Mostantól később is kifizethetik vásárlásaikat a magyar cégek
Ingyen kaphatnak 30 vagy akár 60 napos fizetési határidőt a magyar vállalatok, ami a jövőben segítheti őket likviditásuk javításában és a késedelmes fizetések elkerülésében. Magyarország első BNPL szolgáltatása, a PastPay.io zökkenőmentes fizetési folyamatot biztosít az üzleti ügyfelek számára, miközben a kereskedői oldal is jól jár, hiszen bizonyítottan nő a vásárlók átlagos kosárértéke. A cég által végzett reprezentatív kutatás szerint jelentős is a kereslet az innováció iránt: a magyar vállalkozók több mint kétharmada igényelne egy ilyen halasztott fizetési megoldást.
A BNPL, azaz a „Buy now Pay later” konstrukciók az Amerikai Egyesült Államokban indultak hódító útjukra néhány évtizeddel ezelőtt. A mozgalom részben a hitelkártya konstrukciók kiváltásából táplálkozott, az ötletgazdák ugyanis szerettek volna egy rejtett költségek nélkül, átlátható és minden korábbinál kényelmesebb késleltetett fizetési megoldást átültetni a gyakorlatba. Ez olyannyira jól sikerült, hogy mostanáig az amerikai lakosság közel 60 százaléka vett már igénybe BNPL szolgáltatást.
Berényi Benjamin, a PastPay.io társalapítója közölte, a halasztott fizetés B2C adaptációja Nyugat-Európában, sőt már Csehországban és Lengyelországban is igen magas, cégük viszont felismerte, hogy B2B üzleti modellben is legalább ekkora igény mutatkozik erre.
„A vállalatok két kattintással teljesen ingyenesen, rejtett költségek nélkül kaphatnak 30 vagy akár 60 napos fizetési határidőt, ezzel erősítve saját fizetőképességüket, sőt, áruk beszerzése esetén azok bevételéből fedezhetik a beszerzésük költségét. Így gyakorlatilag a számlát úgy tudják kiegyenlíteni, hogy a profitjuk már megvan rajta” – magyarázta Berényi Benjamin.
Rávilágított arra is, hogy ezzel a kereskedői oldal is jól jár, hiszen a BNPL konstrukciók megléte bizonyítottan növeli a vásárlók átlagos kosárértékét és csökkenti a lepattanási rátát. Vagyis a kedvező feltételek mellett a többség többet költ és többször. A PastPay átlagosan 60 százalékkal magasabb kosárértékkel, 80 százalékkal alacsonyabb kosárelhagyási rátával és 40 százalékkal magasabb konverziós rátával kecsegteti a célba vett webshopokat.
Attól pedig nem kell aggódniuk többé, hogy az ügyfél késve fizet, ugyanis a kereskedők a vásárlási folyamat lezárultát követően azonnal megkapják az adott összeget a PastPay-től.
Heteken belül élesben is találkozhatunk a PastPay-jel
A PastPay.io által a közelmúltban több mint ezer vállalkozó bevonásával készült reprezentatív kutatás eredményei rámutattak, a cégek kétharmada venne itthon igénybe ilyen halasztott fizetési megoldást, ha az választható fizetési mód lenne az érintett webshop checkout folyamatában. A szolgáltatás iránti nagyfokú érdeklődés a gyakorlatban is megmutatkozik, bár a PastPay.io nem kezdett még itthon érdemi sales tevékenységbe, rengeteg kereskedő érdeklődik a konstrukció iránt, számos webshoppal pedig már a halasztott fizetési opció bevezetése zajlik.
Réti Bálint, az MNB által felügyelt pénzügyi vállalkozás másik társalapítója a technikai részletekről szólva elmondta, a fizetési megoldást organikusan integrálják az online kereskedők checkout folyamatába. A vállalati vásárló adószámát a rendszeren keresztül kapják meg, majd lefuttatnak egy kockázatértékelést első körben arról, hogy kaphat-e pénzt, második körben pedig arról, hogy mekkora összegben. A teljes folyamat valós időben, néhány másodperc alatt fut le, ha jóváhagyásra kerül a tranzakció, akkor pár kattintással már rendelhet is a vevő, és meghosszabbításra kerül a fizetési határideje 30 vagy akár 60 nappal, amit lejáratkor átutalással tud rendezni.
A PastPay.io víziója tavaly nyáron született meg az ötletgazdákban, az innovációt pedig egy magyarokból álló 14 fős csapat építette fel alig egy év alatt. A szolgáltatás hazánk mellett a V4-es országokban és Németországban is elérhető már, a pilotok az elkövetkezendő hetekben élesednek majd várhatóan itthon és külföldön egyaránt.
A PastPay mögött álló Péntech.hu digitális faktoring szolgáltatóként ismert, megoldása alig pár perc alatt nyújt lehetőséget a hazai KKV-knak kimenő számláik finanszírozására. A vállalat így képes támogatni ügyfeleit a likviditással kapcsolatos gondok menedzselésében és a megbízható pénzügyi tervezésben.
Kapcsolódó cikkek
- Díjat alapított a piacvezető online számlázó
- Balogh Petyát választották meg 2021 Startup Befektetőjének
- Digitális lízinggel újít a Péntech
- A Péntech és az MKB Bank közös megoldása online hitelelőszűréssel segíti a kkv-kat
- Hogyan érintette az elmúlt másfél év a kkv-kat, és mire számítanak a cégvezetők az újraindítás után?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.