A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
2022 végén új fejezet kezdődött az olasz luxusautó-márka versenytörténelmében, amikor a Maserati bejelentette a 2023-as ABB FIA Formula-E világbajnokságon, valamint a GT2 European Series versenysorozaton való részvételét.
A Maserati GT2 versenyautómodell a sebesség, az elegancia, a stílus és az innováció megtestesülése. A Maserati mérnökei és a Centro Stile Maserati által közösen tervezett modell magasabb szintre emeleti a Maserati MC20-tól örökölt 463 kW/630 CV Nettuno V6 motort, a márkára jellemző esztétikai minőségi szabványok biztosítása érdekében.
A Maserati GT2 legkülönlegesebb műszaki megoldásai közé tartozik a F1-es motorokon alapuló vadonatúj, szabadalmaztatott MTC technológia (Maserati Twin Combustion); a kiváló tömeg-teljesítmény-arányt biztosító ultrakönnyű, szénszálas központi monocoque váz; valamint a könnyű, teljesen kompozit karosszéria, ami a függőleges terhelés javítása érdekében tökéletesen kiaknázza az aerodinamikai előnyöket, miközben hatékony légellenállást biztosít.
A tervezők nagy hangsúlyt fektettek az aerodinamikai terhelés megfelelő egyensúlyának kialakítására. Az alsó szekció gördülékenyen működik együtt az első osztóval és a hátsó, állítható szárnnyal, a könnyű alkatrészcsere érdekében pedig a karosszériaelemek gyorsrögzítéses szereléssel kapcsolódnak a vázra. A futómű minden porcikája versenyautó-alkatrész.
A Maserati GT2 teljesen elektromos szervokormánnyal szerelt, elöl és hátul is állítható lengéscsillapítókkal és állítható keresztstabilizátorral rendelkezik. A modell vérbeli versenyautó-voltát 6-fokozatú szekvenciális versenyváltó és elektromos, forgó sebességváltóval szerelt kormánykerék hangsúlyozza.
A szénszálas műszerfal és az integrált 10 hüvelykes kijelző futurisztikus, intuitív utasteret eredményez, melyet a karosszéria Maserati Corse-specifikus festése és Blu Infinito fantázianevű festés-opció egészíti ki.
Kapcsolódó cikkek
- K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
- Szimulátorból előzgethetők az igazi pályán köröző valódi autók
- 5G távvezérlésre átalakított versenyautót tesztelt a Vodafone
- Modena utcáin hajtották meg a vadi új GranTurismót
- Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale
- 2023-ban a Maserati is rajthoz áll a Fanatec GT2 Európa-bajnoki szériában
- A Bridgestone egyedi abroncsokat fejleszt a Maserati új modelljére
- Újabb népszerű márka modelljei érhetőek el a Wallis Motor Váci úti kereskedésében
- Tökéletesre csiszolt autóval törne élre a SZEnergy Team
- Friss kutatás: minden 6. magyar vásárolna elektromos, vagy tölthető hibrid autót
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.