Fekete pénteki csúcs az eMAG-nál

forrás: Prím Online, 2022. november 21. 20:23

Új forgalmi csúcsot hoztak az eMAG Black Friday egyetlen napon át tartó akciói, az idei kampány megmozgatta a hazai online vásárlóközönség több mint kétharmadát. A kiemelt e-kereskedelmi eseményre láthatóan felkészülten érkező vásárlók között a legnagyobb slágertermékek az öblítők és más fogyóeszközök voltak, de rendkívül sokan vették meg a karácsonyi ajándéknak szánt játékokat, vagy szereztek be új laptopot.

November 18-án reggel hét óra után kezdődött, és másnap hajnali 2 óráig tartott az eMAG 2022-es Black Friday kampánya, amely során több mint 166 ezer vásárló több mint 375 ezer termékre adott le rendelést 10,5 milliárd forint összértékben. A fekete pénteki termékek nagyjából harminc százalékát a kampányhoz csatlakozó Marketplace kereskedőpartnerek kínálatából rendelték meg az ügyfelek.

 

A Black Friday akciós termékek iránt péntek reggel 8 óra 7 perckor volt a legnagyobb érdeklődés, amikor egyetlen perc alatt több mint négyezer rendelést adtak le az emag.hu oldalon. A reggel és napközben érkező fekete pénteki vásárlók átlagosan közel 3 terméket tettek a kosarukba, míg az esti és éjjeli látogatók jellemzően egy-egy akciós terméket vettek meg, így a végleges forgalmi adatok alapján egy ügyfél átlagosan 2,3 darab árucikket rendelt. Az online bankkártyás fizetések aránya idén több mint 45 százalék volt a tavalyi 39 százalékhoz képest.

 

A korábbi évekhez hasonlóan idén is reggel vásárolták a legnagyobb értékű, eleve megvenni tervezett termékeket, például háztartási gépet, tévét vagy laptopot, de a mostani fekete péntek esetében a péntek déli ebédidő tájékán is volt egy második hasonló roham, illetve este tízkor is visszatértek a tudatos vásárlók, mert ekkor is jelentősen megugrott nagyobb értékű termékekre leadott rendelések száma.

 

A rendelések átlagos értéke idén a Hajdú-Bihar megyei (88 284 forint), és Pest megyei (79 481 forint) vásárlók esetében volt a két legmagasabb, a harmadik helyre pedig a Csongrád megyei vásárlók kerültek 78 821 forintos átlaggal. A teljes országra vonatkozó fekete pénteki átlagos kosárérték idén 74 971 forint volt.

 

 

Laptop, kazán és tévé a legdrágább rendelések között

 

A 2022-es Black Friday legdrágább megrendelt terméke egy különlegesen jó felszereltségű Apple MacBook Pro notebook volt 1 599 990 forintos kedvezményes áron, de egymillió forint felett rendeltek még Apple asztali munkaállomást, 195 centiméteres képátlójú OLED tévéket, és egy nagyvállalati nyomtatót is.

 

A rezsicsökkentés jegyében egy fekete pénteki vásárló egy teljes lakás fűtésére alkalmas szilárd tüzelésű kazánt rendelt akciós áron, egy kicsivel több mint egymillió forint értékben. A tíz legdrágább fekete pénteki termék fennmaradó része prémium OLED és miniLED okostévék közül került ki.

 

A legnépszerűbb fekete pénteki termékek

 

Ehhez képest egy átlagos fekete pénteki vásárló bruttó 170 ezer forint körüli árú tévét választott, laptopra pedig 123 ezer forintot költött. A tableteket 120 ezer forint körüli átlagáron rendelték, a mobiltelefonok eladási átlagára pedig 181 ezer forint volt.

 

Játékot közel 20 ezer forintért rendeltek a Black Fridayen az ügyfelek, a húsz legnépszerűbb termék mindegyike a LEGO-szettek közül került ki.

 

A hűtőszekrények átlagos eladási ára 152 ezer forint körül mozgott, a mosó- és szárítógépeké pedig majdnem elérte a 168 ezer forintot. A napi háztartási cikkek közül egyértelműen a nagy kiszerelésű, akciós öblítő volt a legnépszerűbb, amelyet a mosogatógép-kapszula és a vécépapír követett – ezekre a termékekre egy tipikus ügyfél 13 ezer forintot költött.

 

Kávéra, teára, illetve alkoholos és alkoholmentes italokra 5-6 ezer forint körüli összeget fordítottak. Érdekesség, hogy míg kutya- és macskaeledelre közel 12 ezer forintot szántak a vásárlók, akciós árú tartós élelmiszerre nagyjából fele ennyit költöttek az eMAG fekete péntekén.

 

“Az eMAG Black Friday egyetlen napon át tartó akciói megmozgatták a hazai online vásárlóközönség több mint kétharmadát. Azt gondolom, hogy ez az eredmény rendhagyónak számít a magyar kiskereskedelmi piacon. Vásárlóink érzékelhetően tudatosabban álltak az idei fekete péntekhez, impulzusvásárlók helyett felkészült, tájékozott fogyasztókkal találkoztunk az oldalon, akiknek több százezer releváns ajánlattal készültünk” – mondta el Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke.

 

A 2022-es eMAG Black Friday legnépszerűbb termékkategóriái:

 

1. Baba-mama termékek és játékok  51 376 darab

2. Szépségápolási készülékek és termékek  35 669 darab

3. Laptopok és IT termékek  34 403 darab

4. Televíziók és szórakoztató elektronikai termékek  25 023 darab

5. Háztartási kisgépek  23 144 darab

6. Háztartási eszközök és tisztítószerek  23 060 darab

7. Barkács és lakberendezési termékek  17 458 darab

8. Okostelefonok és okosórák  14 497 darab

9. Hűtőszekrények és mosógépek  6 790 darab

10. Divattermékek  5 559 darab

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06