Informatikai Innovációs Díjban részesült a MÁV-START és a MÁV Szolgáltató Központ
A 31. Magyar Innovációs Nagydíjon informatikai innovációs díjjal jutalmazták a MÁV-START-ot és a MÁV Szolgáltató Központot a START Europa nemzetközi jegyértékesítési rendszer digitális átalakításáért. Az elismerést Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója és Garamvölgyi Erzsébet, a MÁV Szolgáltató Központ stratégiai projektvezetője vette át ma az Országházban, az Innováció 2023 rendezvény keretén belül tartott átadási ünnepségen.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium támogatásával kiírt 2022. évi Informatikai Innovációs Díjra a MÁV-START, a START Europa nemzetközi ajánlatcsaláddal és a hozzá kapcsolódó elektronikus értékesítési rendszer átalakításával pályázott. A vasút versenyképességének javítása érdekében az évtized elejére szükségessé vált a korábbi ajánlat- és árrendszer átalakítása, kihasználva az új infokommunikációs technológiákat. A fejlesztés egyik fontos alapja volt, hogy elérhetővé vált a nemzetközi vasúti kínálat az online vasúti menetrendi és jegyértékesítési felületen, az ELVIRÁ-ban. Az új termékkel pedig az ország minden részéről megválthatók lettek a nemzetközi menetjegyek, és kifejezetten az online értékesítésre alakított ki új díjstruktúrát a vasútvállalat. Ezáltal a nemzetközi jegyek esetében is megjelent az online jegyvásárlás az ELVIRÁ-ban, a MÁV applikációban a hagyományos pénztári értékesítés mellett.
A MÁV-START 2020-ra fejlesztette ki az egyszerűen, akár online is megvásárolható kedvezményes nemzetközi díjterméket, melyet - egy egész országra kiterjedően - először 2020 júliusától lehetett megváltani osztrák célállomásokra Start Ausztria néven. Még abban az évben a decemberi menetrendváltástól hét országra terjedt ki a kedvezményrendszer, ekkortól már START Europa névvel hirdetik az új jegycsaládot. Külön figyelmet fordítottak a családos utazásokra, ezért a felnőttek kíséretében utazó gyermekek menetjegye számos európai országba mindössze 5 euróba kerül.
2022-től a START Europa ajánlatokat már Európa 15 országába kínálja a vasúttársaság. Már a legtöbb európai országba, valamint minden Magyarországot érintő éjszakai vonatra válthatnak menetjegyet, fekvő- vagy hálókocsijegyet az utasok akár Erdélybe, Nyugat-Európába vagy az Adriára. A járműfejlesztések mellett ennek is köszönhető, hogy a nemzetközi utazások tavaly meghaladták a 3,1 milliót, csaknem elérve a járványhelyzet előtti 2019-es szintet. A START Europa ajánlatokat 2022-ben az utazóközönség több mint fele (55%) osztrák úti célok elérésére vette igénybe. (15% német, 11% szlovák, 7% cseh, 7% román forgalomba).
A visszajelzések alapján kedvezően fogadták az utasok az új START Europa ajánlatokat, továbbá a gyermekeknek nyújtott kedvező jegyárat. Kiemelkedően sikeres a mobiltelefonos nemzetközi jegyvásárlás is. A gyors elterjedésben annak is szerepe volt, hogy a járványidőszakban az utasoknak fontossá vált a készpénz nélküli, pénztártól távoli jegyvásárlás és az érintésmentes jegykezelés. Az online értékesítés részaránya a START Europa ajánlatoknál mintegy 65 százalékot tesz ki, míg a MÁV-START nemzetközi jegyértékesítésében 52 százalékot.
Részletes tájékoztatás a nemzetközi kedvezménykonstrukcióról: https://www.mavcsoport.hu/mav-start/nemzetkozi-utazas/start-europa
Fotók: MÁV
Kapcsolódó cikkek
- Forgalomba állt az Alstom ETCS 2-es szintű vonatbefolyásoló rendszerével felszerelt villamos motorvonat
- Lezárult a 31. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat beadási határideje
- Közeleg a 31. Magyar Innovációs Nagydíj felhívás beadási határideje
- Ismét lehet indulni a Magyar Innovációs Nagydíj Pályázaton
- Félárú utazási kedvezmény a HVG Állásbörzére érkezőknek
- Már minden elővárosi vonalon üzemelnek az új jegykiadó automaták
- Már 37 automata teszi gyorsabbá és kényelmesebbé a jegyvásárlást a Balaton partján
- Már közel 400 automata az utasok szolgálatában
- Világszínvonalú innovációs teljesítményeket ismertek el
- A MÁV-START automatáiból már BKK bérletek és időszakos jegyek is kaphatók
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.