A Continental bemutatta eddigi legfenntarthatóbb gumiabroncsát
A Continental bemutatta eddigi legfenntarthatóbb abroncsszériáját, az UltraContact NXT-t (ejtsd: Next). Az akár 65 százalékban megújuló, újrahasznosított, és újrahasznosításra alkalmas anyagokat tartalmazó abroncs a figyelemre méltóan magas arányban felhasznált fenntartható anyagokat a maximális biztonsággal és teljesítménnyel ötvözi.
A Continental az első olyan gyártó, amely sorozatgyártásban kezd értékesíteni fenntartható anyagokból készült és egyben az EU-s abroncscímke szerinti maximális teljesítménnyel bíró autógumikat. Mind a 19 elérhető méret a lehető legmagasabb („A”) minősítést érdemelte ki a gördülési ellenállás, a vizes fékezés és a külső zaj tekintetében. Az UltraContact NXT idén júliusban lesz elérhető az európai gumiabroncs-kereskedők számára.
„A Continental-nál a biztonság, a teljesítmény és a környezettudatosság kéz a kézben jár. Az UltraContact NXT fontos szerepet tölt be ambiciózus fenntarthatósági céljaink elérésében. Ez a fejlesztés jelentős előrelépést jelent, és bizonyítja vezető szerepünket a technológia terén, valamint erős elkötelezettségünket a fenntarthatóság és a biztonság iránt” – mondta el Ferdinand Hoyos, a Continental EMEA-régiós (Európa, Közel-Kelet és Afrika) gumiabroncs-utánpótlás üzletágának igazgatója. Hozzátette: „Lenyűgöző teljesítményével az UltraContact NXT új szintre emeli a fenntarthatóságot.”
Az UltraContact NXT abroncsmérettől függően akár 65 százalékban megújuló, újrahasznosított és újrahasznosításra alkalmas anyagokból készül. 32 százalékot a megújuló-, legfeljebb 5 százalékot pedig az újrahasznosítható anyagok tesznek ki. Ezen felül a Continental akár 28 százalékban ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező anyagokat szerzett be bio-, biokörforgásos és/vagy körkörös alapanyagokból.
A gumiabroncs mezőgazdasági hulladékból előállított bioalapú anyagot is tartalmaz
Az UltraContact NXT 32 százalékát megújuló anyagok teszik ki. Ez magában foglalja a papír- és faipari maradékanyagokon alapuló gyantákat, melyek gumiabroncsokban felhasználva rendkívül rugalmas keverékek előállítását teszik lehetővé, javítva az anyag tapadását. Az UltraContact NXT rizshéj hamujából származó szilikátot is tartalmaz, mely egy olyan mezőgazdasági hulladéktermék, amit egy új, kevésbé energiaigényes eljárással szilícium-dioxiddá lehet átalakítani. Az alapanyag segít optimalizálni a tapadást, a gördülési ellenállást és az abroncs élettartamát. Mint minden abroncsban, az UltraContact NXT esetében is a természetes kaucsuk az egyik legfontosabb összetevő. Kimagasló szilárdsága és tartóssága miatt a legmagasabb szintű teljesítményt biztosítja, így használata továbbra is nélkülözhetetlen.
Dedikált logó jelzi a fenntarthatóságot
Az UltraContact NXT oldalfalán egy speciális logó jelzi az újrahasznosított anyagok felhasználását, melyek aránya eléri az 5 százalékot. Ez a mechanikusan feldolgozott, elhasználódott gumiabroncsokból származó anyagokat is magában foglalja. A Continental a termékhez emellett újrahasznosított acélt is felhasznált, valamint a már bemutatott innovatív ContiRe.Tex technológiát is alkalmazzák a gyártás során. Ez az eljárás nagy teljesítményű poliészterszálakat állít elő, melyeket az autógumivázának megerősítésére alkalmaznak olyan PET-palackok újrahasznosításával, amelyek máskülönben az égetőkben vagy a hulladéklerakókban végezték volna. A ContiRe.Tex technológia segítségével a Continental egy olyan energiahatékony és környezetbarát alternatívát fejlesztett ki, amely lehetővé teszi abroncsonként – mérettől függően – kilenc-tizenöt műanyag palack újrafeldolgozását. A vállalat célja, hogy legkésőbb 2050-re teljes mértékben fenntartható működést valósítson meg a gyártásban.
A fenntartható szintetikus gumi és a korom is az újrahasznosítható anyagok közé tartozik
Az UltraContact NXT esetében a Continental akár 28 százalékban ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező, újrahasznosításra alkalmas anyagokat használ: bioalapú, biokörforgásos és/vagy körforgásos fenntartható szintetikus gumit, valamint kormot. Az előbbi a modern személygépkocsi-abroncsok egyik fontos teljesítményt meghatározó összetevője, mivel tulajdonságai kifejezetten az alkalmazás és felhasználás módjához alakíthatók. A kormot pedig a stabilitás, a szilárdság és a tartósság optimalizálására használják a gumikeverékekben. Az ISCC PLUS tanúsítvány biztosítja az átláthatóságot és a nyomon követhetőséget az ellátási lánc teljes egészében azáltal, hogy leköveti a nyersanyagok eredetét és jellemzőit. Emellett ellenőrzi a fenntartható kritériumoknak való megfelelést, valamint tanúsítja a kész termékeket.
A Continental célja, hogy a legprogresszívebb gumiabroncs-gyártóvá váljon
A Continental fáradhatatlanul dolgozik az innovatív technológiák, valamint a fenntartható termékek és szolgáltatások fejlesztésén a teljes értékláncában, a környezetkímélő anyagok beszerzésétől az elhasználódott abroncsok újrahasznosításáig. A prémium gumiabroncs-gyártó célja, hogy 2030-ra az összes újonnan gyártott termékének megújuló és újrahasznosított tartalma meghaladja a 40 százalékot, 2050-re pedig elérje a 100 százalékot. Az UltraContact NXT egy fontos lépés ezen ambiciózus célok eléréséhez, valamint ahhoz, hogy a Vision 2030 stratégiai programjában meghatározottak szerint a Continental a legprogresszívebb gumiabroncs-gyártóvá váljon.
Számos autómodellhez és minden meghajtási típushoz elérhető
Az UltraContact NXT a Continental által 2022-ben bevezetett, sikeres UltraContact család újabb tagja: a 19 új méret az UltraContact korábbi méreteit váltja fel. A termék fokozatosan kerül bevezetésre Európában, az első darabok idén júliusban lesznek elérhetők a kontinens gumiabroncs-kereskedői számára. Az UltraContact NXT-t egyaránt tervezték elektromos és belsőégésű motorral szerelt járművekhez. A Continental eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártott gumiabroncsa – ami így az EV Compatible logót viseli – és olyan népszerű modellekkel is kompatibilis, mint például a Kia Niro, a VW ID.3, a Mercedes-Benz EQA, a Tesla Model 3, az Audi Q4 E-TRON, a Skoda Octavia, VW Golf 8, az Audi A3 és számos további modell.
Kapcsolódó cikkek
- Az LG elkötelezi magát a megújuló energiaforrások használatára
- Az évtized végére 1800 milliárd dollárt kellene költeni energiahatékonysági beruházásokra
- Kényszerből előny: emiatt állhatnak át zöld működésre az irodaházak
- Jelentős mérföldkő a hazai autóiparban
- Az erdei ökoszisztéma helyreállítására kötött szövetséget az Epson és a WWF
- Már várja az érdeklődőket a Schneider Electric Fenntarthatósági Iskolája
- A Continental új gumiabroncsa minden személyautóhoz és SUV-hez alkalmas
- Az IFUA Horváth Zöld Kerék díj idei nyertesei
- A Seco a fenntartható jövő jegyében újrahasznosítható csomagolásra vált
- A világ legnagyobb vertikális farmja a Siemens technológiájával kezd szárnyalni
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.