A No Fluff Jobs Hollandiában folytatja nemzetközi terjeszkedését
A No Fluff Jobs, az egyik legnagyobb európai IT állásportál folytatja bővülését Európában. A transzparens álláshirdetések mellett kampányoló állásportál eddig a közép- és kelet-európai (Lengyelország, Magyarország, Csehország, Szlovákia, Ukrajna) informatikai vállalatokat és szakembereket szólította meg. Most a Ringier Axel Springer Polska támogatásával a vállalat Nyugat-Európa meghódítására készül, megcélozva Hollandia piacát, ahol a programozók kétharmada az országon kívül született, 10-ből 9 távmunkában dolgozik, és a vezető mérnökök átlagosan 64 ezer eurót keresnek évente.
Rekordkereslet a programozók iránt
Az OfferZen fejlesztői állásportál jelentése szerint Hollandiában a vezető programozók átlagosan évi 64 000 eurót keresnek. A vállalat becslése szerint azonban ezek az összegek a közeljövőben növekedni fognak, mivel a munkaerőpiacon rekordmagas a kereslet a vezető programozók iránt.
– Óriási potenciált látunk a holland piacon. Az IT-állásportál vezetőjeként nagy örömmel osztjuk meg az átláthatóságról és a hatékony informatikai toborzásról alkotott elképzelésünket egy újabb országban, Hollandiában. Ez jelentős előrelépés a vállalatunk egésze számára, mivel ismét egyre nagyobb mértékben növeljük befolyásunkat az európai informatikai álláshirdetési piacon – nyilatkozta Tomasz Bujok, a No Fluff Jobs vezérigazgatója.
Hollandiában minden 3. programozó új állást keres idén
Érdekes, hogy a fent említett jelentés szerint a holland programozó fejlesztők egyharmada tervezi, hogy idén új állást keres. Ez 7 százalékos növekedést jelent 2021-hez képest. A mérnökök több mint fele, akik úgy érzik, hogy jelenlegi munkáltatójuknál nincs karrierlehetőségük, vagy már keresnek, vagy tervezik, hogy egy éven belül új állás után néznek. Másrészt a munkavállalók 90 százaléka, akiknek lehetőségük van arra, hogy jelenlegi vállalatuknál fejlesszék kompetenciáikat, azt állítják, hogy legalább öt évig maradnak.
– A munkáltatók igényeit vizsgálva kiderül, hogy 2022-ben a legkeresettebb programozási nyelv Hollandiában a Python (30 százalék), szorosan követi a Go (29 százalék), majd a következők: TypeScript (26 százalék), Rust (22 százalék) és JavaScript (17 százalék) – teszi hozzá Tomasz Bujok.
Az európai technológiai helyzetről szóló jelentés szerint 2021-ben Hollandiában volt a kontinensen a legmagasabb az úgynevezett nehezen betölthető technológiai állások aránya (az állásportálokon több mint 60 napig fennmaradó állások) – 56 százalékuk volt ilyen. Mégis ez egy innovatív piac, amely híres polgárainak vállalkozói szelleméről: a hollandok átlagosan 2,6-szor több startupot alapítanak, mint az európai átlag.
Magyarországról is lehet jelentkezni
A holland IT-munkaerőpiac természetesen nyitva áll a magyar programozók előtt is. A No Fluff Jobs terjeszkedésének köszönhetően várhatóan megszaporodnak a holland cégek olyan hirdetései is, amelyek a magyar munkavállalók számára is érdekesek.
Kapcsolódó cikkek
- Programozók segítik a jótékonysági szervezetek munkáját
- Taroltak az internetes csalások elleni megoldások a JunctionX Budapest versenyen
- Ilyen a jövő IT-tanácsadócége
- Többmillió forintos összdíjazással indul innovációs verseny fiatal IT fejlesztőknek
- Budapestre figyelt a nemzetközi IT világ
- A hazai cégek többsége az informatikai fejlesztéseken is spórolna az energiaszámlára
- Akár 100 millió forintos bevételkiesést is okozhat egy vállalatnál az IT munkaerő hiánya
- Rendszerváltozások: az átláthatatlan vállalati informatika az innovációt is megöli
- Új lendületet kap az informatikatanárok továbbképzése
- Az informatikusok elárulták, mi tartaná itthon őket
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.