Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot

forrás: Prím Online, 2023. május 24. 11:20

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre*. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések, akár több nyelvre is. A szakértők szerint ezzel az utolsó nagy akadály is elhárult az e-kereskedők exportja elől.

Mindez azért is jó hír, mert a magyar e-kereskedők exporthajlandósága jócskán elmarad a környező országokétól. Mindössze 4,7 százalék a csomagküldő online kiskereskedelem export értékesítésének súlya, a kiskereskedelem alágazaton belül*.

 

Ennél is szemléletesebben mutatja a hazai e-kereskedők hátrányát, hogy a 15 legnagyobb forgalmú online kereskedő közül, mindössze hét magyar tulajdonú és csupán kettő értékesít külföldi piacokon*!

 

„Az egynyelvű és egyszokású ország gyenge és esendő, fogalmazott bölcsen Szent István Király. Intelme máig érvényes: az egynyelvű és egyországú webshop gyenge és esendő. Ha nem szeretnénk elveszíteni a piacainkat, minél előbb el kell kezdeni a külföldi terjeszkedést a hazai webshopoknak” – figyelmeztet Szabó László, a Growww Digital ügyvezető partnere.

 

Szabó László

 

Alacsony exportküszöb

 

Ma sokkal alacsonyabb a külföldi piacra lépés küszöbe, mint bármikor. A jogi nehézségek már korábban elhárultak az uniós e-kereskedelmi és adatvédelmi szabályozásnak köszönhetően. A logisztikai problémák könnyedén megoldhatók, mintegy féltucat szolgáltató van az országban, akik elviszik a termékeket Európában bárhová. A hirdetési rendszerekben is alacsonyabb lett a küszöb, több országra kiterjedő hirdetéseket lehet indítani egységes rendszerben az egyes ökoszisztémákon belül. Az utolsó nagy akadály a nyelvi probléma volt, ami most elhárult a webshopok előtt.

 

A mesterséges intelligencia alapú technológiák, vagy más néven nyelvi modellek, lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy különböző nyelvekre lefordítsák a weboldalukat, reklámjaikat elfogadható minőségben. Emellett a mesterséges intelligencia alkalmazások révén lehetővé válik például az ügyfélszolgálat különböző nyelveken történő hatékony ellátása, ügyfélszolgálati chatbotok és az automatizált üzenetek alkalmazásával.

 

„Tulajdonképpen minden nagyobb akadály elhárult a magyar e-kereskedők külföldi piacra lépése elől. Korábban 100 milliós forint forgalomnál húzódott az a határ, ahol már megérte egy e-kereskedőnek a külföldi piacra lépés, ez is lejjebb húzódott, alacsonyabb a belépési küszöb, mint valaha. Több ezer hazai e-kereskedő előtt nyílt meg az export lehetősége” – véli Szabó László.

 

pixabay.com

 

Miben győz az ember, az AI felett az e-kereskedelemben?

 

A nyelvi modelleken alapuló mesterséges intelligenciák már képesek egy átlagosan jó eredmény elérésére, ami elég a piacra lépéshez. Azonban az átlag feletti eredmények eléréséhez szükség van az emberi szakértelemre.

 

„Nem szabad elfelejtenünk, hogy nem gépek, hanem emberek a vásárlóink! Az ember jobban érti az embert. Az ember érez. A stratégiához, a piaci igények, lehetőségek felmérésében és a megfelelő válaszok megtalálásában az ember jobb” – jelenti ki Szabó László.

 

A mesterséges intelligenciával minden felhasználó képes lesz egyformán jó szövegek, hirdetések, SEO tartalmak készítésére, akár több nyelven. Az AI-t alkalmazó cégekhez képest versenyelőnyre szert tenni azonban az átlagnál jobb tartalmakkal lehet, ami magas szintű tudással rendelkező natív szakértők segítségével valósítható meg.

 

Még valami hiányzik az AI-ból, az ambíció. A hazánkban is piacvezető lengyel és cseh webáruházak azért piacvezetők, mert törekednek erre, piacszerző stratégiát folytatnak. Ezzel szemben a nem exportáló kereskedők többsége profitorientált stratégiát folytat. Ezen az AI sem segít.

 

Ami a magyaroknak lehetőség, lehetőség az egész világnak

 

Márpedig hiba lenne elfelejteni, hogy az, hogy megszűnt az európai piacokra lépést nehezítő nyelvi akadály, az azt is jelenti, hogy megszűntek a magyar piacra lépést nehezítő akadályok is, a külföldi webshopok előtt.

 

A Growww Digital szakértője szerint paradigmaváltásra van szükség: fel kell ismerni, hogy az európai e-kereskedelem egy egységes piac, amin minden e-kereskedőnek alapvetően nemzetközi terjeszkedésben kell gondolkodni. Ez a nemzetközi szemlélet a fiatalabb generációban már természetes. Inspiráló példa erre a BioTechUSA sikertörténete, ami a generációváltás után intenzív nemzetközi terjeszkedésbe kezdett, és mára Európa egyik meghatározó szereplőjévé vált.

 

_________________

*Forrás: https://gkid.hu/wp-content/uploads/DKSZ_export-kutatas-osszefoglalo_prezi_0608.pdf

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél

Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.

2024. november 16. 17:48

A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált

A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.

2024. november 16. 15:02

Újra a Magyar Telekom szektorának legvonzóbb munkahelye

Nyolcadik alkalommal mérte fel a PwC Magyarország hazánk munkaerőpiaci preferenciáit és adta át Az év legvonzóbb munkahelye díjakat. Telekommunikáció és média kategóriában immár hetedik alkalommal nyerte el a Magyar Telekom a legjobbnak járó elismerést.

2024. november 16. 11:55

A PwC Magyarország nyolcadik alkalommal adta át az Év Legvonzóbb Munkahelye díjakat

Az alapbér mellett a magánélet tiszteletben tartása és a jó hangulatú, támogató közeg számít munkahelyválasztáskor – derül ki a PwC nyolcadik alkalommal elkészített Munkaerőpiaci preferencia felméréséből, amiben idén több mint 90 000 tapasztalt munkavállaló, egyetemi hallgató és közoktatásban vagy szakképzésben tanuló diák vett részt. Az Év Legvonzóbb Munkahelye Díjat a Mercedes-Benz kapta.

2024. november 16. 10:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06