Budapesten nyitotta meg európai regionális központját a BlueVoyant
Az amerikai központú kiberbiztonsági vállalat, a BlueVoyant hatalmas növekedéssel ünnepli fél évtizedes fennállását. A belső és külső kibervédelemmel foglalkozó vállalat 2017-es alapítása óta 20 ország több mint 700 ügyfelével iparágvezetővé nőtte ki magát. A budapesti kiberbiztonsági műveleti központtal rendelkező cég egyedülálló megoldásaival világszerte sikeresen monitorozza és óvja az ügyfelek digitális ökoszisztémáját.
Az elmúlt öt évben a BlueVoyant csapata fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy választ adjon a szervezeteket érintő legfontosabb kiberbiztonsági kihívásokra. A kibertérben zajló támadások nem újkeletű fenyegetések, azonban az elmúlt évek ugrásszerű digitalizációja fokozottan sérülékennyé tette a vállalatokat.
A leggyakoribb, ún. zsarolóvírusos (ransomware) támadások a szoftverek sebezhetőségét használják ki, akár a teljes szervezet működését megbénítva. Sokkal súlyosabb kitettséget jelentenek azonban azok a megnövekedett számú fenyegetések, amik a vállalatok szerteágazó beszállítói láncát célozzák, így jelentős gazdasági károkat okozva az óvatlan szervezeteknek. A BlueVoyant nemrégen bemutatott Elements platformja négy üzletágon keresztül nyújt védelmet nem csupán a belső, hanem a teljes vállalati ökoszisztéma számára. A felügyelt incidenskezelés és reagálás (BlueVoyant Core: MDR), a teljes beszállítói láncot érintő kiberkockázat-kezelés (BlueVoyant Terrain: 3PR), a digitális márkavédelem (BlueVoyant Sky: DRP) és a szakértői szolgáltatások (BlueVoyant Liquid: PS) modulokként vagy egyetlen, teljes körű megoldásként is alkalmazhatóak az ügyfelek egyedi igényei alapján.
„Figyelemre méltó növekedésünk is azt bizonyítja, hogy a vállalatoknak és a kormányzati szerveknek egyre nagyobb szükségük van a belső és külső fenyegetésekkel szembeni védelemre, ahogy a kiberbiztonság területe is mindinkább kifinomultabbá válik – nyilatkozta Jim Rosenthal, a cég vezérigazgatója és társalapítója. – Azért hoztuk létre a BlueVoyant-ot, hogy olyan sziklaszilárd kibervédelmet nyújtsunk, amilyet korábban egyetlen szolgáltatás sem tudott. Az alapítás óta eltelt rövid idő alatt sikerült elérnünk ezt a célt, és további növekedésre számítunk.”
Finanszírozás és felvásárlások
Megalakulása óta a vállalat jelentős pénzügyi forrásokat nyert el fejlett technológiai képességeinek elmélyítésére és globális terjeszkedésének felgyorsítására.
Az elmúlt években szingnifikáns akvizíciókkal erősítette tovább pozícióját. 2021-ben felvásárolta a Marclay-t (jelenleg BlueVoyant U.K.), amellyel kiterjesztette jelenlétét az Egyesült Királyságban, valamint a Concanon adatelemzési vállalatot, amely felgyorsította a Splunk felhőplatformra való migrációt és a platform bevezetését. Ugyanebben az évben a BlueVoyant tulajdonába került a 202 Group is, amely a beszerzési lánc átláthatóbbá tételével és hagyományos kockázatmentesítési képességekkel bővítette a szolgáltatási palettát. A vállalat 2020-ban megvásárolta a Managed Sentinel natív felhőalapú biztonsági szolgáltatót, amelynek köszönhetően világszerte fejleszteni tudta a Microsoft-ügyfelek számára nyújtott szolgáltatásait.
„A terjeszkedéssel párhuzamosan növekedtek a képességeink és tovább feszegettük földrajzi határainkat – tette hozzá Tom Glocer, a BlueVoyant ügyvezető elnöke és társalapítója. – Nem kisebbet vállaltunk, mint hogy ügyfeleinknek védelmet nyújtunk a világ legnagyobb kihívást jelentő kiberfenyegetéseivel szemben.”
Hazai sikerek
Az egyedülálló kiberbiztonsági megoldásokat nyújtó vállalat 2021-től Magyarországon is jelen van óriási sikerrel. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy Budapestet választották az európai terjeszkedés bázisául és így új, kiberbiztonsági műveleti központjuk (Security Operations Center) helyszínéül is. Itthon ezidáig főként a pénzügyi, média és kormányzati szektorokban számítanak rájuk, olyan prominens ügyfelek bizalmát nyerték már el, mint a hazai piacvezető öt bank egyike, vagy az egyik legnagyobb hazai médiavállalat.
„Magyarországot a több mint hat lehetséges helyszín közül választottuk ki, hogy az európai ágazat központja legyen. Ez egyértelműen a helyi szakértelem és üzleti környezet elismerése – mondta el Rácz György, a BlueVoyant Európáért felelős elnöke, a BlueVoyant Magyarország ügyvezető igazgatója. – A kiberbiztonság és a képzett emberi erőforrás hiánya egyre sürgetőbb témává válnak mind a hazai, mind az európai piacon, ami a menedzselt felhőalapú szolgáltatások irányába tereli a piaci szereplőket.”
Díjak és elismerések
A BlueVoyant kibervédelmi platformja kivívta az ágazat elismerését, több mint 20 díjat és jelölést gyűjtött be a cég alapítása óta, beleértve a következőket:
● 2022 – Microsoft U.S. Az év biztonsági partnere
● 2021-es Microsoft Security 20/20 Award a legjobb MDR (felügyelt incidenskezelési és reagálási) csapat részére
● A Microsoft 150 legjobb menedzselt szolgáltatási partnerének elismerése
● 2022-es Fortress Cybersecurity Award – Szervezeti kiválóság és vezetés: Jim Rosenthal, a BlueVoyant társalapítója és vezérigazgatója
● 2022-es Golden Bridge Business and Innovation Awards – A szervezetet a biztonsági szolgáltatások területén az év vállalatának és az Amerikai Egyesült Államokban az ügyfelek szempontjából az év legsikeresebb vállalatának járó Arany Globee díjjal illették, Jim Rosenthal társalapító és vezérigazgató pedig elnyerte a biztonsági szolgáltatások területén az év vezetői teljesítményéért járó Arany Globee szakmai elismerést
● Az amerikai kórházak szövetsége (American Hospital Association, AHA)
a kiberkockázat-kezelési és felügyelt incidenskezelési és reagálási szolgáltatásokért az előnyben részesített kiberbiztonsági szolgáltatói program győztesévé választotta
● A Splunk által a 2021-es Splunk Security Cloud sajtóközleményben ökoszisztéma-partnerként megnevezett két vállalat egyike (az Amazon Web Services, AWS mellett)
Kapcsolódó cikkek
- Új turizmusiparági szakértő a PwC Magyarországnál
- Az LG csatlakozik a Home Connectivity Alliance-hez
- A Xiaomi 2022-ben felkerült a Forbes „China ESG 50” listájára
- Egyre több átverés jelenik meg az online piactereken
- Mindenki vegye ki a részét az IT-biztonságból!
- Újabb sportszponzorációt jelentett be a Hisense
- Egyre több kibertámadásra figyelmeztet az „okosipar”
- Az Unisysnél van a legtöbb lehetősége egy fogyatékossággal élőnek
- A legbefolyásosabb afroamerikai cégvezetők között a Unisys alelnöke
- A Check Point szerint világszerte 42%-kal nőtt a cyber-támadások száma
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.