Az Airbus új automata pilótatámogató technológiákat tesztel
Az Airbus leányvállalata, az Airbus UpNext új, automata pilótatámogató technológiák tesztelését kezdte meg egy Airbus A350-1000-es repülőgépen. A DragonFly nevet viselő tesztgépen olyan berendezéseket fejlesztenek, amelyek egyebek között akkor nyújtanak segítséget, ha az egyik pilóta szolgálatképtelenné válna. Emellett automata landolást tesznek lehetővé, illetve a földi gurulást és a repülési magasságon történő útvonalmódosítást is könnyebbé teszik. A tesztelők fő feladata, hogy megvizsgálják a repülés további automatizálásának lehetőségeit és helyénvalóságát. Az elsődleges cél ezekkel az új technológiákkal a repülés biztonságának növelése, és a repülőgép üzemeltetésének hatékonyabbá tétele.
A korábbi tesztek során a rendszerek alkalmasnak bizonyultak a repülés közbeni feladatok támogatására, és a pilóta szolgálatképtelenné válása esetén szükséges lépések elvégzésére. Képesek voltak emellett figyelembe venni a különböző légtereket, időjárási körülményeket, sőt a tesztrepülőgép új útvonalat is tudott tervezni, kommunikálva erről a légiforgalmi irányítással és a légitársaság üzemeltetési központjával.
A földi gurulás támogatását a Toulouse-Blagnac Nemzetközi Repülőtéren már valós körülmények között is tesztelték. A rendszer a repülőtér pontos térképe alapján hangjelzésekkel figyelmezteti a pilótákat a közelben lévő akadályokra, emellett a sebességvezérlésben, valamint a futópálya körüli manőverezésben is segítséget nyújt. Az Airbus UpNext mindezeken túl már elkezdte a felkészülést a következő generációs repüléstámogató megoldásokra, amelyek számítógépes látás alapú algoritmusok segítségével segítik a landolást és földi gurulást.
Isabelle Lacaze, az Airbus UpNext DragonFly demonstrátor-programjáért felelős vezetője elmondta: a tesztelésbe bevont rendszereket úgy fejlesztették ki, hogy a repülőgépek képesek legyenek „látni”, és a környezetüket felmérve biztonságosan, automatikusan repülni. A tesztekben a Cobham, a Collins Aerospace, a Honeywell, az Onera és a Thales szakemberei is részt vettek. A DragonFly programot részben a Francia Polgári Repülési Hatóság (DGAC) támogatja.
Kapcsolódó cikkek
- Az Airbus szállítja a jövő EDR-jét Franciaországban
- Mit tegyünk, ha késik vagy törlik a járatunkat?
- Jön a Repülőtér éjszakája
- A Rolls-Royce új technológiával formálja a hibrid-elektromos repülést
- A hazai mellett nemzetközi képzőbázisokkal bővül az Airwin
- A Siemens digitális ikrekkel nyúl a hidrogénhajtású repülők szárnya alá
- Több mint 160 új Airbus repülőgépet rendel az Air France-KLM
- Szeptember 4.: Az Aeropark éjszakája
- Allianz: 9 trend a Covid–19 utáni légi közlekedésben
- Az éjszaka, amikor minden a repülésről szól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.