Akár 80%-os költségmegtakarítást hozhat a cégeknek a HR folyamatok digitalizációja
A világjárvány óriási lökést adott a digitalizációnak mind egyéni, mind vállalati szinten, az életünk minden területét átható folyamat pedig továbbra is megállíthatatlanul zajlik. A jelenlegi válságos gazdasági környezetben pedig a vállalatok ismét a digitalizációban kereshetik a „megváltást”: a hatékonyságnövelés és a költségek racionalizálásának eszközét.
A cégek átfogó digitalizációjához – első lépésben legalább a papírmentességhez – viszont a munkavállalók digitális felkészültségének, tudatosságának növelésén át vezet az út. Számításaink szerint egy vállalat átlagosan 80%-kal tudja csökkenteni HR adminisztrációs kiadásait a megfelelő digitális megoldásokkal – húzta alá Hortobágyi Ágoston digitális stratéga a Vezérigazgató Találkozón.
Szinte hihetetlen belegondolni, hogy bár az életünk minden dimenziójába beférkőző digitalizáció alig néhány évtizedes múltra tekint vissza, a mobiltelefonok, tabletek és egyéb okoseszközök használata és elterjedtsége, az ICT szektorban koncentrálódó szürkeállomány minősége, valamint a digitális innovációk iránya és tempója ma már egész nemzetek sorsát befolyásolja. Ha azonban a dolgok mélyére nézünk, könnyen rájövünk, hogy ezek használatát – legyen szó akár a nappaliban, a gyerekkel nyomkodott mobilról vagy a munkahelyen használt bérszámfejtő szoftverről – többnyire tapasztalati úton tanuljuk, rendszerszintű edukációról, az alapoktól építkező tudatos digitalizációs fejlesztésről nemigen beszélhetünk. Ennek meg is van az eredménye: a digitális teljesítménnyel bizonyítottan összefüggő matematikai és természettudományi PISA-teszteken a magyar diákok kevésbé szerepelnek jól, az európai országok fejlettségét mérő Digitális Gazdaság és Társadalom Index (DESI) szerint pedig a sereghajtók (22. hely) között szerepel Magyarország.
Az egyéntől az államig – így építhetünk digitális társadalmat
Egyre világosabb tehát, hogy az előrelépéshez előbb vissza kell manni a start mezőre: mindenkinek újra az iskolapadba kell ülnie, hogy azonos tudással felvértezve, egységes digitális nyelvet beszélve vehessük fel a tempót az egyre élesedő versenyben. Vajon mit is jelent világunkban a digitalizáció és miért olyan fontos? Milyen személyazonossággal rendelkezünk mi magunk az online világban és hogyan kellene szabályozni jogainkat és kötelességeinket? Hatékonyan tudjuk-e használni a szükséges okoseszközöket a munkahelyen, milyen gyorsan tanuljuk meg egy új rendszer kezelését? Mikor és milyen feltételekkel adjunk mobiltelefont a gyermekünk kezébe? Megannyi kérdés, melyekből azonnal látszik, hogy érdemes az alapoktól kezdeni a tudás és a készségek elsajátítását, a kAPPcsolat program pedig éppen erre vállalkozik: a Digitális Szülő Kurzus az egyén szintjén kezdi az edukálást, erre épül a Digitális Munkavállaló Minősítés, majd jöhetnek a cégek (B2B), valamint a társadalom és az állam (G2C és G2B) közötti digitalizációs kapcsolatok kérdései.
„A kAPPcsolat program gondolata egy nagyon egyszerű felismerésből indult: manapság a digitális térben gyakorlatilag többet tartózkodunk, mint a fizikai valóságban, ez az arány pedig várhatóan még tovább tolódik majd a virtuális világ felé. Eközben az emberek többségének szinte semmilyen kapaszkodója nincs arra vonatkozóan, hogy miként tanítsa a gyermekének a digitalizációs készségeket, az oktatás éppencsak a felszínt kapargatja, de az üzleti életben is gyakran adódnak nehézségek a munkavállalók, üzleti partnerek között az ezen a téren mutatkozó hiányosságok miatt. Végül pedig ott az állam szerepe, mely sokat tehet azért, hogy a társadalom egészét átszőjék a papírmentes megoldások – ezzel pedig nagyot ugorhatna az ország versenyképessége” – mondta el Hortobágyi Ágoston digitális stratéga.
Fókuszban a papírmentes HR: nehéz időkben előre menekülni
Miközben a társadalom széles körű, tervezett és egységes képzése elengedhetetlennek tűnik a digitális versenyképességünk növeléséhez és a mindennapi életminőségünk javításához is, érdemes feltenni a kérdést, hogy van-e olyan terület, melyen azonnal és közvetlenül érzékelhető változást hozhat a digitalizáció? Nos, a válasz éppen az üzleti és a privát szférát összekötő területen adódik: a humánerőforrások mentén bevonhatjuk a munkavállalókat a folyamatba magánemberként is, és miközben a HR-folyamatok teljes papírmentesítése révén a cégek akár 80%-ot spórolhatnak a vonatkozó költségeken és a csökkenő adminisztrációs terhek a kollégák megtartásához is hozzájárulhatnak, az egyéni digitalizációs készségek is sikeresen felmérhetők és fejleszthetők. Szakmai területtől függetlenül, minden egyes munkavállalóra ugyanazok a dokumentációs lépések terjeszthetőek ki, így a dolgozók körében direkt módon valósul meg az egységes vállalati digitális tudásanyag létrejötte.
„A HR papírmentesítését egyfajta eszköznek tekinthetjük, melyen keresztül a magyar lakosság nagy részét felvértezhetjük digitális készségekkel – hiszen ők egyszersmind dolgozók és magánemberek is. Ez az elkövetkezendő, recesszióval fenyegető időszakban kulcsfontosságú lépés lehet, valamint hozzájárulhat a szürkeállományról híres magyar munkaerő tudásának és tapasztalatának maximális kiaknázásához. A hosszútávú, alapoktól építkező képzések, valamint a papírmentesítés szervesen egymásra épülnek és együttesen képesek elérni a kívánt átalakulást, valamint a teljes társadalom digitális tudásának magasabb szintre emelését – ezen pedig végső soron Magyarország jövőbeli versenyképessége is múlhat. A célunk az, hogy három éven belül a teljes magyar munkavállalói réteg legalább 10%-a papírmentes HR-szolgáltatásokhoz jusson” – tette hozzá Hortobágyi Ágoston.
Kapcsolódó cikkek
- Adatalapú megoldások adhatnak választ az energetikai kihívásokra
- Roland Berger: A vezetők többsége túl bonyolultnak tartja saját informatikai infrastruktúráját
- Kiskortól megy a kütyüzés, de fontos lenne az átmenet
- A Nissan a Siemensszel fejleszti az új e-crossover gyártósorait
- K&H: a hatékony távmunka érdekében fejleszt a legtöbb cég
- Új megoldásokra van szükség a hazai cégek digitális stratégiájában
- Átfogó hazai körkép született a HR digitalizáció jelenéről és jövőjéről
- Felhőrendszerben a nyaralás is felhőtlenebb!
- Támogató technológiák a digitális ökoszisztéma kialakításában
- A generációváltás gyorsíthatja a családi cégek digitalizációját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.