Igazi klasszikusokkal vesz részt a Maserati a 2023-as Le Mans Classicon
Június 29. és július 2. között a Maserati is részt vesz a klasszikus, vintage autók szerelmesei számára kihagyhatatlan eseményén, a 11. Le Mans Classicon. A motorsport színterének egyik leglátványosabb és legizgalmasabb rendezvényén a szigonyos márka nem csak klasszikus, egyedi és összetéveszthetetlen darabjait, de modern modellválasztékát is bemutatja.
A minden idők legszebb veteránautóinak szentelt, kétévente megrendezett Le Mans Classic eseményre a világ minden tájáról érkeznek rajongók, gyűjtők és érdeklődő autósok egyaránt. Az idei, Maserati által is szponzorált rendezvényen mintegy 500 klasszikus autó áll majd rajthoz: a szokásokhoz híven azon modellek, amelyek eredetileg 1923 és 1981 között vettek részt a Le Mans-i 24 órás megmérettetésen. Emellett olyan autók is megtekinthetők lesznek, amelyek felejthetetlen fejezeteket írtak a verseny történetébe.
A több mint egy évszázados múltra visszatekintő Maserati olyan ikonikus autók gyűjteményével büszkélkedhet, amelyek egész generációk álmaivá váltak. A franciaországi rendezvényen megtekinthető lesz egy 1961-es Maserati Tipo 63 modell, melyből jellegzetes „madárkalitkás” alvázzal és 12 hengeres, V alakú motorral mindössze 5 darab készült. Azonban nem ez az egyetlen klasszikus, melyet kiállítanak az eseményen: a résztvevők a sportos és erős, népszerű középhátsó motorral rendelkező 1974-es Maserati Bora-t is megcsodálhatják majd.
A múlt szépségei mellett a legmerészebb sportolóknak szánt, „testre szabott” MC20 Fuoriserie narancsfényben ragyogó szupersportkocsi, valamint a Maserati GranTurismo One-Off Luce típusa is helyet kap a Maserati jövőjét képviselő, teljesen elektromos Folgore motorjával a rendezvényen.
A pálya egy külön, a konstruktőrök számára fenntartott területén egy jól bevált Touring karosszériás kupé, az 1950-es évek híres hathengeres versenyautóinak örököse, az 1962-es Maserati 3500 GT is a nagyérdemű elé tárul, amelynek 220 lóerős teljesítménye meghaladta a 230 km/órás sebességet. Az eseményen mindemellett megtekinthető lesz a GranTurismo One-Off Prisma is, amely Nettuno V6-os motorjával és futurisztikus színekben pompázó karosszériájával az olasz kézművesség kiválóságának megtestesítője.
A több mint 13 km-es pályán GranTurismo Trofeóból, Grecale Trofeóból, MC20 Cielóból és MC20 Fuoriserie-ből álló Maserati-flotta is rója majd a köröket – egyedülálló lehetőséget nyújtva a szigonyos márka modern autócsodáinak élvezetére.
Kapcsolódó cikkek
- A Maserati az YCOM-ot választotta partnerének a GT2 bajnokságba való visszatéréshez
- Megérkezett hazánkba a Maserati legújabb modellje
- A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
- Modena utcáin hajtották meg a vadi új GranTurismót
- Megérkezett hazánkba a Maserati Grecale
- 2023-ban a Maserati is rajthoz áll a Fanatec GT2 Európa-bajnoki szériában
- A Bridgestone egyedi abroncsokat fejleszt a Maserati új modelljére
- A Maserati visszatér az autóversenyzésbe
- Az utcai divat japán fenegyereke ihlette a Maserati új, limitált szériás luxusautóit
- Limitált szériás változatokkal emlékezik meg Forma 1-es győzelmeiről a Maserati
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.