Átfogó körképet készített az okosórák kelet-közép-európai piacáról a Huawei

forrás: Prím Online, 2023. január 31. 20:23

A kelet-közép-európai vásárlók mintegy 90 százaléka az egészségfigyelést tartja az okosórák legfontosabb funkciójának, az eszközök vásárlásakor pedig az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a meglévő okostelefonjaikkal való kompatibilitás az elsődleges szempontok – derült ki a Huawei első alkalommal közzétett, több európai kutatást összegző okosórapiaci körképéből. A klasszikus, kerek számlappal és fém házzal rendelkező készülékek a legkeresettebbek a megkérdezettek körében, az alapvető egészségkövető funkciók mellett pedig népszerűek a szív egészségével kapcsolatos mérési lehetőségek is.

A dinamikusan növekvő okosórapiacot meghatározó felhasználói szokásokról most első alkalommal tett közzé átfogó körképet a Huawei*. A számos ismert piackutató cég**  felméréseire és a vállalat saját kutatásainak eredményeire épülő Smartwatch Market Insight Reportból kiderül, mely szempontok vezérlik a kelet-közép-európai felhasználókat okosóra választáskor. 

 

Kulcstényezők: vízállóság és akkumulátor üzemidő

 

A tanulmány rámutatott, hogy a válaszadók számára az akkumulátor üzemideje, a vízállóság és a már meglévő okostelefonjukkal való egyszerű együttműködés, kompatibilitás a legfontosabb szempontok okosóra vásárlásakor. A vízálló kialakítás ráadásul nemcsak funkcionalitás szempontjából lényeges, hanem egyúttal az eszköz minőségének és tartósságának bizonyítékául is szolgál. Mindemellett a piaci körképből kiderült az is, hogy a megkérdezett vásárlók azokat a funkciókat preferálják, amelyek abban segítenek, hogy még könnyebben elérhetők legyenek: például közvetlenül okosórájukon tudjanak fogadni hívásokat vagy elolvasni üzeneteiket. 

 

Hasonló kritériumokat támasztanak a magyar megkérdezettek is, a Huawei közelmúltban készült hazai felmérése***  szerint az ár mellett az egészségügyi adatok monitorozási lehetőségei (39 százalék), az okostelefonok kiterjesztett funkciói, pl. Bluetooth-hívások, üzenetek fogadása/küldése (36 százalék), az üzemidő (31 százalék), a dizájn, szín és kialakítás (31 százalék), valamint a vízállóság (30 százalék) voltak a legfontosabb tényezők új készülék vásárlásakor.   

 

Népszerűek a szív egészségével kapcsolatos funkciók

 

Szintén fontos vásárlói preferenciának számítanak a különféle egészségkövető funkciók és edzésmódok, melyek jelentősége a mindennapi használatban is tükröződik: a felmérésekben részt vevő okosóra-tulajdonosok közel 60 százaléka rendszeresen ellenőrzi az állapotkövető alkalmazásokat, figyeli a lépésszámot, az alvásidőre és –minőségre vonatkozó adatokat, a különböző emlékeztetőket, valamint a szív és keringési rendszerrel kapcsolatos értékeket, és az eredmények alapján konkrét lépéseket is tesz. A riport rámutatott arra is, hogy a szív egészségére vonatkozó funkciók, amilyen a pulzus- és az EKG-, valamint a vérnyomásmérés, a legvonzóbbak között szerepelnek a válaszadók körében.

 

Ezt erősíti meg a Huawei megbízásából készült hazai reprezentatív kutatás****  is, amely szerint a magyar válaszadók sorrendben a pulzusmérést (70 százalék), a vérnyomásmérést (65 százalék) és a lépésszámlálást (61 százalék) keresik leginkább a viselhető okoseszközük kiválasztásakor. A magyar felmérésben megkérdezettek majdnem fele legalább hetente megnézi eszköze egészségügyi funkcióit, egyharmada naponta, 20 százaléka pedig naponta többször is rápillant viselhető okoseszközére.

 

 

Az ideális okosóra elegáns, és a klasszikus dizájnt követi

 

A funkcionalitás mellett a viselhető okoseszközök ma már teljes értékű divatkiegészítőkként is szolgálnak: a tanulmány szerint ugyanis ha az óra stílusa nem felel meg a vásárlónak, akkor egyszerűen nem veszi meg, nem számít, milyen kiemelkedő funkciókkal bír az eszköz. A válaszadók továbbra is leggyakrabban a klasszikus dizájnt keresik: az ideális okosóra elegáns stílusú, amely kerek számlappal, fém házzal rendelkezik. Hasonló a magyar vásárlók ízlése is, a Huawei hazai felmérésében a válaszadók közel kétharmada (64 százaléka) választana a hagyományos, analóg változat helyett olyan okosórát, ami a klasszikus órák dizájnját követi. 

 

A stílusbeli elemek fontossága nemcsak az órakeret színének megválasztására korlátozódik, hanem a pánt vagy a szíj is számít, és az olyan apró részletek is lényegesek, mint például az óracsat színe. Ez a körültekintő hozzáállás különösen igaz a felső kategóriás készüléket keresőkre, hiszen a 250 euró feletti órával rendelkező válaszadók55 százaléka az alkalomtól függően cseréli az órája szíját. A felhasználóknak fontos a széles választék, legnépszerűbbnek a fém/titán szíjak és az univerzális szilikonpántok bizonyultak. E szempontokat illetően egyébként a hazai válaszadók is hasonlóan gondolkodnak: a cserélhető szíj a 42 százalékuk számára fontos okosóra választáskor.

 

Ugyanilyen fontos stílusbeli elem az okosórák számlapja, amelyet árkategóriától függetlenül a felmérésben részt vevők több mint fele havonta legalább egyszer cserél. Érdekesség, hogy a drágább készüléket használók nagyobb valószínűséggel cserélik óralapjukat, mint a 200 euró alatti okosórák tulajdonosai. 

 

Azt, hogy a funkcionalitás mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a dizájn, a magyar piaci igények is alátámasztják. A magyar válaszadók 73 százaléka szerint a következő évtizedekben a hagyományos órák helyét átvehetik az okosórák, amelyek nem csak hasznos funkciókat kínálnak, hanem elegáns, stílusos divatkiegészítőként is alternatívát jelenthetnek – mutatott rá a Huawei hazai felmérése.***** 

 

 

Fontos a személyes tapasztalat

 

Az elemzés rávilágított arra is, hogy a vásárlási folyamat során az online és offline csatornák egyaránt fontos szerepet töltenek be. Közvetlenül a vásárlás előtt a felmérésben résztvevők felhasználók gyakran szükségét érzik annak, hogy személyesen megtekintsék, felpróbálják a készüléket, és megbizonyosodjanak arról, hogy az megfelel elvárásaiknak és saját stílusuknak. Az okosóra kiválasztása átgondolt folyamat eredménye: árkategóriától függetlenül a megkérdezett felhasználók több mint három hétig mérlegelnek, mielőtt megvásárolják a számukra leginkább megfelelő eszközt.

 

„A Huawei viselhető technológiái mindenekelőtt a felhasználók érdekeit tartják szem előtt, és minden egyén, háztartás, valamint iparág számára igyekeznek innovatív digitális megoldásokat kínálni. Az okosóra-iparág egyik innovátoraként a Huawei folyamatosan azon dolgozik, hogy újító technológiai megoldásaival, valamint tudományos laboratóriumainak és K+F képességeinek kiaknázásával előremozdítsa az iparágat” – mondta William Tian, a Huawei Consumer Business Group európai elnöke.

 

A riportban felhasznált kutatások:

• TERMÉKELVÁRÁSOK ÉS LEHETŐSÉGEK AZ OKOSÓRA KATEGÓRIA 100-200 EURÓS ÁRSZEGMENSÉBEN (IPSOS); kvantitatív online panel & kvalitatív kutatás - fókuszcsoportos; Résztvevő országok: Lengyelország, Törökország; célcsoport: okosóra felhasználók/ okosóra vásárláson gondolkodók 18-65 év között, adatvételi minta: n=400 / ország

• TERMÉKELVÁRÁSOK ÉS LEHETŐSÉGEK AZ OKOSÓRA KATEGÓRIA 250 EURÓ FELETTI ÁRGSZEGMENSÉBEN (IPSOS); kvantitatív online panel & kvalitatív kutatás - fókuszcsoportos; Résztvevő országok: Lengyelország, Törökország, Románia; célcsoport: okosóra felhasználók/ okosóra vásárláson gondolkodók 18-65 év között, adatvételi minta: n=300 / ország

• EGÉSZSÉGÜGYI ATTITŰDÖK OKOSÓRÁT HASZNÁLÓK ÉS VÁSÁRLÁSON GONDOLKODÓK KÖZÖTT (IPSOS); kvantitatív online panel & kvalitatív kutatás - fókuszcsoportos; Résztvevő országok: Lengyelország, Törökország; célcsoport: okosóra felhasználók/ okosóra vásárláson gondolkodók 18-65 év között; adatvételi minta: n=1000 / ország

• A PANDÉMIA HATÁSA AZ OKOSÓRA-HASZNÁLÓK KÖZÉRZETÉRE, ATTITŰDJÉRE ÉS TERMÉKKEL KAPCSOLATOS ELVÁRÁSAIRA (IPSOS); online panel kvantitatív kutatás; Résztvevő országok: Ausztria, Bulgária, Horvátország, Csehország, Görögország, Magyarország, Lengyelország, Románia, Szerbia, Törökország; adatvételi minta n=600 / ország

• SZÍVEGÉSZSÉGGEL KAPCSOLATOS FUNKCIÓK AZ OKOSÓRA KATEGÓRIÁBAN (POLLSTER); online panel kvantitatív kutatás; Résztvevő országok: Bulgária, Horvátország, Csehország, Görögország, Magyarország, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Törökország; célcsoport: 18-65 év közötti férfiak és nők, n=500 / ország

• GT3 HASZNÁLAT UTÁNI ÉRTÉKELŐ TANULMÁNY (HUAWEI); online kvantitatív kutatás; résztvevő országok: Lengyelország, Törökország és Románia; célcsoport: 18-65 év közötti okosóra-tulajdonosok; GT3 készüléket vásárlók, n=257

• GT3 PRO HASZNÁLAT UTÁNI ÉRTÉKELŐ TANULMÁNY (HUAWEI); online kvantitatív kutatás; résztvevő országok: Lengyelország, Törökország és Románia; célcsoport: 18-65 év közötti okosóra-tulajdonosok; GT3 Pro készüléket vásárlók, n=205

• AZ EURÓPAI VISELHETŐ OKOSESZKÖZ-PIAC (GFK); MI értékesítés utánkövetése / POS mérés, Résztvevő országok: Kelet-Közép-Európa és Törökország

 

_________________________

* A Huawei Technologies “Smartwatch Market Insight” riportban összegyűjtött adatok forrását képező fogyasztói kutatások a régió több piacán készültek, különös tekintettel a legnagyobb piacokra – Törökországra és Lengyelországra. Ebben a dokumentumban többnyire egyesített régióadatok, de néhány esetben országonkénti adatok is szerepelnek. Az egyes kutatásokat név szerint lásd a sajtóanyag végén.

** GfK, Pollster és Ipsos Lengyelország

*** A felmérést a Huawei Technologies Hungary megbízásából 2022. májusában online adatfelvételi módszerrel a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. készítette. A kutatás életkorra, nemre, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív. A kutatás elemszáma 1151 db, 18 év feletti magyar lakos. A kutatás eredményeiről bővebben: https://huawei.hu/2022/06/21/kutatas-az-okosorak-a-kovetkezo-evtizedekben-atvehetik-a-hagyomanyos-karorak-helyet/ 

**** A felmérést a Huawei Technologies Hungary megbízásából 2022. márciusában online adatfelvételi módszerrel a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. készítette. A kutatás életkorra, nemre, iskolai végzettségre és településtípusra reprezentatív. A kutatás elemszáma 1080 db, 18 év feletti magyar lakos. A kutatás eredményeiről bővebben: https://huawei.hu/2022/04/13/kutatas-a-magyarok-60-szazaleka-fordulna-orvoshoz-az-okosoraja-adatai-alapjan/

***** Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft., 2022. május 

Kulcsszavak: Huawei okosóra

Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek

Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!

2024. április 28. 15:43

A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson

A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.

2024. április 20. 13:14

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Sony: Masszív basszus, határtalan élmény

A Sony bejelentette az ULT POWER SOUND termékcsaládot – a vezeték nélküli hangszórók és fejhallgatók új sorozatát, amelyet úgy terveztek, hogy a hallgatóban olyan érzést keltsen, mintha az aréna első sorában lenne. A zene szerelmeseinek készült, erőteljes, mély hangzást produkál, amelytől megremeg az ember szíve.

2024. április 12. 15:12

Megaerős WiFi egy kompakt adapterben és egy sokoldalú USB hub

A régebbi típusú laptopok és számítógépek csak korlátozott mértékben, lassabb sebességgel vagy egyáltalán nem támogatják a vezeték nélküli hálózatokat. Sőt, sok esetben a laptopok WiFi-moduljának cseréjét tovább nehezíti az esetleges garanciavesztés vagy a kompatibilitás hiánya is. Erre jelent megoldást a Sandberg USB 3.0-ás kompakt WiFi-adaptere, a Mini WiFi Dongle.

2024. április 1. 14:51

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50