A Google vezérigazgatója jelentette be a Google Bard indulását
A cég hivatalos blogoldalán közzétett nyilatkozat szerint a Google Bard egyelőre felhasználók válogatott csoportjának lesz elérhető, de heteken belül a széles nyilvánosság számára is megnyílik majd.
A Google Bard a cég válasza a ChatGPT népszerűségére, amely két hónap alatt elérte a 100 millió felhasználót (a Facebooknak erre 4 évet kellett várnia) és komoly kihívást jelent a Google számára.
A Google Bard a cég LaMDA nyelvi modelljén alapul, annak egy egyszerűsített változata. Jelenleg felhasználók válogatott köre számára elérhető, akiknek visszajelzései alapján finomítja a Google a Bard chatbotot és azt hamarosan, heteken belül nyilvánosságra hozza.
A Google képernyőfelvételeket is nyilvánosságra hozott a Bard-ról. Jól látható, hogy a chatbot válaszai közvetlenül a keresőmező alatt jelennek meg a normál találatokat lejjebb szorítva, és egyelőre forráshivatkozás nélkül.
Ha ez ebben a formában valósul meg az óriási kihívást jelent a hazai weboldaltulajdonosok számára is. Különösen a blogok és tartalomszolgáltatók lesznek bajban, hiszen a chatbot válaszai elvehetik a látogatóikat és így jelentősen csökkenhet a forgalmuk.
A Google egy példát is bemutat, ahol a Chatbot arra válaszol, hogy hogyan mutassuk be egy 9 éves számára a James Webb űrteleszkóp legújabb felfedezéseit.
Gigászok harca
Közben óriási harc bontakozott ki a Microsoft és a Google között. Néhány perccel a Google bejelentése után a Microsoft nyilvános eseményt hirdetett a mai napra, ahol – iparági vélemények szerint – bejelentheti a Bing és a ChatGPT integrációját.
Mint az közismert a Microsoft komoly összegekkel szállt be a ChatGPT hátterében lévő OpenAI fejlesztésébe.
A hétvégén már több felhasználó is jelentette, hogy a Microsoft Bing keresőjében elérhetővé vált a ChatGPT és erről képernyőfelvételeket is megosztottak.
Több szakértő szerint a Bing megkaphatja a ChatGPT mögött lévő nyelvi modell a GPT legújabb 4.0-ás verzióját, ami óriási versenyelőnyt jelenthetne számára a Google-lel szemben.
Nem véletlen tehát a Google mostani bejelentése, amely igyekszik lépést tartani a Microsoft-tal, amely egyelőre a ChatGPT kiforrottsága és ismertsége miatt előnybe került.
Kapcsolódó cikkek
- Google BERT: Magyarországon is fut a valaha volt egyik legjelentősebb algoritmus-módosítás
- Google: Bagoly-algoritmussal a hamis hírek ellen
- A Microsoft a Google-lel együttműködve veszi fel a harcot a bosszúpornó oldalakkal
- Billeg a Microsoft kontra Google
- A Microsoft szövetséget kötött a Google riválisával, a Cyanogennel
- A Microsoft a második legértékesebb vállalat a Forbes szerint
- A Google beelőzte az Apple-t: a világ legértékesebb márkája lett
- Hat hamis appot távolítottak el a Windows Phone Áruházból
- Kétlépcsős hitelesítést vezet be a Yahoo
- A Google 67%-kal vezeti a táblagéppiacot
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.
A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált
A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.