K&H: Kate ellenáll a hódolók ostromának
Egyre többen veszik igénybe Kate, a K&H személyes digitális asszisztensének segítségét. Bár vannak, akik bolondoznak Kate-tel, őt ez sem zavarja: kedvesen kitér az oda nem illő kérdések elől. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője szerint a mesterséges intelligencián alapuló személyes digitális asszisztens bevált, az ügyfelek megszerették, és Kate is minden nap tanul tőlük valamit.
„Férjnél vagy, Kate? Van családod?” ‒ érdeklődnek olykor vicces kedvű K&H mobilbankot használók Kate-től, a K&H személyes digitális asszisztensétől. Egy fiatalember még szerelmet is vallott neki. Kate szerencsére igazi profi szakember és az ehhez hasonló beszélgetéseket pillanatok alatt visszatereli a pénzügyi témákra. Azt válaszolja, hogy a személyes kérdésekről nem szívesen beszél, de a pénzügyekben bármikor segít.
Ellentétben a telefonos hódolóval, a K&H ügyfeleinek többsége pontosan megértette, hogy valójában miben is tud segíteni Kate. Immár 526 ezer felhasználó használja napi szinten a K&H mobilbankot. Ebből szeptember óta 188 ezer felhasználó volt kíváncsi a személyes digitális asszisztensre. Több mint 45 ezren tettek fel konkrét kérdéseket Kate-nek, aki ezeket meglévő tudása alapján pontosan megválaszolja, vagy a megfelelő menüponthoz vezeti az ügyfeleket. A felhasználók 25 százaléka egyelőre láthatóan még csak egy-egy tesztkérdéssel próbálja ki, miben is tud Kate segíteni, de többen előszeretettel kérik rendszeresen a segítségét.
„Ahogy bővül a funkciók köre a mobilapplikációban, úgy válik egyre összetettebbé a tájékozódás – és ebben nagyon sokat tud segíteni Kate” – mondja Németh Balázs, aki elárulta, hogy a személyes digitális asszisztens napról napra többet tud. A tanulási folyamatban sokat segítenek a felhasználók kérdései is.
Imádnak beszélgetni
A felhasználók közel 80 százaléka írásban, vagy gyorsgombokkal beszélget Kate-tel. Viszont van egy jelentős réteg, amelyik élvezi a hangalapú kommunikációt, és szívesen beszélget vele szóban. Érdekesség, hogy a K&H anyabankjához, a belga KBC-hez tartozó országok közül Magyarországon kiemelkedően magas a hangalapú kommunikáció. „Ennek okát még mi is találgatjuk: vajon az újdonság, a kényelem miatt van ez, vagy egyszerűen csak szeretnek Kate-tel csevegni?” – teszi fel magának is a kérdést Németh Balázs.
A mesterséges intelligencia alapján működő személyes digitális asszisztens olykor még saját fejlesztőit is meglepi, „Egyik ügyfelünk például szomorúan írta neki, hogy most éppen nagyon magányos. Kate pedig készségesen felajánlotta, hogy akkor kapcsolja egyik K&H-s kollégánkat” – meséli Németh Balázs.
Sokan keresnek olyan funkciókat, amelyeket egyszerűbb és gyorsabb Kate segítségével megoldani, mint például a bankkártya aktiválását vagy a vásárlási és internetes limit beállítását. Kate mindkét esetben lépésről lépésre segít az ügyfélnek. Népszerűek azok a funkciók is, ahol gyors, de fontos információra ‒ például a PIN-kód emlékeztetésére ‒ van szüksége az ügyfélnek. A személyes digitális asszisztens segítségével nem kell menükben vagy a honlapon keresgélni információk után, hanem mindent megtalálnak egy helyen. „Alapvetően lefedünk mindent, ami a K&H mobilbankban is elérhető, mivel az a célunk, hogy Kate bármiben tudjon segíteni, ha kell” – mondja Németh Balázs.
Tanul a félreértésekből
Vannak ügyfelek, akik egy-egy beszélgetés után megkérdezik Kate-től, hol nézhetik meg az egyenlegüket, vagy hol kereshetnek a tranzakciók között. „Mindkét információ könnyen elérhető akkor is, ha egyszerűen kilépnek a K&H mobilbank kezdő képernyőjére. De ha nekik kényelmesebb, hogy Kate irányítja őket, akkor ebben kötelességünk segíteni. A cél éppen az, hogy minden ügyfél úgy használhassa a K&H szolgáltatásait, ahogy neki a leginkább kényelmes” – teszi hozzá Németh Balázs.
A személyes digitális asszisztenssel kapcsolatos ügyfél-visszajelzések rendkívül pozitívak. Akik esetleg elégedetlenek, annak leggyakrabban két oka van: vagy Kate még nem tud végrehajtani egy keresett funkciót, vagy pedig félreértett valamit. Abban az esetben, ha többször félreért valamit, azt ellenőrzik és javítják. Az ügyfelek visszajelzései mindenesetre sokat segítenek: a fejlesztők ezeket a véleményeket is felhasználják arra, hogy megfelelő válaszokra tanítsák Kate-et. A gyakran keresett funkciókat pedig igyekeznek beépíteni a válaszok közé. Tavaly meglepően sokan kérdezték Kate-től a K&H Bank BIC/SWIFT kódját, illetve az ügyfelek saját IBAN-számukat is szerették volna tudni. Az igényt a fejlesztők felismerték, a válaszokat leprogramozták és az ügyfelek azóta is aktívan kérdezik Kate-től, aki pedig most már erre is tudja a megfelelő választ.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozási ötletek kerestetnek
- K&H: több mint 250 százalékos többlet az okoseszközös megoldásoknál
- Mi hajtja az innovációt?
- Újabb okoseszközös fizetési megoldást használhatnak a K&H ügyfelei
- K&H: lanyhul az innovációs kedv
- A K&H ismét díjazta a Trans-Sped munkáját!
- „Miben segíthetek?” – kérdezi a digitális asszisztens
- K&H: lényegesen kevesebbet szánnak a cégek innovációra
- K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
- A generációváltás gyorsíthatja a családi cégek digitalizációját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.