A Nissan a Siemensszel fejleszti az új e-crossover gyártósorait
A Siemens készíti a Nissan új gyártósorait Japánban. A Tochigi prefektúrában lévő üzemben gyártják majd a tisztán elektromos crossover, az Ariya járműveit. Az új projekt a két vállalat hosszú ideje fennálló együttműködésén alapul, melynek keretében a Nissan már az eddigiekben is a Siemens szoftvereivel optimalizálta járműveinek tervezését és gyártását. Az átfogó, végpontokig érő digitális megoldásokkal az autógyártó az információforrások széles körét kapcsolja össze az életciklus-kezelő (PLM) platformokon keresztül.
Cél a gyártás további digitalizációja
A Nissan újonnan kifejlesztett elektromos meghajtásának rendszerarchitektúrája a gyártási folyamatok – a hajtáslánc feldolgozásának és összeszerelésének – szabványosítását célozza. Ez a Siemens olyan termékeinek köszönhetően valósul meg, mint például a központi eszközként működő Simatic S7-1500 PLC és az ET200SP elosztott I/O modul. A Profinet ipari hálózati megoldás végpontokig érő kommunikációs kapcsolatot teremt a gyártási ponttól az irányítási szintig, a TIA Portal mérnöki keretrendszere pedig az összes automatizációs eszközt integrálja. Mindez teljes hozzáférést ad a digitális automatizálás folyamatának egészéhez, a digitális tervezéstől kezdve az integrált mérnöki tervezésen át az átlátható üzemeltetésig.
Egyre intelligensebb járműveikbe a gyártók mind nagyobb teljesítményű elektronikus vezérlőegységeket (Electronic Control Unit, ECU) építenek be – így van ez a Nissan Ariya esetében is. A Siemens diagnosztikai üzembe helyezési rendszere, a Sidis Pro – amelyet világszerte számos autógyártó vállalat bevezetett – a Nissan új gyártósorain adatokat ír az ECU-ba, és ellenőrzi a járművek elektromos alkatrészeit. A Sidis Pro fejlett járműdiagnosztikai és adatmenedzsment rendszerként optimálisan támogatja a minőségi autógyártáshoz szükséges ellenőrzés folyamatait.
A Nissan a Siemens támogatásával ismét előrelépett az intelligens gyár jövőképének megvalósításában.
Az autógyártás támogatása a Siemens egyik erőssége: legutóbb például a BMW osztrák üzeme döntött Siemens megoldások bevezetése mellett, a Mercedessel indult új fejlesztési projekt, valamint rekordidő alatt valósult meg egy távol-keleti üzem létrehozása is.
Kapcsolódó cikkek
- Siemens technológiával bővült a Diehl Aviation Hungary nyírbátori gyártóüzeme
- Az ABB megvásárolja a Siemens kisfeszültségű NEMA motorvállalatát
- Mesterséges intelligencia segíti az uszoda szellőztetését
- Gyorsjelentett a Siemens
- K&H: a hatékony távmunka érdekében fejleszt a legtöbb cég
- Így nézhet ki a tenger melletti légiközlekedés jövője
- A Siemens Mobility bemutatja a vasút jövőjét
- Új megoldásokra van szükség a hazai cégek digitális stratégiájában
- A Siemens támogatásával épül a világ legnagyobb szuperkondenzátor gyára
- A Siemens termosztátja szén-dioxid szenzorral őrzi a levegő minőségét
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.