Új vásárlók, extra bevétel, ingyen reklám – ezért éri meg a kis üzleteknek csomagponttá válni

forrás: Prím Online, 2023. február 7. 11:21

Noha még mindig a házhoz szállítás a legnépszerűbb szállítási mód a hazai e-kereskedelemben, de évről évre egyre többen vannak, akik inkább elmennek a megrendelt csomagért egy környékbeli üzletbe vagy csomagautomatához. De miért éri meg egy vállalkozónak átvevőhellyé válnia? Ezt a kérdést járja körül, a csomagszállítási piacon Magyarországon meghatározó szerepet játszó Packeta.

A GKI Digital és az Árukereső tavalyi e-kereskedelmi felméréséből kiderült, hogy a legtöbb vásárló továbbra is a házhozszállítást preferálja leginkább: 2021-ben 10-ből 8 csomag így került kiszállításra a webáruházakból. Folyamatosan nő azonban azoknak a száma, akik valamiért nem akarják otthonukban vagy munkahelyükön átvenni a rendelt árut, hanem csomagpontra – a szállító cégekkel együttműködő üzletekbe, lottózókba –, illetve egyre többen csomagautomatába rendelik azt. 

 

Jelenleg a szállítások tizede zajlik ilyen módon, de ez a szám évről évre növekszik. A vásárlók a felmérés szerint alapvetően két tényező miatt kedvelik a fixpontos megoldásokat. A megkérdezettek csaknem fele (44%) azt tartja legnagyobb előnyüknek, hogy nem kell a futár érkezési idejéhez alkalmazkodni, és sokan válaszolták azt is, hogy ez a megoldás számukra a legkényelmesebb kényelmes (41%).

 

„A kutatások szerint a vásárlók a rugalmasságot, kényelmességet és egyszerűséget értékelik leginkább a csomag átvétel kapcsán, ezt igazolja az is, hogy a fixpontos kiszállítás népszerűsége egyre nő. Egy jól felépített átvevőhely-hálózat segítségével megoldható, hogy a vásárlók a megszokott útvonalaik mentén, a saját környezetükben és a nekik megfelelő időpontban vehessék át az online rendelt termékeket. Ez az előny a csomagpontok és a csomagautomaták esetében egyaránt érvényesül, de mindkettő mellett szólnak külön-külön is érvek” – mondta el Szép Károly, a Magyarországon több mint 1200 átvevőhellyel és 800 csomagautomatával rendelkező Packeta értékesítési igazgatója.

 

 

„A két különböző fixpontos átvételi mód nem feltétlenül konkurenciája egymásnak. Az üzletekben kialakított csomagpontok mellett szól, hogy sokan igénylik a személyes interakciót, amely a bolti vásárlás élményét adja vissza, és bizonyos méretű csomagokat automatába nem is lehet kézbesíteni, hiszen nem férnének be egyetlen rekeszbe sem. Az automata előnye ezzel szemben, hogy 0–24-ben elérhetők, így az átvevőhely nyitvatartási idejéhez sem kell alkalmazkodni” – tette hozzá a szakember.

 

De miért éri meg egy vállalkozásnak, hogy partnersége lépjen egy logisztikai szolgáltatóval, és üzlethelyiségében csomagpontot alakítson ki – és az eladó alkalmazottak azzal töltsék munkaidejük egy részét, hogy a fizető kuncsaftok kiszolgálása helyett a rendelt csomagok átadásával foglalkozzanak?

 

„Számos érv szól amellett, hogy a vállalkozók együttműködjenek egy csomagszállító céggel – magyarázza Szép Károly. – Egy csomagpont új vásárlókat hozhat: naponta több tucat ember térhet be a boltba csak azért, hogy átvegye a rendelt árult, ez pedig alkalom arra, hogy további termékeket, szolgáltatásokat értékesítsenek számukra. Reklámértéket is jelent mindez: a webáruházak értékesítési felületén több ezer vásárló előtt jelenhet meg a bolt az átvevőhelyek listájában. A legfontosabb azonban, hogy pénzt is lehet keresni a csomagponti működéssel: a logisztikai cégek minden kiadott vagy feladott csomagért jutalékot fizetnek az átvevőhelynek, és ez a bevételkiegészítés különösen jól jöhet most, amikor a magas energiaköltségek miatt drágább a fizikai üzlethelyiségek fenntartása. Ha pedig emellett webáruházat is üzemeltet a vállalkozó, még többet spórolhat, hiszen vannak olyan szolgáltatók, amely kedvezményes csomagküldési konstrukciót kínál átvevőhely-partnereinek” – tette hozzá a szakember.

 

Ma már az sem ellenérv, hogy a csomagok átadása leterheli az alkalmazottakat. A Packeta például ingyenesen biztosítja partnereinek az átvételi folyamatot megkönnyítő eszközöket (kódolvasó, nyomtató). Az egyszerű online adminisztrációnak köszönhetően nincs szükség személyi azonosításra, az ügyfelek egyszerűen bemondják a vásárlás során kapott jelszót, és megkaphatják a csomagjukat, a feladás pedig mobiltelefon segítségével történik. A folyamat egyik esetben sem vesz igénybe többet 60 másodpercnél, így egy csomagpont üzemeltetése átlagosan csak napi 15-20 percet vesz el a munkaidőből.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32