Tarol a mesterséges intelligencia: a fogyasztók 73%-a megbízik a létrehozott tartalomban
A fogyasztók többsége (51%) ismeri a generatív mesterséges intelligencia legújabb trendjeit és már ki is próbált ilyen eszközöket – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb, ’Creative and generative AI’ című kutatásából.
Tanácsok terén mindent visz az AI
A generatív AI-t gyakran használók leginkább a chatbotokkal, a játékokkal és a keresési célú alkalmazásokkal elégedettek, azonban nemcsak ezeken a területeken, hanem a személyes, mindennapi tevékenységek esetében is gyakran használják a mesterséges intelligenciát. Sőt, a válaszadók több mint fele (53%) bízik abban, hogy a generatív AI segíti a pénzügyi tervezésben.
Az AI-rajongók azonban az élet egyéb területére is segítségül hívnák az AI-t. Világszerte a fogyasztók 67%-a úgy látja, hogy hasznos lenne, ha a generatív mesterséges intelligencia orvosi diagnózisokat állítana fel, illetve orvosi tanácsokat is kaphatnának tőle. Továbbá a válaszadók 63%-a jegyezte meg, hogy izgalmas lehetőségnek tartja, hogy a generatív mesterséges intelligencia támogatásával pontosabb és hatékonyabb gyógyszerkutatásra kerülhet sor.
Emellett a fogyasztók kétharmada (66%) hajlandó tanácsot kérni a generatív mesterséges intelligenciától a személyes kapcsolatok vagy az élet- és karriertervek terén. Leginkább a népességrobbanás idején született korosztály (70%) használná fel erre a célra.
Az etikai aggályok csekély mértékűek
Hamar belopta magát az emberek bizalmába a mesterséges intelligencia. Legalábbis ez látszik a válaszok alapján, amelyek szerint a fogyasztók közel felét (49%) továbbra sem aggasztja az a lehetőség, hogy a generatív mesterséges intelligenciát álhírek létrehozására használják, sőt, a válaszadók mindössze 34%-a aggódik az adathalász-támadások miatt. A fogyasztók tudatossága szintén alacsony a generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos etikai aggályok terén: csak 33%-uk aggódik a szerzői jogi kérdések miatt és még kevesebben (27%) tartanak attól, hogy a generatív mesterséges intelligencia algoritmusait a versenytársak termékterveinek vagy termékeik összetételének másolására használják fel.
„A generatív mesterséges intelligencia ismertsége a fogyasztók körében világszerte figyelemre méltó, az elterjedés mértéke jelentős. Ugyanakkor a technológia működése és a hozzá kapcsolódó kockázatok terén rendkívül alacsony a tájékozottság” – nyilatkozta Niraj Parihar, a Capgemini Insights & Data Globális Üzletág vezérigazgatója és a cégcsoport igazgatótanácsának tagja. „A generatív mesterséges intelligencia önmagában nem „intelligens”, az intelligencia az emberi szakértőktől származik. A siker kulcsa az emberek által köréjük épített biztosíték, amelyek garantálják a kimenet minőségét."
A fogyasztók 70%-a kér tanácsot új termékek és szolgáltatások beszerzésekor
Az AI használatára való igény egyre csak fokozódni látszik. A fogyasztók csaknem fele (43%) szeretné, ha a szervezetek a generatív mesterséges intelligenciát alkalmaznák az ügyfélkapcsolatok kezelése során. Sőt, a fogyasztók 70%-ának már most is a generatív mesterséges intelligencián alapuló eszközök a legfontosabbak az új termékekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó ajánlások keresése során. A fogyasztók többsége (64%) nyitott arra, hogy ilyen tanácsok alapján vásároljon. A korcsoportok között nincs jelentős eltérés: a fogyasztók 67%-a várakozással tekint a generatív mesterséges intelligencia azon képességére, hogy személyre szabott divat- és lakberendezési tanácsokat nyújtson.
AI Futures Lab – az AI üzleti szintre emelése
Az AI már nemcsak a hétköznapok, de az üzleti élet szerves részét is képezi. A Capgemini ezért hozta létre az AI Futures Labot, amely egy mesterséges intelligenciára szakosodott szakértőkből álló, elkötelezett csapat, akik a technológia fejlődésének nyomon követésére, valamint a generatív mesterséges intelligencia legjelentősebb felhasználási eseteinek kutatására és alkalmazására összpontosítanak. Az AI Futures Lab személyre szabott megoldásokat dolgoz ki az ügyfelek számára, lehetővé téve számukra, hogy megbízható, biztonságos és etikus keretek között kiaknázzák a generatív mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket és konkrét üzleti hatást érjenek el általa.
Módszertan
A Capgemini Kutatóintézet 10 000, 18 év feletti fogyasztó körében végzett kvantitatív felmérést 13 országban az Egyesült Államok, Európa és az ázsiai-csendes-óceáni térség területén: az Egyesült Királyságban, az USA-ban, Ausztráliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Norvégiában, Szingapúrban, Spanyolországban és Svédországban. A generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos fogyasztói megítélés társadalmi és keresési adatokon alapuló elemzését két időszakban végezték: 2022 áprilisától 2023 márciusáig a keresési adatokon alapuló elemzést, 2022 októberétől 2023 áprilisáig pedig a társadalmi elemzést.
Adatgyűjtő eszközöket, köztük a Google Keyword Planner adatait, a Talkwalkert és másodelemzéshez meglévő dokumentumokat használtak fel. Az adatforrásokat, például a közösségi média platformokat és fórumokat több nyelven vizsgálták, nevezetesen angolul, olaszul, japánul, franciául, spanyolul, németül, hollandul, portugálul és svédül, több országot lefedve, köztük Ausztráliát, Kanadát, Franciaországot, Németországot, Olaszországot, Japánt, Hollandiát, Norvégiát, Szingapúrt, Spanyolországot, Svédországot, az Egyesült Királyságot és az Egyesült Államokat.
Kapcsolódó cikkek
- Mesterséges Intelligencia forradalmasíthatja az energiaitalok világát
- A fiatalok 40%-a szerint segítené a munkáját a mesterséges intelligencia
- Az Oracle generatív AI szolgáltatásokat szállít üzleti felhasználók számára
- Szintet lép az AI és a gépi tanulás
- Az AI hozza el az igazi szerelmet az egyedülállóknak?
- A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
- Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot
- Valóban elveszi a mesterséges intelligencia a magyarországi munkavállalók munkáját?
- A GLAMI új AI-technológiát alkalmaz a divatwebáruházak termékkínálatának katalogizálására
- Felelősségteljes mesterséges intelligencia fejlesztés – jó úton járunk?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Karácsony a virtuális térben
A mesterséges intelligencia része a mindennapoknak, legyen szó munkavégzésről, oktatásról, tudományos kutatásokról, vagy éppen a karácsonyról. Az ünnepet is képes tökéletesen reprodukálni a technológia, általa olyan hangulatot, enteriőrt lehet előállítani, amire mindenki vágyik.
A LAMAX négy új stílusos hangszórót jelentett be
A LAMAX négy Bluetooth hangszóróval bővítette audiotermékeinek körét, amelyek tökéletesen ötvözik a teljesítményt, a dizájnt és a megfizethetőséget. Az új termékek közt találunk kompakt, alig több mint 300 gramm súlyú hangszórót, és nagyteljesítményű, akár 50 watt teljesítményre képes hangfalat, mindezt megfizethető árkategóriában. Az eszközök mindegyike támogatja a Bluetooth 5.3 technológiát, emellett a csomagban megtalálható 3,5 mm-es AUX kábellel is csatlakoztathatunk eszközt hozzájuk.
Jelentős beruházással pörgeti fel az adatközponti megoldások gyártását a Schneider Electric
Az eddigi 7 ezerről 12 ezer négyzetméterre növelte előregyártott adatközponti rendszereket készítő barcelonai üzeme méretét a Schneider Electric. Az Omdia elemzése szerint az előregyártott moduláris adatközpont-rendszerek globális forgalma 2027-ben elérheti a 8,6 milliárd dollárt.
Forradalmi áttörés az energiatárolásban: Bemutatkozik a sóalapú akkumulátor már 2025-ben
Az energiatárolás forradalmi újítás előtt áll. Miközben a lítiumion akkumulátorok uralják a piacot, az új magyar fejlesztésű nátriumion akkumulátor alapjaiban írhatja át az energiatárolás szabályait. Ez a technológia nemcsak fenntarthatóbb és biztonságosabb, hanem az otthonok és vállalkozások energiafelhasználását is új szintre emeli. Az innováció mögött álló Nádorfi Árpád nemrég elnyerte a 2024-es „Business Champions of Central Europe” díjat, amelyet a fenntarthatóság és az innováció terén elért kiemelkedő eredményeiért ítéltek oda neki. Az elismerés, a szakmai vezetése mellett, a csapata által kifejlesztett technológia globális jelentőségét is tükrözi.
5+1 tipp, hogy ne a kukában végezzék a gondosan elkészített ünnepi fogások
Közelednek az ünnepek, ezzel pedig az év legnagyobb sütés-főzési szezonja, amikor bizony néha hajlamosak vagyunk túlzásokba esni. Arra törekszünk, hogy minden vendégnek bőségesen jusson a finom falatokból, az ünnepek után viszont azon kaphatjuk magunkat, hogy maradékok tömkelege lepi el a hűtőnket, amik aztán néhány nap után végül a kukában végzik. Az LG Magyarország szakértői most összegyűjtötték a leghasznosabb tippeket, ha idén szeretnénk elkerülni a pazarlást.