevételek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.