Megfordult a csökkenő tendencia, visszapattant az e-kereskedelem
Hathavi gyengélkedés után éledezik, újra növekedési pályán az e-kereskedelmi piac. A következő hónapokon áll vagy bukik az idei év sikere. A szakértők kismértékű éves növekedést prognosztizálnak Közép- és Kelet-Európában, és Magyarországon is.
Az év eleji stagnálást követően, július óta újra növekszik az e-kereskedelem forgalma a Growww Digital e-kereskedelmi trendriportja szerint. A harmadik negyedévben 10 százalékos növekedés volt mérhető az előző év azonos időszakához képest. A növekedés motorjai a kisebb és közepes méretű webáruházak, a nagyobbak között többen éreznek lassulást továbbra is.
Az e-kereskedelmi árbevétel (medián) negyedéves változása 2020–2022, 159 e‑kereskedő GoogleAds fiókadatai alapján
Szabó László, a Growww Digital online-növekedés szakértője szerint a forgalom javulását csak részben eredményezte a kereslet élénkülése. Az energia- és szállítási költségek növekedése, az infláció, a forint gyengülése a külföldi devizákkal szemben az e-kereskedőket is érzékenyen érintette, ezért kénytelenek voltak árat emelni, ami hozzájárul a forgalom növekedéséhez. Mivel a karácsonyi időszakban erősödik a kereslet, a következő hónapok forgalmán múlik, hogy mekkora lesz az e-kereskedelem növekedése. A szakértő előrejelzése szerint éves szinten 10 százalékos erősödés várható az e-kereskedelemben idén, 2021-hez képest.
Jelenleg két ellentétes hatás alakítja az e-kereskedelem alakulását. Egyrészről fűti, élénkíti a gazdaság digitalizációja, melynek a fő motorja a digitális kereskedelem, két számjegyű éves növekedési potenciállal. Másrészről viszont ezt a lendületet hűti, lassítja a jelenlegi nemzetközi politikai és gazdasági helyzet és az ezzel járó bizonytalanság. A szakértő a nehézségek ellenére arra számít, hogy az e-kereskedelem szerepe erősödik, és a jelenlegi, átmeneti lassulás után visszatér a 15 százalékos növekedési pályára.
A piaci nehézségek, a kereslet csökkenése az egyországos nagyobb szereplőket viseli meg a legjobban, náluk látható a leginkább lassulás. Ezzel szemben a régió erős exportpiacain a több országban működő exportőrök a piaci átlagnál többszörösen nagyobb ütemben növekednek. A közepes és kis forgalmú webshopoknak szintén van mozgásterük, megfelelő stratégiával tudnak nőni. Egyre gyakrabban kerül terítékre a külföldi terjeszkedés kérdése a magyar webshopok között is, akik a forint gyengülése miatt mennének ezen piacok felé, ahol euróban tudnak árbevételt realizálni.
„A magyar webshopoknak ebben kell felzárkózniuk, mert nagyon kevés hazai e-kereskedő merészkedik nemzetközi vizekre. A siker érdekében régióban és nem egy ország piacában kell gondolkodni! Ínséges időkben észszerű stratégia több országban jelen lenni és ezzel csökkenteni a piaci függést. Még mindig nem késő nemzetközi piacra lépni” – állítja Szabó László.
Kapcsolódó cikkek
- Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
- Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve
- Nagyon népszerűek a easybox csomagautomaták
- Az infláció lehet a legmeghatározóbb befolyással a hazai e-kereskedelemre
- A mesterséges intelligencia megtanulja, mi kell nekünk
- A közép-kelet európai régióban a vásárlások 15 százaléka zajlik az online térben
- Borúlátóvá tette az e-kereskedőket a lassuló növekedés és a romló kilátások
- Késleltetve jelenik meg az infláció az e-kereskedelemben
- Sok magyar webáruház megerősödhet ezekben a hónapokban
- Már nem éri meg külföldről rendelni, felpörögnek a magyar webshopok
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jelentős beruházással pörgeti fel az adatközponti megoldások gyártását a Schneider Electric
Az eddigi 7 ezerről 12 ezer négyzetméterre növelte előregyártott adatközponti rendszereket készítő barcelonai üzeme méretét a Schneider Electric. Az Omdia elemzése szerint az előregyártott moduláris adatközpont-rendszerek globális forgalma 2027-ben elérheti a 8,6 milliárd dollárt.
Forradalmi áttörés az energiatárolásban: Bemutatkozik a sóalapú akkumulátor már 2025-ben
Az energiatárolás forradalmi újítás előtt áll. Miközben a lítiumion akkumulátorok uralják a piacot, az új magyar fejlesztésű nátriumion akkumulátor alapjaiban írhatja át az energiatárolás szabályait. Ez a technológia nemcsak fenntarthatóbb és biztonságosabb, hanem az otthonok és vállalkozások energiafelhasználását is új szintre emeli. Az innováció mögött álló Nádorfi Árpád nemrég elnyerte a 2024-es „Business Champions of Central Europe” díjat, amelyet a fenntarthatóság és az innováció terén elért kiemelkedő eredményeiért ítéltek oda neki. Az elismerés, a szakmai vezetése mellett, a csapata által kifejlesztett technológia globális jelentőségét is tükrözi.
A Kyndryl Magyarország elnyerte a 2024-es Great Place To Work minősítést
A Kyndryl, a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója büszkén jelenti be, hogy Magyarországon elnyerte a Great Place To Work minősítést. A rangos elismerés kizárólag azon alapul, hogy a jelenlegi munkatársak mit mondanak a Kyndrylnél szerzett tapasztalataikról. A Great Place To Work a munkahelyi kultúra, a munkavállalói élmény és a vezetői magatartás globális elismerése, amely bizonyítottan piacvezető bevételt, a munkavállalók megtartását és fokozott mértékű innovációt eredményez.