Digitalizálódó vállalatok vezetői az IVSZ elnökségében
Az IVSZ augusztus 30-án megtartott éves közgyűlésén a szervezet elnökségének megújulása állt a középpontban. A 13 fős elnökség 5 pozíciójában történt változás, így a szövetség céljainak megfelelően az IVSZ-en belül a digitális gazdaság minden szereplője, így több jelentős, egyébként nem IKT-profilú vállalat is helyet kap. A digitális transzformációért felelős alelnöki pozíciót Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, a nagyvállalati tagozatvezetői pozíciót Alkér Zoltán, az MVM Zrt. infrastruktúra vezérigazgató-helyettese, a független elnökségi tag pozíciót pedig Bacsó Gergely, a McKinsey partnere tölti be. Új tagozatvezetők irányítják az informatikai és telekommunikációs tagozatot is: előbbi pozíciót Jakab Roland, az Ericsson Magyarország Kft. regionális vezetője, utóbbit dr. Orbán Anita, a Vodafone Magyarország Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese vette át.
A közgyűlés vendégelőadója ebben az évben Sere Péter, a Magyar Fejlesztésösztönző Iroda szenior szakértője volt, aki előadásában kiemelte, hogy az 2021-2027-es uniós költségvetésben soha nem látott nagyságrendű büdzsét különítettek el digitalizációs projektekre. Az infrastrukturális beruházások mellett az EU célzottan támogatná, hogy a kkv-k 90 százaléka legalább alapszinten digitalizálódjon, emellett ugyancsak fókuszterület a cloud, mesterséges intelligencia és big data fejlesztések ösztönzése is. Előadásából az is kiderült, hogy nagy szükség lenne a jelenleginél több hazai EU-s pályázatértékelő szakemberre, emellett a kiírásokkal kapcsolatos észrevételek terén pedig lehetnének aktívabbak a hazai vállalkozások, hiszen ezzel az uniós pályázatok jövőjét is pozitívan befolyásolhatnák.
“Nem könnyű vállalatvezetőként szembenézni napjaink kihívásaival: háborús helyzet, magas infláció, emelkedő rezsiköltségek és a piacot sújtó munkaerőhiány mellett kell hosszú távra tervezni. A digitalizáció felgyorsítása ilyen nehéz helyzetben is segítheti a magyar vállalkozásokat. Egyértelmű, hogy a digitális gazdaság fejlesztését nem lehet csupán az IT szektortól elvárni, akkor tudunk versenyképes digitális gazdaságot építeni, ha a gazdaság minden szereplője részt vállal a modernizációban. Hisszük, hogy az IVSZ-nek részt kell vennie a digitalizálódó vállalatok támogatásában annak érdekében, hogy Magyarország ne maradjon le végleg a technológiai fejlődésben. Ezért tartom kulcsfontosságúnak, hogy a mostani közgyűlésen az infokommunikációs szektoron kívülről érkező, digitalizálódó vállalatok vezetői is elnöki tisztséget szereztek, csatlakozásukkal olyan fontos tapasztalatokra teszünk szert, amelyek tovább erősítik majd az IVSZ-t” – mondta el dr. Vinnai Balázs elnök.
Az IVSZ 2022-es terveit, főbb fókuszterületeit Tajthy Krisztina, az IVSZ főtitkára foglalta össze. “2022 az IVSZ számára arról a javaslatcsomagról szólt, amelyet “Összefogás a digitális Magyarországért” kiáltványunk kapcsán állítottunk össze juttattunk el kormányzati és iparági szereplők, döntéshozók számára. Ezekre a javaslatokra építve dolgozunk tovább azon, hogy ki tudjuk használni a magyar gazdaságban rejlő fejlődési potenciált a digitalizáció terén. Szövetségünk a cél eléréséhez többek között az egész iparág számára értéket teremtő kutatásokkal, például IT-piaci körképpel, vagy az itthon még kevéssé ismert BNPL (buy now pay later) szolgáltatások megítélését vizsgáló kutatással járul hozzá. Idén számos új uniós projektben való részvételt is elnyertünk, ezekben az MI-készségek feltérképezésétől és fejlesztésétől kezdve az építőipar digitalizációjáig szerzünk értékes tapasztalatokat.”
A közgyűlés számos személyi ügyben döntött. Először a szakmai és méret szerinti tagozatok vezetőnek megválasztására került sor. Az informatikai tagozat élén Vityi Pétert (Kürt Akadémia) Jakab Roland, az Ericsson Magyarország Kft. regionális igazgatója váltja. A telekommunikációs tagozat vezetését Dr. Orbán Anita, a Vodafone Magyarország Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese veszi át dr. Pete Gábortól (Vodafone Magyarország Zrt.), A nagyvállalati tagozatot a jövőben Wolf András (BlackBelt Technology Kft.) helyett pedig Alkér Zoltán, az MVM Zrt. infrastruktúra vezérigazgató-helyettese vezeti majd. A digitális transzformációért felelős alelnöki poszt kapcsán is szavazott a közgyűlés, az egyetlen jelölt Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese volt, és a közgyűlés bizalmat is szavazott neki.
Ezt a független elnökségi tag megválasztása követte, amely során a szavazásra jogosultak Bacsó Gergely, a McKinsey & Company partnere, a Digital McKinsey kelet-európai társvezetője bemutatkozását hallgathatták meg, majd megszavazták a pozíció betöltésére.
Kapcsolódó cikkek
- Budapesten nyitotta meg európai regionális központját a BlueVoyant
- Új turizmusiparági szakértő a PwC Magyarországnál
- Az LG csatlakozik a Home Connectivity Alliance-hez
- A Xiaomi 2022-ben felkerült a Forbes „China ESG 50” listájára
- Újabb sportszponzorációt jelentett be a Hisense
- Az Unisysnél van a legtöbb lehetősége egy fogyatékossággal élőnek
- A legbefolyásosabb afroamerikai cégvezetők között a Unisys alelnöke
- Harmadszor is a beszállítói toplista élén a Schneider Electric Európában
- Tömegesen dolgoznának itthonról külföldre a magyar informatikusok
- Gyorsjelentett a Siemens
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.