A Microsoft lett Magyarország legvonzóbb technológiai vállalata
A PwC Magyarország több mint 26 000 válaszadó megkérdezésével elvégzett felmérése szerint a technológiai szektorban 2022-ben a Microsoft számít a legvonzóbb munkahelynek. A jövőállóságot, stabilitást, piacképes tudást és a szakmai továbbfejlődés lehetőségét kínáló Microsoft Magyarország a bizonytalan gazdasági helyzetben is vonzó tudott maradni a munkakeresők és munkavállalók szemében, akik az anyagi biztonságot ma többre értékelik, mint a korábbi években.
A tavalyi és az azt megelőző évhez hasonlóan idén is a Microsoft Magyarország nyerte el a PwC Legvonzóbb Munkahelye Díjat a technológia vállalatok mezőnyében. A rendkívül széles körben, több mint 26 000 diák, egyetemi hallgató és tapasztalt munkavállaló bevonásával elvégzett Munkaerőpiaci Preferenciamérés eredményeiből az derült ki, hogy a fiatalok és munkavállalók jelenleg az anyagi biztonságot, a jövőállóságot és stabilitást helyezik az első helyre a munkáltatói márkák megítélésekor – azokat a tényezőket, amelyeket leginkább hiányolnak most a környezetükből.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a technológiai szektorban évről-évre a Microsoftot tartják a legvonzóbb munkahelynek a fiatalok és a tapasztalt munkavállalók” – mondta el Szabó Péter, a Microsoft ügyvezetője. „Különösen értékes számunkra a mostani elismerés, mert azt bizonyítja, hogy a munkáltatói vonzerőnket a változó gazdasági és geopolitikai körülmények sem befolyásolják.”
Kerekes Antal – PwC, Tanácsadási üzletág vezetője, Szabó Péter – Microsoft Magyarország, ügyvezető igazgató, Reguly Márta – PwC, HR tanácsadás vezetője
A vezető szerint a gazdaság szinte minden ágát sújtó jelenlegi válsághelyzetben még inkább felértékelődik az a tény, hogy a Microsoft a digitális átalakulás egyik legfőbb motorja Magyarországon és szerte a világban. A digitalizáció válság- és jövőállóvá teszi a szervezeteket, vagyis a Microsoft által kínált innováció és szolgáltatások még keresettebbé válnak. Ez alapozza meg a vállalat számára azt a stabilitást és anyagi biztonságot, amelyre a munkavállalók ma leginkább vágynak.
Szabó Péter szerint nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a Microsoftnál a munkavállalók rendkívül piacképes tudásra és tapasztalatra tehetnek szert, és nemzetközi karrierre is jó esélyük nyílik. „A munkatársaink olyan közegbe kerülnek, ahol tanulhatnak és képzettebbekké válhatnak a saját szakterületükön, de az is gyakran előfordul, hogy a nálunk dolgozó szakemberek évek során akár teljesen új területek irányába építik a karrierjüket” – mondta el a cég ügyvezetője. A Microsoft saját munkaerőpiaci körképe, a Work Trend Index Pulse Report is azt támasztja alá, hogy mind a munkahely-választásban, mind a munkahely iránti lojalitásban rendkívül nagy szerepe van a személyes fejlődés lehetőségének: a megkérdezett munkavállalók 79 százaléka állította azt, hogy azoknál a munkaadóknál tartanak ki, amelyeknél látják a tanulás és a szakmai továbblépés lehetőségét.
„Meggyőződésünk, hogy a mostani, dinamikusan változó környezetben az önmagukat a szakmájukban és magánéletünkben egyaránt kiteljesíteni képes munkavállalóink jelentik a mi legnagyobb versenyelőnyünket” – hangsúlyozta Szabó Péter. Hozzátette: ebben továbbra is fontos szerepet játszik a rugalmas és támogató munkakörnyezet, a hibrid munkavégzés lehetősége – az otthoni és az irodai munkavégzéshez biztosított feltételrendszer.
A PwC Magyarország 2022-es, lakhely és életkor tekintetében reprezentatív munkaerőpiaci preferencia kutatásában 16 évesnél idősebb diákokat, 19-28 éves hallgatókat és 29-45 éves munkavállalókat kérdeztek meg arról, mi alapján választanának munkahelyet, mi tesz egy munkáltatói márkát vonzóvá. A válaszok alapján tíz iparági, valamint egy összesített kategóriában osztottak ki díjakat. A technológia kategóriában, a Microsoft Magyarország a Samsungot és az IBM-et előzte meg. Az összesített első helyezett idén az Audi Hungária lett.
Kapcsolódó cikkek
- Fiatal klímahősöket látott vendégül a Microsoft budapesti székháza
- Ötödik éve a Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban
- Egyre gátlástalanabbak a kiberbűnözők
- Jelentősen nőnek a klímavédelmi beruházások Közép- és Kelet-Európában
- Ingyenes Minecraft játékok a fagyott világból
- Nemzeti szuverenitás már a felhőben is
- ITBN: a folyamatos kibertámadásokra a többszintű védelem a válasz
- Az új Surface gépek a Windows PC-t a számítástechnika új korszakába vezetik át
- Ismét várja a nevezéseket a Microsoft a HR Best „Futureproof Organizations” kategóriájában
- Variációk egy témára: digitális oktatás igény szerint
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.