Mikor éri meg az online marketing?
Egyre komolyabb fejfájást okoz a kis- és középvállalkozások számára az online marketing hatékonyságának növelése. Nagyon sokan áldozatul esnek tapasztalattal nem rendelkező, de álmodozó szabadúszóknak, vagy olyan csapatoknak, akik számára nem ismertek a megfelelő folyamatok. Tóth Patrik online marketing szakértő szerint ráadásul sokan szembesülnek idővel azzal, hogy hiába növelik a költségvetést, önmagában ettől nem válnak eredményesebbé. Tapasztalata szerint a sikeres és teljes körű online marketing titka abban rejlik, hogy a reál és humán képességek együttesen megmutatkoznak. Így lehet kreatív, az embert megérintő üzeneteket létrehozni, és a technikai feladatokat precízen végrehajtani valamint az adatokat összefüggéseiben elemezni.
Ha a világot megvizsgáljuk, minden drágul, miközben a vásárlóerő nem növekszik ugyanolyan ütemben. A vállalkozásoknak éppen ezért a kiadási oldalt is optimalizálni kell. Ennek legjelentősebb része a rezsi szokott lenni, de általában a marketing is ott szerepel a cégek öt legnagyobb kiadásában.
Tóth Patrik online marketing szakértő szerint a marketingköltségek megtépázása visszásan is elsülhet, egy megfelelő stratégiát kidolgozva ugyanis elő sem állhatna olyan helyzet, hogy egy vállalkozás ne tudná megőrizni a versenyképességét a nehéz időkben is.
Ha egymást másolják, eltűnik az egyediség
„A zűrzavar korát éljük az online marketingben. A cégek látszólagos kényelemből, vagy költségcsökkentés címszó alatt sokszor az ügyvezető, vagy egy asszisztens foglalkozik vele, és azt tapasztalják, hogy hiába növelik a marketing kiadást, attól nem feltétlenül lesz jobb az eredmény. Ha nincs egy olyan rendszerük, ami skálázható lenne, az gátat szab a kampányok sikerességének” – mutatott rá a Golden Brothers digitális marketing ügynökség tulajdonosa.
Ha egy vállalkozó azt tapasztalja – folytatta – hogy vannak elégedett ügyfelei, de bőven van még kapacitásuk, akkor kommunikációs és rendszer szinten kell fejlődnie a vállalkozásnak, hogy újabb és újabb minőségi megkeresések, illetve visszatérő vásárlóréteg alakuljon ki.
Hosszútávon zsákutca az a megközelítés, hogy más hasonló vállalkozást kezdek másolni. Kényelmesebbnek és gyorsabbnak tűnhet, de egyértelműen az egyediségé a jövő.
A megfelelő tervezés már önmagában versenyelőny lehet. Egy házat sem úgy építenek – jobb esetben – hogy a kőművesek céltalanul bolyonganak a telken, hanem a generálkivitelező egy tervrajzot követ - amihez költségvetést is rendelnek.
„Kifejlesztettünk egy olyan virtuális környezetet, ahol szimulálni tudjuk egy-egy vállalkozás marketing tevékenységét – így a költségvetés felhasználása előtt látjuk, mi várható egy-egy hirdetési kampánytól. Ezt imádják a tudatos vállalkozók, mert nem a pénzükön “próbálkozunk”, hanem döntési helyzetbe kerülnek, melyik lehetőség a legkecsegtetőbb számukra – ráadásul az üzleti kockázatok jelentős mérséklésével."
Tóth Patrik arról is beszélt, humán és reál beállítottságú szakemberekre egyaránt szükség van a marketingnél, hiszen míg egyikük a szövegezéshez ért jobban, a másik technikailag tudja jól beállítani az adott hirdetést, illetve a számok embereként kényelmesen átlát olyan összefüggéseket, amelyet egy inkább kreatív ember szívesen átad másnak.
Ne üljünk fordítva a lovon!
A Golden Brothers digitális marketing ügynökség tulajdonosa elmondta, a kétségbeesés miatt sokan esnek áldozatául, hogy a tenni akarás miatt meggondolatlanul, vagy a sietség okán az eszközöket tekintik célnak. “Jó példa erre, hogy nemrégiben megkeresett egy cég és csak azt akarták, hogy a Facebookon történjen valami, de nem azért, mert ott valami konkrét tervük lett volna, csak hallották, hogy sokan használják a felületet. Ez az általánosító megközelítés nem szokott beválni, ezért azt javasoltam nekik, hogy ne az legyen a cél, hogy jelen legyünk valahol, hanem vizsgáljuk meg, hol keresik az emberek a problémáikra a megoldást, amire nekünk van egy termékünk, szolgáltatásunk.” – tette hozzá.
Tóth Patrik a teljes körű online marketing híve, a családi vállalkozásuk példáján keresztül tanulta meg, hogy egy összehangolt, területenkénti specialistákból álló csapatban kell dolgozni annak érdekében, hogy a gazdasági célokat elérjük.
„Lehet, hogy a kezdők, vagy egyes szabadúszók olcsóbb ajánlatot adnak, de hosszú távon ennek óriási a kockázata. Egy ügynökség a komplex látásmódjának köszönhetően jóval költséghatékonyabban hoz hosszútávon érdeklődőket. Az átgondolt és tudatosan tervezett, sokrétű marketingfolyamat nyereségesebb, még ha maga a megbízási díj esetenként magasabbnak tűnhet. Az összképet kell látni.” – mondta magabiztosan.
Kapcsolódó cikkek
- Mik lesznek 2023 marketing trendjei?
- Magyarország az elsők között hirdethet a TikTokon
- Havi 15 milliárd videót pörgetnek át a magyarok a TikTok-on
- Netes csalások: nem csak a nagy hirdetőket kopasztják meg a hamis kattintások
- Európa legjobbjai között a Growww Digital
- A márkaépítés kulcselemévé vált a gamification
- Kiderült, mennyit keres egy marketinges
- Egyre többet költünk a TikTokon
- A beszerzési marketing mentheti meg a cégeket a válságban
- A marketing szakmának a háború olyan, mint a pandémia
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.