K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.
Bár a magyar autópark folyamatosan öregszik, az átlagéletkor már átlépte a 15 évet, így a frissítésre szükség lenne, ám ez jó eséllyel várat magára. Az árak emelkedése, a gazdaság lassulása, az autók drágulása miatt a magyarok nagy része nem számol autóbeszerzéssel rövid távon – derül ki a K&H múlt év utolsó negyedévében készült reprezentatív felméréséből, amely az autóvásárlási terveket vizsgálta.
Inkább hagyományosat
A 30-59 éves korosztály 6 százaléka mondta biztosra azt, hogy egy éven belül autót tervez vásárolni, 29 százalékuk csak elképzelhetőnek tartja ezt. Ebből adódik, hogy a válaszadók majdnem kétharmadánál, 65 százalékánál nincs napirenden ez a kérdés.
Akik biztosan vagy valószínűleg belevágnának az autóvásárlásba, elsősorban benzines kocsira pályáznak: az érintettek 43 százaléka választaná ezt a meghajtást. Főként az évente 20 ezer kilométernél kevesebbet autózók szeretnének benzines autót. A dízelmotoros kocsik az autóvásárlást fontolgatók 21 százalékánál jönnek szóba. A hibridek csak 13 százalékukat érdekli, a villanyautók népszerűsége pedig továbbra is alacsony, mindössze 7 százalékuk venné fontolóra ezek vásárlását. Összességében az látszik, hogy az autóvásárlást tervezők körében még mindig a hagyományos – benzin- és dízelmotoros – kocsik a legkedveltebbek, ami magyarázható azzal is, hogy a hibridek és a villanyautók ára magasabb.
Mennyiért?
A felmérés választ adott arra is, hogy az autóvásárlást fontolgatók alig több, mint negyede, mindössze 27 százaléka szeretne új autót – elsősorban a diplomások és a magas jövedelműekre igaz ez –, a többség használtban gondolkodik.
Átlagosan 3,4 millióért vennének autót az érintettek, a legtöbben – 33 százalékuk – 1-2 milliós összeget fordítana erre a célra. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 milliós keretből oldanák meg a kérdést, míg az újautó-vásárlók esetében az átlagos keret 6,7 millió forint. Ez az összeg azonban csak a teljes paletta alsó, legalacsonyabb áron elérhető szegmensében elég egy új autóra, azok ára ugyanis jelentősen emelkedett az elmúlt időszakban: januárban például a KSH adatai szerint több mint 24 százalékkal voltak drágábbak, mint egy évvel korábban.
Mi várható a jövőben?
Fontos megemlíteni a kilátásokat tekintve azt is, hogy a jelenlegi trendek, a szabályozás az elektrifikáció felé halad, azaz a tisztán elektromos autók térnyerését ösztönzi. Ugyanakkor a jelenlegi vásárlási hajlandóság mellett a teljes járműpark, ezen belül a személygépkocsi autópark lecserélése villanymeghajtásúakra még várat magára. Az alternatív megoldásoknak, így például az autómegosztásnak, a különböző rövidebb és hosszabb távú bérleti konstrukcióknak, a tömegközlekedés használatának támogatása jelenthet részben megoldást, de ezt a kérdést egyelőre számos bizonytalanság övezi nemzetközi szinten.
Kapcsolódó cikkek
- Szimulátorból előzgethetők az igazi pályán köröző valódi autók
- 5G távvezérlésre átalakított versenyautót tesztelt a Vodafone
- Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale
- Újabb népszerű márka modelljei érhetőek el a Wallis Motor Váci úti kereskedésében
- Tökéletesre csiszolt autóval törne élre a SZEnergy Team
- Friss kutatás: minden 6. magyar vásárolna elektromos, vagy tölthető hibrid autót
- A Continental technológiája innovatív felhasználói élményt hoz az elektromos BMW iX-be
- Megnyílt az első autószerviz, kifejezetten nőknek
- Az LG új autós infotainment-rendszere az elektromos Renault Mégane E-TECH modellben debütál
- Együttműködés a Mercedes-Benz, a Stellantis és a TotalEnergies között
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.