Örökre megváltozhat, hogyan rajongunk a sztárokért
Minden rajongó számára fontos, hogy valahogyan kapcsolódhasson bálványozott kedvencéhez, ezt emeli új szintre egy magyar tulajdonosi körrel alapított amerikai startup cég. A Benefit Barcode Inc. innovációjának köszönhetően a hírességek exkluzív előnyöket biztosíthatnak közönségüknek vásárlásaik során virtuális és kiterjesztett valóság típusú merchandising termékekkel. A szolgáltatás igazi értékét az adja, hogy a különböző szolgáltatási szinteken biztosított virtualmerch-ökhöz a sztárok különböző felajánlásokat tesznek. Az alkotók eközben újabb nagy ugrásra készülnek: meghódítják az NFT-k világát is.
Közismert, hogy kedvenc sztárjainktól, sportolóinktól mindenféle relikviákat vásárolhatunk, legyen az bögre, póló vagy valami egyedi tárgy. A merchandising iparág már most is hatalmas: 2022-ben az Egyesült Államokban a forgalom meghaladta a 92.2 milliárd dollárt, de a szakértők becslése szerint ez az összeg világszinten 2030-ra elérheti a hihetetlenül magas 489,8 milliárd dolláros értéket.
Ezt az óriási piacot változtathatja meg alapjaiban egy több száz hazai egyesület, kamara, klub és szövetség tagkártyáját kezelő, magyar tulajdonosi körrel alapított amerikai startup cég, amely virtuális és augmented reality (kiterjesztett valóság) merchandising termékekkel bővítette ki üzleti modelljét.
A Benefit Barcode Inc. újításának köszönhetően a hírességek, influenszerek, sportolók létrehozhatnak virtuális és igény szerint kézzel fogható bercode merchandising termékeket, rajongói kártyákat, klubkártyákat, amelyek lehetővé teszik, hogy folyamatos kedvezményeket és előnyöket kínáljanak rajongóinak a bercode elfogadóhelyeken.
„A virtualmerch-ökön elhelyezett, úgynevezett „bercode-okkal” (előnyt biztosító vonalkód) számos üzletben és kereskedőnél kedvezményesen vásárolhatnak. Az igazi értékét azonban az adja, hogy a különböző szolgáltatási szinteken biztosított virtualmerch-ökhöz a sztárok, különböző felajánlásokat tesznek. Ilyen lehet egy videóüzenet a rajongónak, személyes találkozás vagy betekintés egy videóklip forgatására” – mutatott rá Jáger László, a Bercode Platform alapítója.
A hazai sztárok közül elsők közt állt a cég élére Vastag Csaba, Fonogram-díjas előadó, az X-Faktor első évadának győztese, míg az Egyesült Államokban Keyla Wood színésznő, Robert Mack vizuális művész és Simo Ben televíziós személyiség, író csatlakozott nemrégiben.
NFT: új kapuk nyílnak meg a sztárok és rajongóik előtt
Miközben a Benefit Barcode és magát a rendszert alkotó Bercode Platform folyamatosan fejleszti ez irányú modelljét, máris egy újabb nagy ugrásra készülnek: meghódítják az NFT-k világát is.
Az NFT-k (nem helyettesíthető tokenek) a blokklánc technológia vívmányai. Az elmúlt időszakban hatalmas népszerűségre tettek szert, melyek lehetővé teszik digitális tartalmak, műalkotások és más egyedi relikviák létrehozását, eredetének és tulajdonjogának kétségkívüli igazolását.
A sztárok a jövőben már ilyen NFT-k formájában is kiadhatják limitált számú virtuális mercheiket, melyek ugyanúgy kedvezményes vásárlásra és a sztár különböző felajánlásainak igénybevételére jogosítanak majd fel, ezzel rendkívüli értéket képviselve a rajongók számára. A Bercode NFT Marketplace izgalmas lehetőséget kínál a sztárok és rajongóik közötti kapcsolat elmélyítésére.
Ehhez a Bercode Platform nemrég kiadta a saját tokenjét, a polygon láncon futó Bercoin-tokent. Ez egy kriptovaluta – egy úgy nevezett utility token – mely a kizárólagos fizető eszköze lesz a Bercode NFT Marketplace-en megvásárolható NFT-knek.
Az amerikai piacnyitáson a cég már gőzerővel dolgozik kiterjedt kapcsolati hálóján keresztül. Elmondásuk szerint virális terjedésre számítanak és egy idő után már nem nagyon lesz olyan sztár, aki megengedheti magának, hogy kimaradjon ebből az innovációból, mely talán az NFT-k új forradalmát hozhatja el, hozzájárulva a következő bikapiachoz.
Kapcsolódó cikkek
- Iparági előrejelzések 2023-ra
- Robotok, digitális művészet, dinamikus NFT
- Hétezer dollárt játszott össze egy háromtagú magyar csapat
- A hat kortárs alkotó a Samsung táblagépén hozott létre egy NFT-t
- Digitalizált sportkártyák: az NFT-k új korszakba repítik a sportrelikviákat
- A bécsi Belvedere múzeum is belépett a Meta-világba
- Ingyen osztogatja részvényeit a startupper
- Hogyan hasznosíthatók az NFT-k a pénzügyi szolgáltatói szektorban?
- NFT: a legjobb új befektetés vagy buborék?
- A Hungarian Vizsla Inu idei éve
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.