A cégek többsége ismeri az e-business jelentőségét
A tanácsadó cég a felmérés során kilenc területet vizsgált elsősorban: e-stratégiát, a felső vezetés elkötelezettségét, a vállalati kultúrát, a finanszírozást, a versenytársak értékelését, e-projektek megvalósítását, a technológiát, a partnerkapcsolatokat és az emberi erőforrást.
Összességében a felmérésből kiderült: habár a megkérdezett cégek többsége tisztában van a stratégia kialakításának jelentőségével, ahhoz, hogy maximálisan ki tudják használni az újgazdaság előnyeit még további fejlesztéseket kell végrehajtaniuk a piacszerzésben és a hatékonyság növelésében.
A KPMG szerint azoknál a cégeknél - amelyek egyébként rendelkeznek e-stratégiával - sem ismert eléggé ennek hatása az egész vállalatra.
A cégek felső vezetősége általában tisztában van az átalakulás szükségességével, de az e-gazdaságot jellemző új vállalati kultúra azonban még nem honosodott meg. Ennek elsősorban az az oka - derül ki a felmérésből -, hogy az e-stratégia illetve a cégvezetés ez irányú lépései nem jelennek meg a vállalaton belüli kommunikációban. A felmérés lehetőséget ad az egyes iparágak összehasonlítására is: legfelkészültebbek a vegyipari és gyógyszergyártó cégek, a pénzügyi szektor vállalatai, valamint az informatikai, kommunikációs és szórakoztató ipari cégek. Ezzel szemben az autógyártás, illetve a szállítás és logisztika elmarad az átlagtól.
Kapcsolódó cikkek
- A vállalati csaló profilja
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- A rendszeres játék nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait
- Tudásmenedzsment (TM) a hazai vállalatoknál
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- Felmérés készül az infokommunikációs szállítói piacról
- A magyar internetezők vásárlási szokásai
- Szerelmet a férfiak fogadtak