Szakértői tanács: utazzon fenntarthatóan a Continental abroncsaival
Télen a jármű elektromos fogyasztóinak, pl. a fűtésnek, az ülésfűtésnek, a szélvédő és a hátsó ablak fűtésének köszönhetően az egekbe szökik az autó energiaigénye. A német ADAC autóklub számításai szerint 100 watt teljesítmény 0,1 literrel növeli a jármű üzemanyag-fogyasztását 100 kilométeren, elektromos fűtőrendszere pedig akár két liter üzemanyagot is képes elégetni ezen a távon.
Emellett az is nagyon fontos, hogy a gumiabroncsok télen nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, mint a melegebb hónapokban. A gumiabroncs futófelületében elhelyezett lamellák elrendezését és a téli abroncsokban használt gumi összetételét az év ezen időszakára jellemző külső viszonyokhoz igazítják, hogy havas, jeges és hideg körülmények között is garantált legyen a szükséges biztonság. Ennek velejárója, hogy a téli gumiabroncsok magasabb gördülési ellenállással rendelkeznek, ami nagyobb hatással van az abroncs energiahatékonyságára. A gumiabroncsok továbbá gyorsabban kopnak, így néhány éven belül cserére szorulhatnak, mivel a profilmélységük már nem lesz elegendő. A helyes vezetési stílus megtalálásával és az abroncsok körültekintő kezelésével azonban a járművezetők sokkal tovább használhatják az új téli abroncsokat, és mindenekelőtt gondoskodhatnak arról, hogy a megtett utak biztonságosak legyenek. Robert Waldmann, a Continental németországi, ausztriai és svájci műszaki ügyfélszolgálatának vezetője tippeket oszt meg arra vonatkozóan, hogyan lehet a gumiabroncsokat errőforrás szempontjából hatékonyan használni.
Nyomás és profilmélység: kulcsfontosságú a rendszeres ellenőrzés
A gumiabroncsok nyomása nagyban befolyásolja az abroncsok élettartamát. Már az is magas gördülési ellenálláshoz, és ezáltal fokozott kopáshoz vezethet, ha enyhén a gyártó által előírt szint alá csökken a nyomás. Például, ha ez 0,4 barral alacsonyabb a kelleténél, akkor 30 százalékkal csökken a gumiabroncs élettartama, az üzemanyag-költségek pedig 2 százalékkal nőnek. Robert Waldmann így a következő tanácsot adja: „A gumiabroncsaikat takarékosan használó járművezetőknek rendszeresen – azaz kéthetente – ellenőrizniük kell a gumiabroncsok nyomását, és szükség esetén gyártó irányértékeinek megfelelően szintre hozni. Az erről szóló információ a jármű kézikönyvében, a vezetőoldali vagy az első utasoldali ajtó belső oldalán, vagy az üzemanyagbetöltő nyílás fedelének belsején található. Arra is figyelni kell azonban, hogy ezt ne vigyük túlzásba, mert ha túl sok levegőt juttatunk az abroncsokba, az is negatívan befolyásolja azok élettartamát, továbbá a jármű vezetés közben mutatott tulajdonságait.”
Ideális esetben a gumiabroncsok profilmélységét a guminyomással egyidejűleg kell ellenőrizni. A törvény által előírt minimális profilmélység Európában 1,6 milliméter, de a Continental azt javasolja, hogy a nagyobb biztonság érdekében már jóval korábban cseréljük le az abroncsokat.
Az előrelátó vezetés növeli a biztonságot és csökkenti a gumiabroncsok kopását
A sportos vezetési stílus – ami alatt az erős gyorsítást, a kigurulás helyett a fékezést, és a nagy sebességgel történő kanyarodást értjük – télen nemcsak veszélyes, hanem a téli gumik élettartamára is negatív hatással van. Végtére is, az ilyen megterhelő vezetés erősen koptatja a gumiabroncs futófelületét. Valójában az előrelátó vezetési stílust alkalmazó sofőrök kíméletesebben bánnak a gumikkal, ahogy ezt Waldmann is megerősíti: „Ez azt jelenti, hogy elegendő távolságot kell hagyni az előttünk haladó járműhöz képest, és már a lehető legtávolabbról meg kell kezdeni a kigurulást, amikor a piros lámpákhoz és a stoptáblákhoz közelítünk, ahelyett, hogy lefékeznénk.”
Kapcsolódó cikkek
- 2022 az újraépítés éve volt a magyar gumiabroncspiacon
- Fontos mérföldkőhöz érkezett a Continental váci gyára
- Újabb szuperautóra gyárt gumiabroncsot a Bridgestone
- Átfogó szoftvercsomag a vezetéstámogató és automatizált vezetési rendszerekhez
- A sebesség szerelmesei ezt imádni fogják – új Firestone Firehawk Sport abroncsok
- Díjazták a Continental vezetőfelismerő kijelzőjét a CES-en
- Ismét összefogtak egy jó ügyért a Continental magyarországi munkatársai
- A Bridgestone az elektromos BMW iX-re fejleszt gumiabroncsot
- Költségcsökkentés prémium teljesítménnyel
- Takács István lesz a Continental országos kommunikációs vezetője
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Itt a téli gumiabroncsok következő generációja, a Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN
A Bridgestone legújabb prémium téli túragumiabroncsa a TÜV SÜD független tesztjein a havas fékezés és a tapadás tekintetében a legjobb minősítést érte el*, nedves úton pedig a legrövidebb féktávolságot biztosítja**. Az új modell a 23-szoros tesztnyertes Bridgestone Blizzak LM005 utódja, a téli gumiabroncs-termékportfolió csúcsmodellje 32 százalékkal jobb futásteljesítményt biztosít, mint az előző generáció***. Az ENLITEN gumiabroncs-technológiával kifejlesztett Bridgestone Blizzak 6 ENLITEN kialakítása megfelel bármely jármű általános teljesítményigényének, valamint az elektromos járművek speciális követelményeinek egyaránt.
A ontinental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
Az AUTO BILD, Németország vezető autós magazinja által közzétett legújabb téli gumiabroncsteszt eredményei alapján a Continental WinterContact TS 870 kiemelkedő teljesítménnyel, „példás” minősítéssel és 1,2-es összpontszámmal bizonyult a teszt győztesének. A vizsgálat során 53 európai, amerikai és ázsiai gyártó 205/55 R 16 méretű abroncsát értékelték, a tesztjármű egy Volkswagen Golf volt.
Turbó fokozatra kapcsolt az innovációban az OMODA gyártója, a Chery Group
A Chery Group idei innovációs konferenciáján 1200 kilométeres hatótávolságot biztosító akkumulátort, humanoid robotot és mechanikus kutyát is bemutatott. A társaság a jövőben is folytatja intenzív nemzetközi terjeszkedését, a tervek szerint 2025-ben több mint 60 újabb piacon lehet majd megvásárolni járműveiket. Október 9-én Budapesten, a Millenáris Parkban ünnepélyes keretek között mutatta be az OMODA 5-öt a Chery Group autójának hazai forgalmazója, a Genius Automotive Kft.