Még mindig a Facebook a legkedveltebb KKV-marketingeszköz

forrás: Prím Online, 2022. november 22. 12:39

Ez derül ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, immár 10 alkalommal elkészült KKV Marketing Felmérés 2022 c. kutatásából, amelynek keretén belül 1300 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit, továbbá egyéni vállalkozót, marketing döntéshozót kérdeztek meg a vállalkozásuk 2022-es marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről.

A nem reprezentatív felmérés szerint a megkérdezett vállalkozások 49%-a nyilatkozott úgy, hogy a 2022-es évben növelték a forgalmukat és csak 8%-a könyvelhet el vártnál rosszabb üzleti évet a felmérés időpontjáig.

 

Új trend született idén, ugyanis éveken át a kis- és középvállalkozások döntéshozói voltak a cég mindenesei, így a marketingesei is. Ez 2022-ben megváltozott és már csak a válaszadók 44%-a nyilatkozott úgy, hogy még mindig a cégvezető foglalkozik a marketinggel.

 

“A korábbi években erre a kérdésre akár 80-85% arányú többséget is láttunk, tehát gyakorlatilag a KKV cégvezetés egyet jelentett a cég marketing feladatainak elvégzésével is, ami nem szerencsés. Az, hogy ez a trend megváltozott és egyre többen vesznek fel marketing munkatársat vagy szervezik ki a cég marketingjét, arra enged következtetni, hogy a döntéshozók sokkal tudatosabbak, koncentráltabbak lettek és végre azzal foglalkoznak, ami az ő dolguk: a cégépítés” – mondja Miklovicz Norbert, a Magyar Marketing Fesztivál alapítója, a kutatást készítő szervező bizottság vezetője.

 

2022-ben a vállalkozások marketingjének három fő iránya volt: Új termék fejlesztése (45%), új marketing eszközök/csatornák kipróbálása és beépítése a marketingmixbe (45%), valamint új, lehetséges piacok felkutatása (~43%).

 

Továbbra is vezető helyen áll – a kis- és középvállalkozások marketing eszköztárában – a Facebook és a Google hirdetési szolgáltatásai, ellenben az ajánlások és értékelések gyűjtésének fontossága sokat erősödött a korábbi évekhez viszonyítva. A megkérdezettek 32%-a nyilatkozott úgy, hogy 2022-ben marketingtervet is készített vagy a szerint működött, esetleg a régebbi marketingtervét dolgozta át.

 

A TOP5 KKV marketing eszköz 2022-ben a megkérdezettek szerint:

● Facebook céges oldal

● Facebook hirdetés

● Google hirdetés

● Weboldal

● SEO, keresőoptimalizálás

A kutatás eredményei részletesen

 

2022-ben a kis- és középvállalkozások közel fele növekvő forgalomról számolt be

 

A KKV-k közel fele, 49%-a nyilatkozott úgy, hogy a 2022-es évben, a kérdőív kitöltésének idejében a tavalyi évhez képest növelték forgalmukat.

 

A megkérdezettek 28,2%-a kismértékben, 20,8%-a pedig a vártnál sokkal jobb számokról számolt be. A minta közel ötöde úgy látta, hogy vállalkozása stagnál, 18,3% pedig a vártnál kissé rosszabb, vagy sokkal rosszabb eredményt könyvelt el.

 

 

 

Évről évre egyre több KKV rendelkezik saját marketinges munkatárssal

 

Szinte minden évben növekszik azoknak a kis- és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek házon belül alkalmaznak saját marketinges kollégát, levéve ezt a terhet a cégvezető válláról. 2014-es felmérésünkkor a kitöltők még kiemelkedően magas 65%-a foglalkozott cégvezetőként a marketing tevékenységekkel is, és mindössze 22%-uknak volt külön marketinges kollégája cégen belül.

 

 

 

2022 legfontosabb marketingeszközei a Facebook, a Google és a saját weboldal voltak

 

Nem meglepő módon a KKV-k esetében 2022-ben a legelterjedtebb marketingeszköz a Facebook céges oldal volt, ezt a megkérdezettek legnagyobb része, 70,3%-a használta. 

 

A kitöltők több mint fele, 56%-a a Facebook hirdetési platformját is igénybe vette már az idei évben. 

 

A Google Ads szintén előkelő harmadik helyezést foglalt el a ranglistán, a céges weboldal fejlesztése és keresőoptimalizálása pedig mind 40% feletti eredményt mutatott. 

 

Az Instagram használat viszont még mindig nem tudta utolérni a Facebook sikerét: közel 30%-kal volt kevesebb a felhasználói aránya.

 

 

A 2023-as év fő céljai a KKV-k számára az új termékek/szolgáltatások fejlesztése és az új marketingeszközök/csatornák beépítése lesz

 

A kitöltők a követőkező év kihívásai közé elsősorban a termék- és szolgáltatásfejlesztést, illetve az új marketingeszközök kipróbálását sorolták. 

 

A leggyakrabban használt marketing csatornák 2022-ben a Facebook, Google, Instagram és a saját weboldal voltak: ezzel magabiztosan kijelenthetjük, hogy a magyar KKV szektornak van még hova fejlődnie a marketing csatornák diverzifikációja terén. 

 

Például, ha vállalkozásod célcsoportjai között vannak a 30 éven aluli fiatalok, 2023-as céljaid között mindenképpen szerepelnie kell a Tik Tokra való tartalomgyártásnak is. 

 

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06