GLAMI: a magyarok közel fele tervez divatcikkeket vásárolni Black Friday alkalmával
A GLAMI divatkereső e-kereskedelmi felmérése szerint a magyar fogyasztók 47%-a tervez ruházati cikkeket vásárolni az idei Black Friday alkalmával, legtöbben 20.000-40.000 Ft közötti értékben. A pandémia előtti években tapasztalt hosszú sorokra és tömegjelenetekre úgy tűnik idén nem kell számítani: a válaszadók 65% olyan alternatívát keres, amivel elkerülheti a bolti vásárlással járó zsúfoltságot.
A GLAMI legfrissebb Fashion Re(search) felmérése* szerint a magyar fogyasztók 47%-a biztosan tervez valamilyen divatcikket vásárolni az idei Black Friday alkalmával. A kutatásban résztvevő másik 40% nem döntötte el előre, hogy vásárol-e ruházati termékeket ezekben a napokban, de már csak 1%-ra tehető azon fogyasztók aránya, akik még soha nem találkoztak a Black Friday fogalmával.
Költések tekintetében a megkérdezettek 40%-a 20.000-40.000 Ft-ot, 22% 20.000-80.000 Ft-ot, 21% kevesebb mint 20.000 Ft-ot, 9% pedig 80.000 Ft-nál többet tervez költeni a november végi leértékelések időszakában. A felmérés arra is rákérdez, hogy az ilyenkor várható megnövekedett forgalom miatti tömeg mennyire befolyásolja fogyasztókat. A válaszok szerint a többség (65%) már nem vállalja a zsúfoltságot, és csak 21% mondta, hogy egy hosszabb sorbanállás sem riasztja vissza a vásárlástól.
A vásárolni készülő fogyasztókon belül 47% azoknak az aránya, akik az akciós termékek és ajánlatok között fognak válogatni, 18% előre eldönti, hogy milyen konkrét termékeket keres majd (ezen belül 11% listát is készít magának, ill. a kedvenc webáruházainak kívánságlistáin elmentett tételek közül fog válogatni), valamint 23% azoknak az aránya, akiknek a kérdőív kitöltése idején még nem volt határozott elképzelésük ebben a kérdésben.
A szeptemberben készült felmérés szerint annak ellenére, hogy a magyar fogyasztók 85%-a tapasztalt áremelkedést a nyári hónapokban a ruházati- és divatcikkek területén, az ünnepi időszakban a magyarok csak 28%-a tervezi a ruházkodásra szánt kiadásainak jelentősebb csökkentését, 49% pedig maximum az árleszállításokon próbál majd spórolni valamennyit. A felmérés szerint 94% elsősorban a közeli hozzátartozóknak vásárol karácsonyi ajándékokat, 24% barátait, illetve 8% munkatársait is megajándékozza.
________________
* GLAMI Fashion Research, 2022. szeptember. A felmérés 9 országban (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Románia, Görögország, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Olaszország) összesen 28.151 internetező (Magyarországon 2036 fő) megkérdezésével történt. Az adatfelvétel időpontja 2022. szeptember 4-18.
Kapcsolódó cikkek
- Ragaszkodunk a minőséghez: az infláció ellenére sem szeretnénk mindig az olcsóbbhoz nyúlni
- Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve
- GLAMI: a magyarok többsége az emelkedő költségek ellenére sem tervez kevesebbet költeni divatcikkekre
- Jobban fogy a napelem, de még többen rendeltek kandallót az eMAG-tól júliusban
- A GLAMI új megoldása hiper-személyreszabott marketing technológiát kínál
- Jóval tudatosabban vásárolunk online 2022-ben, mint eddig bármikor
- A ruházat mindent visz, de az egészséget is online vesszük
- A GLAMI divatkereső tovább terjeszkedik Európában
- Glami.hu: nem várható visszaesés az online divatkereskedelemben
- Glami.hu: jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát a livestream vásárlás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.