Versenyen keresi az újabb digitális fejlesztési lehetőségeket az Erste
Személyre szabottabbá és szerethetőbbé teszik a banki szolgáltatásokat, hozzájárulnak a pénzügyi egészség megőrzéséhez azok a legújabb digitalizációs megoldások, amelyek az Erste BankSpiration konferenciáján mutatkoztak be. A programot azért hívta életre az Erste és a Day One Capital 2019-ben, hogy a bank inspirációt merítsen digitális átállása felgyorsításához, és együttműködési lehetőségeket keressen a nemzetközi fintech cégekkel.
Közel 700 cég vett részt az idén második alkalommal megrendezett Erste Bankspirationön, ahol olyan fintech és insurtech megoldásokat keres a bank, amelyekkel bővítheti és jobbá teheti szolgáltatásait. A 2019-ben indult program a koronavírus-járvány miatti kényszerszünetet követően tavaly az Union Biztosítóval együttműködve indult újra.
Az első szűrőn összesen 218 társaság jutott tovább, négy kontinens 34 országából. A vállalkozások 28 európai országot képviseltek, több mint a negyedük, összesen 61 cég a kelet-közép-európai régióból érkezett. A fintech és insurtech társaságok elsősorban a hat, előzetesen kiválasztott területen nyújtanak szolgáltatást: ezek a George-hoz, az Erste digitális platformjához kapcsolható bővítmények; bankbiztosítás; vagyonkezelés; kkv-szektornak szóló megoldások; teljes üzleti folyamatok digitalizációja; bankfiókok digitalizációja. Az Erste a 218 cégből 27-et hívott meg ismerkedő találkozóra. Ezekből kilenc kapott lehetőséget arra, hogy egy kétnapos workshopon részletesebben is bemutassa, mit tud az általa fejlesztett szolgáltatás. Ebben a körben 4 nyertes projektet választottak ki.
Február 9-én, az Erste BankSpiration programjának zárókonferenciáján ez a négy pénzügyi és biztosítási technológiával foglalkozó (fintech és insurtech) cég és projekt is bemutatkozott a jövő digitális trendjeiről és lehetőségeiről tartott előadások mellett:
• Az InvestSuite egy vagyonkezelési platformot fejlesztő startup. A társaság a kereskedési platform mellett a felhasználói élményt növelő funkciókat kínál. Ilyen például a Robo Advisor: ez egy, a portfólió teljesítménye, a tranzakció előzmények és a benchmarkok alapján testre szabható automatizált vagyonkezelési eszköz. A másik megoldás a Storyteller, amely portfólió teljesítményét bemutató, elmagyarázó algoritmus.
• Az Econans fintech cég alkalmazása interaktív szimulációkat és automatizált tanácsadást nyújt a fenntarthatóbb otthonokért és az egészségesebb pénzügyekért. A platform például személyre szabott tippek, és fejlett szimulációk segítségével mutatja be, hogy az energetikai fejlesztések milyen hatással vannak egy otthon energetikai besorolására, a rezsiköltségekre és a környezetre. A megoldás az ügyfelek személyes pénzügyeinek bemutatásával és az adatok alapján készült előrejelzésekkel hozzá tud járulni a jobb pénzügyi tervezéshez.
• A Companjon insurtech beágyazott, automatizált biztosítási termékeket fejleszt. A tranzakcióvezérelt biztosítási ajánlatok lényege, hogy az ügyfél a vásárlás pillanatában megkapja az adott termékhez vagy szolgáltatáshoz megfelelő biztosítási terméket: például képernyő biztosítást mobiltelefon vásárlásakor, vagy poggyászbiztosítást, ha repülőjegyet vett. A biztosításkötéshez hasonlóan a kifizetések is automatizálhatók: így az okostelefon beépített kamerájával és egy tükörrel az alkalmazáson keresztül is bemutathatjuk, ha megrepedt a képernyő.
• Az Amodo megoldása az okostelefonok telematikájára támaszkodik annak érdekében, hogy használaton alapuló biztosítási termékeket hozzon létre. Az applikációt letöltő sofőr rengeteg, a vezetéséhez kapcsolódó adatot kap (tartózkodási hely, sebesség, kanyarodási, gyorsítási és fékezési adatok), az ezeket kielemző szoftver pedig azt is megmondja, ki mennyire vezet biztonságosan, üzemanyag takarékosan. Az így összegyűjtött adatokat pedig fel lehet használni új, a valós felhasználói igényekhez igazodó, szegmentált termékek tervezéséhez is.
"Az Erste folyamatosan fejleszti szolgáltatásait annak érdekében, hogy a napi pénzügyek intézése még egyszerűbbé és szerethetőbbé váljon. Az ügyfelek segítséget kell, hogy kapjanak a pénzügyi egészség megőrzéséhez, a befektetések kezeléséhez. A BankSpiration rendezvény célja, hogy inspirációt nyerjünk a fintech és insurtech cégektől. Olyan megoldásokat keresünk, amelyek jól illeszkedhetnek az üzleti stratégiánkhoz és segíthetik digitalizációs törekvéseinket. A program másik célja, hogy bővíteni tudjuk a szolgáltatáspalettánkat az ügyfeleink számára valódi értéket teremtő kiegészítő szolgáltatásokkal" – mondta el Jelasity Radován, az Erste elnök-vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Felgyorsítja digitális átalakulását a BMW-csoport
- Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
- Ezek a nemzetközi trendek dominálnak idén a hazai villamosenergia-szektorban!
- Ideje családi szinten is meglépni a tudatos digitalizációt
- Közösségi finanszírozási eszközzel segíti az iskolák digitalizációját a Redmenta
- Ez az 5 digitalizációs trend határozza majd meg 2023-at
- Digitalizáció: Van hova fejlődni a magyar cégeknek
- Digitalizációval menekülhetnek előre a mostani válságból a hazai turisztikai szereplők
- Digitalizációból állít követendő példát a hazai cégek elé a Digiméter
- Kiterjesztett valósággal segíti az ipari digitalizációt két világcég
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.