A távmunkában dolgozók elkötelezettebbek a munkahelyük mellett
Az irodai jelenlétet igénylő munkavégzés szerepe igencsak átértékelődött az utóbbi két évben. A hibrid munkarend, a részleges vagy teljes home office, és újabban a távmunka biztosítása is egyre gyakoribb lett a cégek körében. De mennyire bizonyulnak elkötelezettnek a távmunkában dolgozók, és hogyan vélekednek erről a vezetők? A Process Solutions (PS), hazánk egyik vezető számviteli, adózási és bérszámfejtési szolgáltatásokat nyújtó vállalata felmérésben vizsgálta a dolgozók elkötelezettségét és a vezetők tapasztalatait.
- A Process Solutions felmérése alapján a távmunkában dolgozó munkatársak 79%-a elkötelezetten viszonyul a munkahelyéhez
- A távmunka biztosítása fontos versenyelőny lehet a munkaerőpiacon
A Kincentric adatai szerint* hazai viszonylatban a munkavállalók 62%-a viszonyul elkötelezetten a munkahelyéhez, habár a magyar piaci átlag nem különíti el a távmunkát, mert jelenleg még kevés cégnél működik ez a fajta alkalmazási mód.
A Process Solutions felmérése alapján a távmunkában dolgozó munkatársak 79%-os elkötelezettségi mutatóval a magyar piaci átlag feletti elégedettséggel nyilatkoztak. Már több mint egy éve indult el a toborzás a Work From Anywhere (WFA) távmunka programra, amely Budapest vonzáskörzetén kívül, az agglomeráción túl élők számára nyújt lehetőséget Magyarország vezető könyvelő vállalatánál elhelyezkedni.
Online is működik a dolgozók motiválása
A válaszadók többsége a közvetlen felettesek támogatását és motiválását (97%) emelte ki, ami a magyar átlagban csupán 72%-ra jellemző. A felsővezetők nyílt és őszinte kommunikációját illetően (89%), valamint a hibrid munkavégzés előnyeiben (93%) is rendkívül magas volt az elégedettségi ráta. A válaszadók 86%-a ráadásul nyugodt szívvel ajánlaná a vállalatot munkát kereső barátainak is.
Bár a megkérdezettek 90%-a szerint képesek hatékonyan együttműködni a kollégákkal a célok elérése érdekében, ugyanakkor az irodai jelenléttel szemben igen eltérő válaszok érkeztek. 45% szerint például egyáltalán nincs szükség személyes találkozásra ahhoz, hogy jól érezzék magukat a munkahelyükön.
A válaszadók 86%-a szerint a személyes fejlődés távmunka során is ugyanúgy garantált, hiszen a vállalat lehetőséget ad arra, hogy olyan feladatokat lássanak el, melyek során új képességekre tehetnek szert. A hatáskörüket és felelősségüket illetően is pozitív visszajelzések érkeztek, 79% nyilatkozott úgy, hogy kipróbálhat új dolgokat, még ha azok olykor hibához is vezetnek.
A távmunka biztosítása fontos versenyelőny a munkaerőpiacon
A Process Solutions nemcsak a távmunkában dolgozó kollégák körében végzett felmérést, hanem a vezetői véleményekre is kíváncsi volt.
A válaszadó vezetők jelentős többsége (közel 73%) szerint a távmunkában dolgozók beilleszkedése hasonlóan sikeres, mint az irodai dolgozók esetében.
Habár az online kapcsolattartás hatékonynak bizonyult, a megkérdezettek kevesebb, mint fele szerint a betanítás folyamata viszont kicsit nehézkesebb, mint az irodai dolgozók esetében. A távmunkában dolgozóknál a vezetés részéről a legnagyobb kihívást az ellenőrzés jelenti, azonban a kapcsolattartást és a rendelkezésre állást illető kérdésre kifejezetten pozitív visszajelzések érkeztek. A kollégákat szakmailag erős, motivált és lelkiismeretes munkavállalóként jellemezték.
A megkérdezett vezetők mindegyike hasznosnak ítélte meg a WFA (távmunkában dolgozó) munkatársak havi 1 nap irodai jelenlétét. Az elmúlt pár évben, főként a járványhelyzet hatására, a hibrid munkarend egy bevett szokás lett mind a hazai, mind nemzetközi vállalatoknál, azonban távmunkára még kevés cégnél van lehetőség. A visszajelzések alapján azonban egyértelműen látható, hogy érdemes megvizsgálni a távmunkában rejlő potenciált.
___________________
*Az adatok a Kincentric („A Spencer Stuart Company”) 2022-ben készült hazai felméréseiből származnak.
A dolgozói és vezetői elégedettségi felmérés a Process Solutions belső kutatása alapján készült.
Kapcsolódó cikkek
- Tizedik alkalommal ítélték oda a Randstad Employer Brand Research hazai díjait
- Kiderült: tényleg a főnökeik miatt mondanak fel leggyakrabban a fehérgallérosok
- Ezekkel a technológiákkal kovácsolhatnak előnyt a home office-korszakból a vállalkozások
- Randstad Workmonitor 2023: A biztos munkahely és a rugalmasság egyaránt fontos
- Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
- Digitális transzformáció: Hol tart ma az automatizált könyvelés?
- A munkajogi szabályok modernizációját sürgeti az IVSZ
- K&H: a hatékony távmunka érdekében fejleszt a legtöbb cég
- Így gondolkodunk a távmunkáról
- Ettől az 5 dologtól jobban érezzük magunkat munka közben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.