Spam: irány a P2P
Eddig az olyan nagyobb online reklámcégek, mint például a DoubleClick és az Engage egyelőre nem léptek az ügyben, bár egyes tősgyökeres reklámcégek máris agresszív reklámhadjáratokat kívánnak indítani egyes peer-to-peer hálózatokban. Így hamarosan a Napsteren és az ehhez hasonló különböző P2P zenecserebere hálózatokban is feltűnhetnek majd a különböző zene CD-reklámok, melyek azért általában inkább károsak, mint hasznosak.
Az A. D. D. Marketing és a Big Champagne cégek is ki szeretnék használni a Napster és a Gnutella rendszerekben rejlő marketinglehetőségeket, így olyan reklámfelhívásokat intéznek az ezeket a hálózatokat favorizáló felhasználók felé, hogy például látogassák meg az adott előadók weboldalait, vásárolják meg lemezeiket, vagy vegyenek részt mindenféle sorsolásokon és versenyeken.
Az eddigiekben említett új marketingstratégiák miatt újabb hadjáratok indulhatnak a különböző spamek és kéretlen elektronikus levelek ellen. Szakértők szerint az új reklámozási technológiákkal már csak azért is harcba lehet és kell is szállni, mert sok peer-to-peer szolgáltatást előfizető felhasználó nem is tud arról, hogy az ő számítógépén lévő fájlok az internetes világ felé is elérhetővé válnak, és így a különböző reklámcégek számára könnyű prédává válhatnak.
"A marketinges cégek minden adódó lehetőségre lecsapnak, de az e-mailes spamekhez hasonlóan az ilyen reklámok ellen is óriási harc indul majd el. Ez egész egy nagyon rossz ötlet" - nyilatkozta a ZDNet-nek Jason Catlett, a Junkbusteres antispam cég elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Automatizált spam-szoftver 80 ezerért
- A SurfControl a PDF-SPAMeket is kezeli
- Már 10 szűrési módszert alkalmaz az új Ninja Email Security
- Az e-mail forgalom 65 százaléka spam
- Világméretű zombitámadás
- 2006 legnagyobb internetes csalásai
- Az új Ninja már nagyvállalati és banki környezetben is megállja a helyét
- A spammerek már nem az ösztönökre akarnak hatni
- Eldobható e-mail cím a spamek ellen
- Spam: erősen csökken a felnőtt tartalmak aránya