Az LG elkötelezi magát a megújuló energiaforrások használatára
Az LG Electronics (LG) csatlakozott a RE100 (Renewable Energy 100) globális kezdeményezéshez, amely azt tűzte ki célul, hogy a vállalkozások álljanak át arra, hogy 100 százalékban megújuló forrásból fedezzék teljes villamosenergia-szükségletüket. A RE100-tagság újabb példája az LG fenntarthatóság iránti erős elkötelezettségének.
A vállalat véglegesítette terveit arra vonatkozóan, hogy 2050-ig minden telephelyét 100 százalékban megújuló energia használatára állítja át. E cél elérése érdekében az LG 2030-ig fokozatosan 60 százalékra, 2040-ig pedig 90 százalékra növeli a megújuló forrásokból, például nap- és szélenergiából származó villamosenergia-felhasználását, 2050-re pedig eléri a 100 százalékos célt.
Amellett, hogy nagy hatékonyságú napelemek telepítésével az LG megújuló energiát termel és használ fel irodáiban és gyáraiban, számos további intézkedést is végrehajt majd. Ilyen például a megújulóenergia-tanúsítványok (REC) megszerzése, a megújuló forrásból származó villamos energia vásárlására szolgáló szerződések (PPA) aláírása, valamint Dél-Koreában a Korea Electric Power Corporation (KEPCO) által szolgáltatott energia zöld prémiumának megfizetése.
Az LG ez irányú erőfeszítései részeként tavaly ún. direkt PPA-t írt alá a GS EPS koreai áramtermelő vállalattal, hogy 2025-ig három futballpályának megfelelő méretű naperőművet építsen a dél-koreai Csangwonban található LG Smart Park meglévő integrált gyártóegysége tetején. Néhány napelem telepítése már megtörtént, ezek tavaly december óta áramot is termelnek egyes épületek számára. A vállalat már a világ más pontjain is telepített napelemeket irodaházai tetejére, például a dél-koreai Szöulban található LG Sciencepark K+F komplexumára; az észak-amerikai központi campus épületére New Jerseyben; az LG India irodaházára Nagy-Noida városában; valamint a thaiföldi Rayong háztartásigép-gyárra.
Az LG már ez előtt is dolgozott azon, hogy felgyorsítsa a megújuló energiaforrásokra való átállást és a szén-dioxid-semlegesség elérését. A megújuló energiára való áttéréssel a vállalat csökkenti az energiafelhasználás során keletkező közvetett szén-dioxid-kibocsátást is. 2019-ben az LG bejelentette Zero Carbon 2030 vállalását, amelynek célja, hogy 2030-ra elérje a nettó nulla (közvetlen és közvetett) szén-dioxid-kibocsátást.
„Folyamatos erőfeszítésekkel és innovációval az LG jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa a 100 százalékban megújuló energiára való áttérést és a szén-dioxid-semlegességet” – mondta Lee Sam-soo, az LG Electronics stratégiai igazgatója. „Az LG továbbra is teljes mértékben elkötelezett ESG-víziójának megvalósítása mellett, amely mindenki számára jobb életet teremt.”
Kapcsolódó cikkek
- Már itthon is előrendelhető az LG okosmonitorja
- Környezetvédelmi díjat kaptak az LG 2023-as OLED evo tévéi
- A digitális oktatáshoz tervezett interaktív kijelzőmegoldásokat az LG
- Már előrendelhetők az LG 2023-as OLED evo és QNED tévéi
- Gaming monitor a hatékony multitaskinghoz?
- 10 éve került piacra az LG forradalmi paneltechnológiájának első szériája
- Így lehet zöldebb a konyhánk
- Túl a 100 milliós darabszámon az Inverter Direct Drive mosógépmotor
- Márkaidentitást vált az LG
- Az LG termékdizájnjait 24 díjjal honorálták
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.