Hogyan és mit rendelnek a nők az eMAG-ról?
Állateledelt a nők vesznek többen, és napi háztartási cikkeket is ők vásárolnak nagyobb arányban, míg a mosógépet vagy hűtőszekrényt azonos arányban rendelik mindkét nem képviselői. Az eMAG-fiókok alapján Túristvándi vásárlói összetétele rendhagyó, itt ugyanis tízből nyolc fiókot regisztráltak nők. Az eMAG a nemzetközi nőnap apropóján vizsgálta meg a különböző ügyfélcsoportok online vásárlási szokásait.
Egyértelmű, hogy női sportcipőt vagy férfiinget az adott nem képviselői rendelik meg többen, de vajon mi a helyzet a többi “uniszex” kategóriával kapcsolatos vásárlási szokásokkal? Az eMAG.hu-ról való vásárláshoz fiókot kell regisztrálni a webáruházban, amelynek során a felhasználók opcionálisan megadhatják nemüket is (ez nem kötelező). Ez lehetőséget ad az ehhez kapcsolódó internetes vásárlási trendek megállapítására, bár a “nemfüggetlen” közös, családi rendelések valamelyest befolyásolják az összképet.
Ahol tízből nyolc ügyfél nő
A forgalmi statisztikák szerint a férfi és női ügyfelek tavaly közel azonos gyakorisággal rendeltek az eMAG-ról, de míg az előbbiek átlaga a négyhez, az utóbbiaké pedig a háromhoz közelített. Az ügyfélfiókokat Magyarország régiói alapján vizsgálva kiegyenlített a nemek aránya, de települések szintjén a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Túristvándi felhasználói adatai érdekesek, itt ugyanis tízből nyolc eMAG-fiókot regisztráltak nők. Jelenleg tízből négy vásárló nő azok közül, akik az easybox csomagautomatában veszik fel rendeléseiket.
A nemzetközi nőnap kapcsán általában szóba jövő ajándéktípusok közül az eMAG-on idén március elején a parfümök voltak a legnépszerűbbek – főleg a Marketplace-partnerkereskedők bőséges kínálatának köszönhetően. Tavalyhoz képest kevesebben, de még mindig elég sokan rendeltek a hónap elején csokoládét vagy egyéb desszertet az eMAG.hu szupermarket kategóriájából, míg a korábbi évek slágerének számító konzervált és műnövények, ajándékcsomagok idén kevésbé népszerűek.
Nem egyértelmű, miből lesz “női” vagy “férfi” termék
Ha az eMAG-nál a legnagyobb darabszámban eladott tíz terméket vizsgáljuk, a férfi és női vásárlók körében egyaránt népszerű kategóriák között jelentős az átfedés. Ez nem meglepő, mert a legnagyobb számban eladott termékek jelentős hányada napi fogyasztási cikk, amelyre nemtől függetlenül mindenkinek szüksége van.
A nemspecifikus ruházat és a szépségápolási termékeken kívül mindkét nem esetében találtunk néhány olyan terméktípust is, amelyek valamiért jóval népszerűbbek valamelyik nem képviselői körében: például légfrissítőt és fürdőszobai tiszítószert inkább a nők rendelnek, pedig a konyhai tisztítószer és a mosószer a férfiak körében is népszerű. A forgalmi adatok alapján az állateledel is inkább női termék az eMAG-nál, hiszen csupán tízből hat rendelés érkezett női regisztrációról, illetve a tartós élelmiszerek eladásaiban is érzékelhető enyhébb női dominancia.
Ezzel szemben inkább a férfiakhoz kapcsolódik – vélhetően többnyire rájuk bízzák a rendelést – a számítógépes egerek, a fejhallgatók és a mobiltelefonos képernyővédő fóliák esetében, noha például a telefontokot és Bluetooth headsetet a női regisztrációkról is nagy arányban rendelnek.
Ki melyik műszaki cikket rendeli?
Az elektronikai termékek közül a háztartási nagygépekre, így mosogató és mosógépre, szárítógépre, hűtőszekrényre nagyjából ugyanannyi rendelés érkezik mindkét nem képviselőitől. Ezzel szemben tízből hét laptopot férfiak fiókjaiból vásárolnak, és hasonlóak az arányok a tévék esetében is. A mobiltelefonok forgalma jóval kiegyenlítettebb: tízből közel négy rendelés érkezik női ügyféltől, és hat férfiaktól. Ezzel szemben porszívót, pelenkát és LEGO-játékokat szinte teljesen azonos arányban vesznek az eMAG-ról mindkét nem képviselői.
Kapcsolódó cikkek
- GLAMI.hu: sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak
- A jó árú élelmiszereket és gépeket keresték a vásárlók 2022-ben
- Így hat a hazai webáruházakra a háború és az infláció
- Gyorsan növekvő romániai szolgáltatóval lépett partnerségre a Packeta
- Glami.hu: rekordokat döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben
- Fekete pénteki csúcs az eMAG-nál
- A fekete pénteki vásárlással kapcsolatban készült reprezentatív kutatás
- Ez lehet az ugródeszka webáruházaknak a külföldi terjeszkedéshez
- Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot
- Sok magyar webáruház megerősödhet ezekben a hónapokban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.