Július 1-jén megszűnik a Google 10 éves szolgáltatása
A Google egyik méltán népszerű, ingyenesen elérhető webanalitikai szolgáltatása, a Google Universal Analytics 2023. július 1-jétől végérvényesen befejezi az adatgyűjtést. Helyette a már 2020-tól elérhető Google Analytics 4 fog üzemelni, amit minden weboldal-tulajdonosnak és webfejlesztőnek érdemes használnia, ha adatokat szeretne gyűjteni a weboldal forgalmáról és a látogatók tevékenységeiről.
Miért hasznos a Google Analytics?
Dávid Ádámot, a Kiszervezett Marketing Kft. ügyvezetőjét kérdeztük arról, hogy miért érdemes használni a Google Analytics szolgáltatását, és milyen nehézségeket okoz az átállás az új adatgyűjtő rendszerre.
"A Google Analytics egy 2005-ben indult, ingyenesen elérhető webanalitikai szolgáltatás, amely azt méri, hogy egy weboldal milyen forgalmi csatornákból szerez látogatókat, valamint, hogy a felhasználók milyen tevékenységeket hajtanak végre az oldalon, hová kattintanak, mely oldalakat nyitják meg. Ez rengeteg hasznos adattal szolgál, hiszen pontos képet kaphatunk a webhely teljesítményéről, erősségeiről, gyenge pontjairól, illetve a látogatók tevékenységéről és demográfiai jellemzőiről" – nyilatkozta Ádám, aki szerint minden weboldal létrehozásánál az egyik alapvető lépés az oldal összekapcsolása a Google Analytics rendszerével.
2012 októberében jelentették be a Google Universal Analytics (röviden: GUA) érkezését, és ez a több mint 10 éves út 2023. július 1-jével véget ér, mivel a helyét a már 2020-tól üzemelő Google Analytics 4 (röviden: GA4) veszi át.
Miben lesz más a Google Analytics 4?
Július 1-je után már csak a GA4 fog új adatokat gyűjteni a webhelyek forgalmáról, azonban a GUA által gyűjtött adatok még legalább fél évig elérhetők maradnak.
"Érdemes mielőbb megkezdeni a GA4-re való átállást, mivel egy kis időbe telik megszokni az új kezelőfelületet és adatgyűjtési módokat. A Universal Analytics-tulajdonból lehetséges az adatok exportálása, így azok nem fognak elveszni" – jegyezte meg Ádám, aki szerint ha nem mozgunk otthonosan a Google Analytics világában, akkor érdemes webfejlesztő segítségét kérni.
A GA4 képes valós időben megjeleníteni, hogy a felhasználók mit csinálnak az oldalunkon, mennyi időt töltenek egyes tartalmak olvasásával, mekkora a visszafordulási arány, hogyan alakulnak a konverziós mutatóink, mely oldalaink kapják a legtöbb megtekintést, az ország mely pontjáról érkeznek látogatóink, milyen digitális eszközt használnak, és ez még csak a jéghegy csúcsa!
Ha Ön sem szeretne lemaradni versenytársaitól, mindenképpen végezze el a Google Analytics 4-re való átállást 2023 júliusa előtt!
A Kiszervezett Marketing Kft. a kiemelkedő minőség és az ügyfélközpontú szolgáltatásnyújtás mellett kötelezte el magát. 2022-ben kétszeres Marketing Diamond Awards-nyertesek – amit a Magyar Marketing Szövetség ítél oda –, illetve több mint 220 szakmai cikket publikáltak már online marketing témában a weboldalukon. Az ügyfélközpontúságot a közel 120 ötcsillagos, szöveges ügyfélvélemény bizonyítja. A cég tevékenységi körébe az ügyfélszerző weboldalak és bevételtermelő webáruházak készítése, valamint a magas megtérülési rátával rendelkező online hirdetési kampányok – Google, Facebook, TikTok – menedzselése tartozik.
Illusztráció: Kiszervezett Marketing Kft.
Kapcsolódó cikkek
- A Google bemutatta: ilyen lesz az új AI alapú találati lista
- Új keresőt fejleszt a Google
- A nagy testvér mindent lát: így figyelnek minket a weboldalak
- Ki nyeri meg a Google és Microsoft párviadalát?
- A Google vezérigazgatója jelentette be a Google Bard indulását
- Jelentősen megváltozott, mit dob ki a Google egy keresésre
- Átlépte a 11 milliárdos megtekintést a legnézettebb YouTube-videó
- Érkezhet a Google MultiSearch magyar nyelven is?
- A Telekom bemutatja saját márkás okostelefonjait
- Három havi ingyenes Stadia Pro hozzáférést ad az LG
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mobilitás és környezet: a jövőbe mutató járműiparról tartott konferenciát a Széchenyi-egyetem
Újabb állomásához érkezett a tizenegyedik éve megrendezett Felsőoktatási Társadalmi és Gazdasági Együttműködések Konferencia a győri Széchenyi István Egyetem Közúti és Vasúti Járművek Tanszéke, valamint Járműipari Kutatóközpontja szervezésében. A „Mobilitás és környezet” címet viselő kétnapos tudományos esemény idén a jövőformáló járműipari kutatásokra fókuszált.
Az ESET Magyarországon is elérhetővé tette az ESET Servicest, amely többek között biztosítja a gyors, felügyelt EDR (XDR) szolgáltatást is
A különböző méretű vállalkozásoknak egyre nehezebb lépést tartani, védekezni a gyorsan változó, nagy számú kibertámadással szemben. A szakképzett emberi erőforráshiány miatt sokan nehezen tudják egyedül, házon belül kezelni online biztonságukat. A nem megfelelő biztonsági intézkedések, vagy ezek teljes hiánya gyakran megakasztja, vagy akár le is állíthatja az üzletmenetet, illetve a kritikus informatikai erőforrásokhoz és adatokhoz való hozzáférést. Az ESET szakértői most ezekre a kihívásokra kínálnak megoldást, lehetővé téve a vállalatok számára, hogy erőforrásaikat fő üzleti tevékenységeikre összpontosítsák. Az ESET a kiberbiztonság egyik legfontosabb szereplőjeként elindította az év 365 napján, a nap 24 órájában angol nyelven elérhető ESET Servicest.
November 25-ig lehet nevezni a CALL TO ACTION pályázatra
A szervezők meghosszabbították az MRSZ és Sharity Impact TCR seregszemléjének beadási határidejét 2024. november 25. hétfő éjfélig.
Rejoy: Ezek a legnépszerűbb felújított mobilok
Számos magyar vásárlót nem nyűgöztek le eléggé az iPhone 16 újdonságai, az Apple idei készülékeinek premierje óta ugyanis a Rejoy.hu az előző generációs készülékek jelentősen megnövekedett eladásait tapasztalja. Ezek közül is iPhone 15 Pro a legkeresettebb, amelyhez jövő tavasszal frissítésként ugyanúgy megérkezik majd az Apple Intelligence funkció, mint a 16-os széria modelleihez.
Kihívások mellett lehetőséget is tartogat a NIS2 a magyar cégeknek
A NIS2 irányelv új követelményei nagyon sok szereplőt érintenek a magyar vállalati ökoszisztémában, hiszen a kockázatos ágazatokon túl közvetve ezen ágazatok beszállítóira is hatással vannak – hangzott el a CETIN Hungary IVSZ-szel közösen rendezett, teltházas rendezvényén. A kiberbiztonsági előírásokat be nem tartó cég súlyos következményekkel számolhat: a büntetés mértéke az éves árbevétel 2 százalékát is elérheti. A NIS2 ugyanakkor nem csupán egy újabb szabályozás, hanem olyan eszköz, amely versenyelőnnyé is formálhatja a kiberbiztonsági megfelelést.