A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget

forrás: Prím Online, 2023. június 2. 17:00

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára válik elérhetővé a marketing – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Véleménye szerint az AI legnagyobb hatása a marketingre, hogy kisvállalkozások tömegei számára válik elérhetővé azáltal, hogy minden eddiginél jobban leegyszerűsíti és felgyorsítja a marketing feladatok megvalósításának egy jelentős részét.

 

Ebből a nézőpontból az AI egy döbbenetes produktivitás növelő eszköz. A használatával készíthető reklámszöveg, közösségi média poszt, blogcikk, hírlevél szöveg, ajánlat, piackutatás, honlap szöveg, és még hosszasan lehetne sorolni a lehetőségeket. Mindezt rendkívül rövid idő alatt, olyan minőségben, amire a vállalkozók többsége eddig magától nem volt képes. Az AI révén tulajdonképpen egy komplett marketing osztályt kapnak a kisvállalkozások, asszisztenssel, grafikussal, szövegíróval és egy marketing tanácsadóval, havi párezer forintért.

 

Ez mégsem jelenti azt, hogy nem lesz szükség marketing szaktudásra. Akik eddig igénybe vettek marketing szolgáltatásokat, azoknak a többsége ezután is fog. Sőt, Wolf Gábor arra számít, hogy tovább bővül a marketing piaca, megjelenik egy új vállalkozói tömeg, akik az AI révén kerülnek először kapcsolatba a marketinggel. Hasonló demokratizálódási folyamat játszódott le az internet elterjedésével, amikor az online eszközök és csatornák megjelenése tömegek számára tette hozzáférhetővé a marketinget. Az AI hatására várhatóan új szerepek, új feladatkörök jelennek meg, mint korábban például a seo szakértő, vagy a ppc specialista.

 

freepik.com
 

 

Az AI használatával új piacvezetők születnek

 

Ahogyan az internet hatására vállalkozások sora született a semmiből és kialakult a digitális piac, úgy az AI forradalma is új piacvezetőket avathat. Különösen azok számára jelent óriási lehetőséget, akiknek kiváló termékük vagy szolgáltatásuk van, de a marketing terén korábban hátrányban voltak. Most az AI használatával ezeknek a cégeknek a versenyképessége ugrásszerűen javulhat.

 

Azonban nem csak a lehetőségek, hanem a veszélyek is hasonlóak, mint az online marketing elterjedésekor voltak. Ha valaki nem használja az AI-t a marketingjében, hosszú távon nem lesz képes versenyezni azokkal, akik már használják, és így gyorsabban és hatékonyabban végzik el a marketing feladataikat, gyorsabban szereznek vevőket és gyorsabban építik a márkájukat. A fejlődés az AI esetében jelenleg gyorsabb, mint az online marketing megjelenésekor volt.

 

„Az AI marketing alkalmazások használatának megtanulása nagyon könnyű, ezért a terjedése megállíthatatlan. Ma még a trend elején tartunk. Minél előbb és minél sokoldalúbban kezdi el aktívan használni egy vállalkozás a mesterséges intelligenciát, annál nagyobb versenyelőnyre tehet szert” – tanácsolja Wolf Gábor.

 

Fogd a vitorládba az AI marketing erejét!

 

A mesterséges intelligencia rohamos terjedésére válaszul kerül megrendezésre június 5-9 között az "I Love AI" online konferencia, ami vállalkozóknak és marketingeseknek tanítja meg az AI marketing célú használatát. A konferencia szervezője a Marketing Commando. Információk a rendezvény honlapján, a https://www.marketingcommando.hu/konferencia/i-love-ai/ címen találhatók.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megjelent a NEXT 3D konferencia programja

Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.

2024. május 14. 16:29

Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.

2024. május 14. 14:52

A BASF a sikeres Ethernet-APL kísérletet követően az ABB-t választotta zöldmezős projektjeihez

A BASF első európai zöldmezős Ethernet Advanced Physical Layer (Ethernet-APL) projektjének részeként az ABB-t választotta az elosztott vezérlőrendszerekhez (DCS).

2024. május 14. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36