Csepp alakú, világrekorder versenyautót mutatnak be Miskolcon
A SZEnergy Team egyedi fejlesztésű, elektromos meghajtású világrekorder versenyautója lesz megtekinthető Miskolcon a Zenit-Auto Rent autókölcsönzőben június 16-án. A sajtó képviselőit délelőtt 10 órára várják, a nagyközönség délután 13 órától csodálhatja meg a magyar fejlesztésű, csepp alakú járművet.
Még május végén történt, hogy a Széchenyi István Egyetem elektromos járműveket fejlesztő hallgatói csapata, Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén, a Shell Eco-marathonon saját fejlesztésű járművükkel igen nagy sikereket értek el. A SZEnergy Team ugyanis – neves egyetemeket is megelőzve – önvezető és városi kisautó kategóriában is első helyen végzett. Ez utóbbiban ráadásul saját tavalyi világcsúcsát is megdöntötte új, 291 kilométer/kilowattórás világrekordjával. Ez azt jelenti, hogy a győri elektromos jármű annyira kis fogyasztású, hogy 291 kilométert képes 1 kilowattóra felhasználásával megtenni, ami lényegében kétórányi vasalóhasználatnak felel meg.
„Önvezető kategóriában pedig három feladatot kellett teljesíteni. Először egy 1,2 kilométer hosszú versenypályaszakaszon ment végig a versenyautónk, majd akadályok között kellett navigálnia, végül pedig leparkolni két autó mellé az egyetlen szabad helyre, mindezt önvezető módban, emberi beavatkozás nélkül. Ráadásul a feladatokat egymás után, folyamatosan kellett végrehajtani úgy, hogy az autó megállt a stopvonalon, és már indult is tovább.” – számolt be Mesics Mátyás, a SZEnergy Team autonóm részlegének tagja.
Nos, ezt a csodajárművet tekintheti meg közelebbről most a nagyközönség Miskolcon, a Zenit-Auto Rent autókölcsönzőben június 16-án. Ez alkalomból ráadásul az ifjú mérnökök is készséggel állnak rendelkezésre, ha valaki többet szeretne megtudni a projektről, de az energiahatékonysági versenyen készült filmek is bemutatásra kerülnek. Az pedig nem véletlen, hogy a Zenit-Auto Rent biztosítja a helyszínt a csepp alakú versenyautó megtekintésére, hiszen támogatója a SZEnergy Teamnek.
„Cégünk mindig is fontos küldetésnek tartotta a legújabb technikai vívmányok és a környezettudatosság kiemelt kezelését, így szinte természetes volt, hogy egy ilyen projektet támogatunk, és segítjük a fiatal, tehetséges mérnökök munkáját. Az pedig külön öröm számunkra, hogy ily módon hozzájárulhattunk a SZEnergy Team nemzetközi sikereihez is.” – mondta Soós Tibor, a Zenit-Auto Rent Kft. alapító-ügyvezetője.
Az autókölcsönző közel 1500 autóból álló flottája egyébként szintén tükrözi a környezettudatosság mellett való elköteleződést, hiszen flottájukban jelentős számban megtalálhatóak a tisztán elektromos hajtású személygépkocsik és teherautók is. Ezek töltését ráadásul a cég napelemparkjáról végzik. Ez a szemlélet pedig még a székházukban is megmutatkozik, hiszen jelentősen alacsonyabb fenntartási költségekkel üzemel, mint egy hasonló méretű, normál épület.
Kapcsolódó cikkek
- Önálló szabadalom lehet a Széchenyi-egyetem egyedülálló oktatási platformja
- A siker titkáról tartott előadást az Audi Hungaria Zrt. vezetője a Széchenyi-egyetemen
- A Széchenyi István Egyetem újabb 32 fiatal kutatója nyerte el az Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíját
- Világcsúcs és két arany: tarolt a Széchenyi-egyetem csapata
- A mobilitás és a design friss trendjeit mutatta be fiataloknak a Széchenyi-egyetem
- Bemutatta új autóját a SZEnergy
- A Szöuli Egyetem Urbanisztikai Intézetével lépett partnerségre a Széchenyi-egyetem
- Vállalkozásfejlesztő irodát nyit a ZalaZONE-on a VOSZ
- Az ABB E-mobility részt vesz az optimális e-teherautó töltési megoldás kifejlesztésében
- Autonóm robotjárműveket programoztak a versenyző diákok a ZalaZONE-on
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.