Folyamatosan nő az elektronikus biztonsági rendszert használó cégek száma
A jelenlegi gazdasági helyzetben mindenki ott spórol, ahol tud – a vagyonbiztonságnál azonban kevés fontosabb kérdés van a cégek számára. De vajon mi a leghatékonyabb megoldás, ami ár-érték arányban is optimális?
Sajnos, nem lenne meglepő, ha a válság küszöbén szaporodna a bűncselekmények száma. Ilyen körülmények közt kiemelten fontos, hogy mind a cégek, mind a magánemberek biztonságban tudhassák az értékeiket.
“Egyre több cégről mondható el, hogy a telephelyein csökkenti az élőerős őrzést, így spórolhatnak a biztonsági őrök fizetésén. A trend mostanság a kültéri védelmi riasztórendszer, valamint a kamerák alkalmazása. A rendszerek telepítése egyszeri beruházás” – árulja el Csalami János biztonságtechnikai szakértő, az Elektronika Vonala vagyonvédelem alapítója. De vajon mi alapozza meg a bizalmat az elektronikus rendszerek használata iránt?
“Lényeges szempont, főleg a mai viszonyok közt, hogy az ilyen rendszerek havidíja nagyságrendekkel alacsonyabb, mint a biztonsági őrök bére. Még a lakosság is előszeretettel veszi igénybe őket, a magáningatlanokban is egyre elterjedtebbnek számítanak” – teszi hozzá a szakértő.
Minden vészhelyzetre fel vannak készülve
A kamerák és érzékelők a nap huszonnégy órájában védik a telephelyeket, és ha ez nem lenne elég, az emberi intelligencia is segíti a működésüket. Ha ugyanis az úgynevezett társfelügyeleti szolgáltatást választják a cégek, akkor riasztás esetén a diszpécser azonnal megkapja a videófelvételeket is.
Ha ezt a csomagot választjuk, minimálisan növekszik a szolgáltatás díja. Cserébe akár 98 százalékos pontossággal is beazonosítható, mi váltotta ki a riasztást. Előfordul ugyanis, hogy a viharos szél, egy elkóborolt állat, sőt, egy esetben például 12 vonuló vadkacsa indította be a vészjelzést.
“A diszpécser ilyenkor azonnal el tudja dönteni, hogy ember okozta-e a jelzést, így minimálisra csökkenthető a felesleges emberi beavatkozás: nem kell járőrt kiküldenünk a helyszínre, ami további költségekkel járna. Így tehát a társfelügyeleti szolgáltatás használata mellett akár spórolhatunk is” – teszi hozzá Csalami János.
A cégeknek akkor sem kell aggódniuk, ha a behatoló elvinné vagy megrongálná a kamerákat: a beérkezett képanyag a távfelügyelőcégnél is tárolásra kerül, így riasztáskor a dispécserek azonnal láthatják a kamerák felvételeit.
Emellett egyre több okoskiegészítő is megjelenik a piacon, amellyel kiegészíthető a biztonsági rendszer. Az épület pedig még tovább védhető a proxykártyás beléptetőrendszer, applikáció vagy videókaputelefon bevezetésével, hogy csak a valóban jogosultak juthassanak be a kapun. Sőt, a biztonsági beállítások akár helységenként is módosíthatók lehetnek.
“Ezek az okosrendszerek hamarosan össze fognak forrni az elektronikus beléptetőeszközökkel, de mint látjuk, már most élvezhetjük az egyes technológiák előnyeit” – zárja Csalami János.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.